Reklama

Reklama

Minority Report

  • USA Minority Report (více)
Trailer
Sci-Fi / Akční / Thriller / Mysteriózní
USA, 2002, 145 min (Alternativní 140 min)

Předloha:

Philip K. Dick (povídka)

Scénář:

Scott Frank, Jon Cohen

Hudba:

John Williams

Hrají:

Tom Cruise, Colin Farrell, Samantha Morton, Max von Sydow, Patrick Kilpatrick, Kathryn Morris, Lois Smith, Peter Stormare, Jessica Capshaw, Tim Blake Nelson (více)
(další profese)

Obsahy(1)

V nedaleké budoucnosti ve Washingtonu D. C. byl spuštěn program PreCrime, který byl založen na tom, že tři tak zvaní tušitelé předpovídali vraždy, které se měly stát v nejbližších dnech. Policie pak vrahy zatkla dříve, než mohli vraždu uskutečnit. Tušitelé byli sourozenci. Děvče se jmenovalo Agáta a dvojčata Artur a Dash. Vědci přišli na to, že vidí vraždy v okruhu 160 kilometrů několik dní před tím, než se mají stát. Po dobu programu byli naloženi v mléčné lázni a za tuto dobu si nic nepamatují. Po skončení programu byli tušitelé přesunuti na ostrov, kde měli v klidu žít. Dash se ale nesmířil s tím, že by nemohl díky svým vizím pomáhat, a tak se vrátil do Washingtonu D. C. a snaží se zabránit vraždám. Sám má ale jen malé útržky. Agáta toho viděla o mnoho více a Artur zase předvídá jména. Říkalo se, že Dash byl z nich nejslabší, viděl jen detaily vraždy. Dash se nyní snaží zabránit vraždě, vidí, že je nějaká žena vyhozena z okna. Podle nápisu na budově zjistí, kde to je, a jede tam, ale už je pozdě. Žena právě vypadává z budovy. Na místo přijíždí policistka jménem Vega. Ta rekonstruuje čin a přitom najde pod kuchyňskou linkou schovanou dceru zavražděné. Dash chce pomoct s vraždou a vyhledá Vegu. V uličce jí předá identikit pachatele, který nakreslil, a nato zmizí. Vega se poté baví se svým šéfem Blakem. Moc s ním nechce spolupracovat, protože byl povýšen na její úkor. Blake jí řekne, že oběť byla sestra v zařízení pro bývalé vězně PreCrimu. Ti mají často poškozený mozek a jsou ve speciálním zařízení. Počítač najde Dashův identikit. Vrah je Sam Adrangi. Pracuje v ocelárně a detektivové ho jdou zatknout. Když to zjistí, zabije se dřív, než z něj něco dostanou. Dash mluví po telefonu s Agátou a ta mu jeho aktivity vytýká. Vegová a Blake neví, jak dál. Vegová si najde podle fotky z budovy Dashe a vyhledá, kde se nyní pohybuje. Když ho najde, chce vědět víc. Dash se přizná, že je tušitel, pak vidí další vraždu. Podle obrázku pozná, že obětí je žena kandidáta na starostu Petera Van Eycka. Van Eyck byl zástupce šéfa PreCrimu a má nepřátele mezi bývalými vězni. Vegová a Dash pak mluví s Van Eyckem. Ten jim řekne, že chystá nový systém předcházení zločinů založený na predikci počítačů, který se jmenuje Hawkeye. Vedle Adrangiho postele leží jiný muž jménem Rutledge, který na střeše ovládá holuby pomocí mozkových implantátů. Za Rutledgem dochází jeho dcera Liz, ta vezme Dashe a Vegu na střechu. Vega na něj zatlačí a Rutledge uteče. Dash pak jde na návštěvu k Veze. Dash a Vega potřebují pomoc, a proto jdou za Wallym, který se staral o tušitele, když byli v PreCrimu. Wally má zařízení, pomocí kterého přehraje Dashovu vizi do počítače. Ale ani to nepomůže. Dash jde proto za bratrem Arturem... (TV Prima)

(více)

Diskuze

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to berg: Vždyť já nikomu svůj názor nepodsouvám. Už to opakuji po několikáté. Ať si každý hodnotí, jak je mu libo. Kdybych já byl na místě Tsunamiho, řídil bych se svým názorem a způsobem hodnocení. Tsunami a dalších 44557 registrovaných nechť si hodnotí dle libosti a na moje řeči kašlou.

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to berg.12: Já jsem své názory rozváděl do takových velkých souvislostí z toho důvodu, že jste mé příspěvky zkreslily do podoby, která je pro mne nepřijatelná, tudíž s ní nesoulasím, distancuju se od ní a snažím se jí vysvětlil tak jak jí skutečně cítím. Uvést to na správnou míru.

to Eodeon: Nikoho jsem nenapadl, jen jsem řekl svůj názor. Prostě ale považuji za etické ta všechna kritéria, které uživatel zohledňuje, zanést do komentáře.

to Gimp: Zkreslování hvězičkového hodnocení tak, aby nebylo tak radikální, považuji za takové nutné zlo. Ideální by samozřejmě bylo, kdyby hvězdičkové hodnocení zůstalo takové, jak jej autor zamýšlel, a aby jej hodnotící v komentáři dostatečně objasnil. A ačkoliv některým pasážím v posledním příspěvku nerozumím, zřejmě si to konečně pochopil správně.

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

Gimp: Jenže to se dostáváme k problému, jestli jsou elitami Ti, kteří se tak chápou, nebo Ti kteří jsou tak nahlíženi, nebo automaticky Ti s vysokým postavením (v tomto případě body) a k problému, jestli ten člověk vůbec chce být jako elita vnímán, jestli by mu nebylo fuk, kdyby měl bodů 5 a jestli z toho má tím pádem automaticky pro sebe vyvozovat důsledky, jestli je tudíž zodpovědný za svobodný názor každého z nás.....

woody

woody (hodnocení, recenze)

Vy všichni najednou mluvíte tak vzdělaně a v cizích slovíčkách (mravnost, imperativ, levice, dekadentnost, elity, konfrontace, kontext, Tsunami je piča)...

Gimp

Gimp (hodnocení, recenze)

Pokud mohu mluvit za andrewze tak jeho názor vyjadřuje možbá krapet levicový postoj a totiž že elity by měli brát ohled na to, co dělají prostě proto, že jsou elity, očekáváme od nich postoj jenž se podobá mravnímu imperativu, všeobecným normám apod. Elity totiž představují vzor pro celou společnost a pokud vrcholní politici kradou, kradou také ostatní lidé s lehčím svědomím, pokud by v top 30 udělili všichni uživatelé hodnocení od odpadu! po 2'> nevěřím, že by nám Minority Report vůbec zčervenalo. Tsunamiho 2'> pak představují určitou deviaci v hodnocení. V tomto případě podle mého názoru přijatelnou odchylku - nikdo se nebude ohlížet na jeho osamocené hodnocení. Ale třeba u Jaye a mlčenlivého Boba tam ten vliv podle mého názoru je. Kdyby měla celá TOP 30 nakoukána Smithe a dala 4'>-5'> (samozřejmě zasloužené :) ) tak by film byl za nedlouho červený. . . Snad jsem do togho nevznesl ještě větší chaos.

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

andrewz: To je sice vysvětlení, nicméně mám pořád pocit, že své názory, kvůli kterým tahle diskuze vznikla, jsi zastával i bez této souvislosti. Ale necháme to už být...

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to Eodeon: Rovněž doporučuji si pročíst celou historii tohoto fóra.

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to berg.12: Asi to bude chtít trochu zrekapitulovat, jak jsme se dostali až sem. V diskusi Potomků lidí jsem nabídl odkaz na vlastnoruční wallpaper k filmu. Poté jsem uživateli Kaka poradil, jak Tsunamimu hodnocení snížit prioritu. Načež se v diskusi Potomků objevila zpráva Tsunamiho, která nebyla konkrétně adresovaná a psalo se v ní ´´Tisíceré díky´´. Na což jsem reagoval tak, že jsem se ptal, jestli děkuje mě a pokud ano, tak vzhledem k tomu, co jsem o něm napsal na jiném fóru, by si to asi rozmyslel. Pak Tsunami navštívil zdejší diskusi a chtěl ode mne vysvětlit můj názor. Tak jsem tak učinil a zároveň mu dal na vědomí, že jeho styl hodnocení respektuju a že každý máme jiný vkus a ať to nechá být.

Ty texty působí na lidi tak proto, že je neznají v celém kontextu. Snad jsem do toho vnesl trochu jasna.

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to Eodeon: Důsledkem toho je třeba skutečnost, že se někdo nepodívá na film, který pro něj třeba může hodně znamenat (tak jako pro mně třeba Schindlerův seznam).

Říci, že hodnotím filmy objektivně, to bych si o sobě vážně musel myslet, že jsem široko daleko největší borec. Nikdo nedokáže hodnotit věci objektivně, to neexistuje. Já sám nejsem v pozici Tsunamiho, takže necítím takovou zodpovědnost, nicméně se snažím zodpovědně hodnotit. A to tak, že si pročtu i názory ostaních, abych zjistil, jestli jsem něco špatně nevyhodnotil (logické kiksy apod. - viz Válka světů, kde mnoho lidí píše o nelogických chybách, ačkoliv to chyby nejsou, což se na hodnocení hned projeví), zkusím se na ten film podívat i z trochu jiné stránky, říci si, nakolik to může být atraktivní pro ostatní. A samozřejmě největší podíl na výsledném hodnocení má můj subjektivní názor.

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

andrewz: Pokud si to vážně myslíš, tak nepíšeš to, co jsi napsal. Evidentně nejsem jediný, na koho Tvé texty tak působí. Ale já vím, možná je všichni chápeme úplně špatně...

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

A já ho někomu beru?! Niže jsem aspoň desetkrát zopakoval, že způsob hodnocení ostatních respektuju. Už se mi to tady vážně zdá jak v nějakém ústavu.

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to berg.12: Je na místě, abych se Tsunamimu omluvil za to, že jsem zobecnil jeho radikální hodnocení u MR. Je sice pravda, Že to není jediný případ, ale co jsem si projel většinu jeho hodnocení, tak to obecně vážně neplatí. Sorry.

reaguji na ´´Je to stejné, jako kdyby jsi Cinemě vyčítal, že František Fuka má sice v recenzi hodnocení 80%, ale Ondřej Vosmík a Iva Hejlíčková pouhých 40%, a že to tak může odradit případné diváky.´´

Podle mého je zcela zjevné, že to diváky odradí, pokud tam nebude uveden důvod takového hodnocení.

A co bych měl chápat? Rád si to nechám vysvětlit.

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

Odstavec s větou ´´Nezlob se, ale Tsunamiho zdejší radikální hodnocení včetně nepodložení jeho důvodu je zavádějící vůči lidem, kteří se na ten film chtějí podívat, ale jakmile uvidí 2 hvězdy od jednoho z nejpopulárnějšího uživatele, řeknou si - bože, to bude nějakej shit.´´ spíš svědčí o tom, že jsi nepochopil naše reakce, a že navíc podceňuješ zdravý a samostatný úsudek kohokoli.
Je to stejné, jako kdyby jsi Cinemě vyčítal, že František Fuka má sice v recenzi hodnocení 80%, ale Ondřej Vosmík a Iva Hejlíčková pouhých 40%, a že to tak může odradit případné diváky. Pořád to nechápeš, viď? BTW Tsunamiho hodnocení není radikální.

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

to Tsunami_X: Už se konečně dočkám odpovědi, jestli skutečně v diskusi k Potomkům děkuješ mně a za co? :-)

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

Nikomu nic necpu. Nikoho jsem sám od sebe nezačal přesvědčovat, co má dělat. Nikoho nenutím, aby se s mým způsobem hodnocení ztotožňoval. Definice objektivity - to je čistě můj názor. Uvědomuju si, že nejsem Bůh, co ví a zná všechno, ale člověk, který také má svůj subjektivní pohled a může se mýlit. Žádám proto o to, aby se této diskuse nezúčastňovali lidé, kteří si nepřečtou předchozí příspěvky a neuvědomí si dříve vyřčené. Jinak se to tady bude mlýt pořád a pořád do kola a nikam se nedostaneme.

to Melies: Já to považuji za etické a sám bych to tak udělal. Nikomu nedržím pistoli u hlavy s tím, že pokud se nebude řídit mými pravidly, tak stisknu spoušť. Proberte se. Na světě je více jak 6 miliard lidí a každý vnímá svět odlišným způsobem a má odlišné názory. Já to respektuji a znovu opakuji, nikomu nic nenutím, je to můj názor a já se tak hodlám chovat. A respektuju, když s tím nesouhlasíte a konáte jinak. Je to důsledek toho, že odlišně vnímáme existenci ČSFD - můj pohled je možná z tvého úhlu směšný a naivní, ale z mého pohledu je to spíš důsledek větší osobní zodpovědnosti zdejšího působení než jak to cítíte vy.

Nesouhlasím s tím, že obhajování názoru je pokrytecké. Prober se. To spolu nemá co dělat. Je to jenom předejití takových reakcí, jakých se tady vůči Tsunamimu dostalo od uživatele Kaka, potažmo ode mne.

to berg.12: reaguji na ´´udělovat hvězdičky s vědomím, že to není ani tolik kvůli sobě samému, ale kvůli doporučení ostatním´´

Tím sakra nemyslím, že by se měl úplně zarovnat do stáda, ale k tomu hodnocení prostě přistupovat s větší zodpovědností. Nezlob se, ale Tsunamiho zdejší radikální hodnocení včetně nepodložení jeho důvodu je zavádějící vůči lidem, kteří se na ten film chtějí podívat, ale jakmile uvidí 2 hvězdy od jednoho z nejpopulárnějšího uživatele, řeknou si - bože, to bude ´´nějakej shit´´.

reaguji na ´´ Poté tady někomu cpeš definici objektivity...´´
Kolikrát mám opakovat, že to nikomu nenutím? Tisíckrát? Je to můj přístup k hodnocení a plně počítám s tím, že s ním někdo nebude souhlasit, protože prostě nejsme klony s totožným myšlením.

reaguji na ´´ Píšeš, že mají etickou povinost či slušnost svá hodnocení zdůvodňovat´´

Povinnost? Já tady nikomu neříkám, co má dělat, ale jak věci vidím já, aniž bych se o tom snažil někoho přesvědčit. Důvod tohoto mého rozsáhlého rozepisování je akorát odrážení vašich útoků, které vznikají nedůkladným přečtením a pochopením mých názorů.

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

andrewz: Teď jsi mě docela pobavil. A nechtěl jsem jít do tohohle tónu. Reaguju jen na to, co tady píšeš, ne co bych měl možná pracně dedukovat mezi slovy a řádky. Tvoje chyba, pokud to neumíš napsat srozumitelněji a jasněji. Nejdřív píšeš ´´dáváš hodně na subjektivní dojem a nesnažíš se na film podívat trochu objektivnější optikou´´ aniž bys pořádně znal něčí názor i v širším kontextu. Pak napíšeš, že by se měly ´´udělovat hvězdičky s vědomím, že to není ani tolik kvůli sobě samému, ale kvůli doporučení ostatním´´. Poté tady někomu cpeš definici objektivity, aniž jsi sám schopen porovnat film, alespoň s tolika filmy sci-fi žánru, jako Tsunami. Pak z tebe vyleze, že Ti nahoře by měli svá hodnocení uzpůsobit všelidovým potřebám, aniž stačíš domyslet, že to pořadí se neustále mění a že mají třeba tolik bodů právě kvůli svým osobním názorům podložených jistým filmovým rozhledem. Píšeš, že mají etickou povinost či slušnost svá hodnocení zdůvodňovat, pokud se neshodnou se zde výsledným průměrem. Tohle všechno jsem shrnul do svých příspěvků a napsal, že s tím nesouhlasím. A to, jestli je to dezinterpretace nebo shrnutí, dokáže posoudit každý, kdo si to přečte, sám.

A pokud najdeš někoho, kdo z Tvých příspěvků vydedukuje, že jsi vlastně myslel něco jiného, budu jen rád.

Melies

Melies (hodnocení, recenze)

andrewz: Už som sa nechcel k tejto veci vyjadrovať, ale jednu vec mi nedá nevypichnúť - podľa teba ak nejaký film hodnotím inak ako väčšina, tak by bolo ´slušné a etické´ napísať k tomu aj komentár, kde svoje počínanie riadne obhájim? No neviem, táto predstava je síce pekná, ale aj smiešna a naivná nie vždy má človek chuť, čas a vôľu nejaký komentár písať, alebo k tomu filmu nemá čo dodať. A písať tam niečo len preto, aby som každému vysvetlil, prečo som nedal toľko hviezdičiek, ako by sa odo mňa očakávalo, je kravina okrem pokryteckého obhajovania svojho názoru a ďalších nezmyselných kecov by tam aj tak nič nebolo

andrewz

andrewz (hodnocení, recenze)

Pánové, předně žádám o klid. Buďte v pohodě, vždyť se tady jen tak bavíme, sdělujeme si svoje názory a postřehy, nikdo nikoho do ničeho nenutí, nikdo nikomu neubližuje, ...

to Melies: reaguji na ´´vzhľadom na to, že ide, ako si už sám povedal, o celkom presný súhrn jeho názorov, príliš to na veci nemení.´´

Jde o souhrn mých myšlenek hlavou berga, který to špatně pochopil a mnohokrát jsem se mu snažil vysvětlit, jak to myslím. Přesný souhrn to tedy opravdu není. Je to spíš bergovou dezinterpretací.

reaguju na ´´Len sa mi protiví jeho prístup, ktorý sa nesie v duchu ´´svojim hodnotením ovplyvňujem masy, čo je obrovská zodpovednosť, a preto by som ho mal prehodnocovať a skresľovať až dovtedy, kým nebude v súlade s väčšinou. A ak už budem taký drzý, že si bude stáť za svojim, musím priložiť riadny koment, kde svoj postoj obhájim.´´

Už nevím kolikrát to mám opakovat - takhle bych se zachoval já, to, že se ostatní k tomuto problému staví jinak, mi nezbývá než respektovat. Já jsem nikomu nic nenutil a ani nenutím. Ani jsem to nemínil jako povinnost, která by měla být uvedena v podmínkách použití ČSFD. Spíš jsem to myslel jako taková etika, slušnost. Hodně lidí určitě ovlivní prvních deset hodnocení (a neregistrovaní uvidí ty všeobecně nejpopulárnější) - za tím si stojím. A kdybych se na tomto místě ocitl, zkrátka bych si toho byl vědom a v případě radikálního hodnocení (což dvě hvězdičky u filmu s průměrem 83 procent a téměř čtyřmi tisíci hlasy jsou) bych z důvodu nematení potencionálního návštěvníka minimálně uvedl, proč hodnotím jak hodnotím.

Zkreslovat a přehodnocovat tak, aby byl v souladě s většinou? Další dezinterpretace! Za prvé, napsal jsem, že bych já osobně v případě radikálního hodnocení zkusil myslet i na jiné lidi, a částečně to do hodnocení zavést. To ale neznamená, že to musí být v souladu s většinou a že by změna hodnocení měla být tak markantní, jak mi tady pořád podsouváte. Projevit pro okolí kontroverzní názor, to není drzost, to je neskutečná odvaha. Ale z mého pohledu to jde ruku v ruce s objasněním takovéhoto názoru. Když se rozhodnu udělat něco, co není v souladu s obecným názorem ostatních a nevysvětlím, proč tak konám, nemůžu se divit, že se to lidem nebude líbit nebo že v tom budou dokonce bránit. Těch pár slov nikoho nezabije a možná to mnohým změní dosavadní názor.

to Gimp: Trocha tolerance by neškodila. Koneckonců, tento server se jmenuje Česko-SLOVENSKÁ filmová databáze a zaklated také pochází z těchto krajů, takže i když je většina uživatelů z Česka, neznamená to, že ČSFD je jen naše. Zavání to jednak xenofobií a druhak i nevděčností vůči tvůrci.

Melies

Melies (hodnocení, recenze)

Z Voľnej diskusie:

´´berg.12 (11.11.2006 11:30)
Melies: v diskuzi k ´´Minority Report´´ tuhle větu andrewz pouze ocitoval z mého příspěvku (v bodech, na které reagoval), který však byl IMHO shrnutím jeho myšlenek. Kdyžtak to smaž a pročti důkladně, ať se vyhneme nějaké další kolizi.. :)

Melies (11.11.2006 11:40)
berg.12: Uf, sorry, včera bol perný večer a aj napriek tomu, že som si prečítal celý ten rozhovor, nejako sa mi to v konečnom výsledku poplietlo - avšak vzhľadom na to, že ide, ako si už sám povedal, o celkom presný súhrn jeho názorov, príliš to na veci nemení.´´

Aby som to trochu upresnil - andrewzove názory beriem plne na vedomie a vôbec si nemyslím, že by mali menšiu váhu, ako moje, Tsunáčove, bergove, alebo kohokoľvek iného. Len sa mi protiví jeho prístup, ktorý sa nesie v duchu ´´svojim hodnotením ovplyvňujem masy, čo je obrovská zodpovednosť, a preto by som ho mal prehodnocovať a skresľovať až dovtedy, kým nebude v súlade s väčšinou. A ak už budem taký drzý, že si bude stáť za svojim, musím priložiť riadny koment, kde svoj postoj obhájim.´´ Bléé...

andrewz: Možno si to takto vôbec nemyslel, ale z tvojich príspevkov to tak vyzerá.

Melies

Melies (hodnocení, recenze)

andrewz: Soráč, ale také blbosti, čo si tu natáral, to som snáď ešte nezažil - a najhorší na tom je fakt, že podľa všetkého nie si jeden z tých vypatlancov, čo sa realizujú v Začiatočníkoch, ale celkom inteligentný človek, ktorý všetko, čo napísal, zrejme aj myslí vážne.

Jeden príklad za všetky: ´´každý, kdo se dostane do TOP 30 by tomuto filmu [Minority Report] měl dát 80% z čistě principiálních důvodů, nebo všechny filmy, kde tak neučiní povině okomentovat a vysvětlit proč´´ Túto vetu som si prečítal asi desaťkrát, pretože som neveril vlastným očiam a stále som hľadal nejaký ten náznak irónie bohužiaľ, nenašiel som.

berg.12

berg.12 (hodnocení, recenze)

andrewz: Reaguji jen na to, co jsi napsal a co tu stojí černé na béžovém, závěr si může udělat každý sám. Jediný, kdo tady někoho neprávem ´´obvinil´´, jsi byl ty, za můj už před tím opravený překlep :)

Související novinky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

Další těla pod Neesonovy náhrobky

19.02.2013

Březnový start natáčení se blíží a krimi-thriller A Walk Among the Tombstones rychle nabírá obsazení. Ale nejdříve stručně o projektu: film je adaptací jednoho ze sedmnácti románů, které uznávaný… (více)

Spielberg plánuje válku s roboty

Spielberg plánuje válku s roboty

14.01.2012

„Vládce snů“ je právě uprostřed natáčení historického životopisného dramatu Lincoln s Danielem Day-Lewisem v hlavní roli, ale už ví, na co se vrhne pak. Jeho dalším filmem bude adaptace románu… (více)

Worthingtonův poslední zločin

Worthingtonův poslední zločin

14.05.2011

Zhruba před rokem byl Sam Worthington spojován snad s každým chystaným blockbusterem. Dnes jako by se na něj Hollywood snažil zapomenout. Ano, právě v těchto dnech natáčí pokračování starořecké… (více)

Reklama

Reklama