Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Horor
  • Animovaný

Recenze (116)

plakát

Dexter - Nová krev (2021) (série) 

Představte si, že po letech potkáte svou bývalou holku ze střední a i přes to, že ke konci jste se nerozcházeli zrovna v nejlepším, rozhodnete se opět zažehnout plamen lásky. Jdete spolu na procházku parkem, pak večeři, kino a nakonec skončíte u ní na bytě. No a když spolu ležíte v posteli a říkáte si jak je všechno růžový, zajedete ji rukou do kalhotek... a zjistíte že si nechala přišít péro. Tak nějak jsem se cítil při sledování Nové Krve. Po tragické osmé sérii už Dexter mohl překvapit jedině pozitivně, a to se také stalo, sice je nová řada plná nesmyslů a scénaristických berliček, ale když si člověk užívá návrat svého oblíbeného sériového vraha, tak přehlédne leccos, stejně tak jako nesympatického jednadvacetiletého cápka, co hraje týnejdžra, navíc pečlivě vybraného aby se vůbec nepodobal Dexterovi ani Ritě. Bohužel celý tenhle restart zabijí finále, konkrétně zhruba posledních patnáct minut, které mi ovšem tak hnulo žlučí a zkazilo zážitek, že ze soldních pěti hvězd se sotva udržel na čtyřech. SPOJLER ALERT! To Dexter zapomněl že umí člověka omráčit, jak to zamlada dělal každou chvíli? To opravdu Harrison otočil o 180 stupňů bez toho aby si aspoň poslechl celou verzi toho co se stalo místo toho aby na místě zastřelil svého otce? To si Dexter opravdu myslel že nechat se zabít rukou vlastního syna je ideální výchovná lekce? Radší měli fakt zůstat u té terapie. Takhle jsem si tedy konec televizní legendy nepředstavoval, o promarněné šanci o shledání s Batistou nebo alespoň konfrontaci s Angelou o zabití Kurta ani nemluvím. Smutné.

plakát

Jack staví dům (2018) 

Na Jacka jsem se těšil jako malý vyšinutý magor Jarda už od prvního traileru, tenhle Trierův mix Teda Bundyho a Bořka Stavitele sliboval prvotřídní úchylárnu, vedle které by Hannibal jen tiše sedět a šoupal nohama, i když mu doma kolikrát říkali že se s jídlem nehraje. Těšil jsem se tolik že jsem vydržel nekoukat se na normální verzi a počkal si na režisérský sestřih, protože ty dvě minuty navíc budou zcela určitě pro film zásadní a když dal Lars do necenzurované Nymfomanky regulérní porno, tady třeba mohl někoho doopravdy nechat zabít (mimochodem tímto děkuji Americké filmové asociaci za její užasná pravidla, díky kterým se do kin dostala "jen" eRková verze, vážím si vašeho úsilí za zachování křesťanských hodnot, teď všichni fakani co to uvidí budou sice stejně poznamenaní na celý život, ale o trošičku míň). No a když jsem se konečně dočkal, tak jsem... zklamán. Co se mi líbilo byl samotný Jack a vývoj jeho charakteru, zvlášť musím vyzdvihnout scény kdy se kvůli OCD několikrát vrací na místo činu a vyobrazení jeho závislosti na zabíjení. Samotných mordů zase tolik nebylo, ale když už, tak stály za to, zvlášť rodinný piknik na mýtince. Verge a pointa jeho postavy byla také zajímavá. Co se mi líbilo už míň byla jistá šablonovitost, ačkoliv byl každý incident odlišný, ve finále pokaždé Jack někoho odkrouhl, Verge poznamenal že to není hezké někoho vraždit, Jack nahodil jedno z klasických Trierovských přirovnání, na což Verge odvětil že je magor a takhle to vynásobte pětkrát. Dále pak epilog, ani ne tak jeho podstata (kterou možná znalci literatury, konkrétně té italské renesanční, od začátku tušili) ale spíš nevyužitý potenciál, když naskočily titulky, jediné co mě napadlo bylo "To je všecho?!?". Pořád je to ale dobrý film, řekl bych Trierův nejlepší, tak proč jen 3*? Protože kdo viděl trailer, viděl skoro celý film. To že dnes se snaží studia nalákat na film tím, že do ukázek nastrkají VŠECHNY zajímavé scény je jedna věc, ale u Jacka zašli ještě dál, protože se trailer skládá vyloženě ze spoilerů. V jedné scéně to vypadalo že na Jacka už spadla klec, ale já jen seděl se značně znuděným výrazem a v duchu si říkal proč to tak natahujou když stejně vím jak to dopadne. Takže i když to není úplně fér, musím tu jednu hvězdu srazit ale hlavně se musím přestat dívat na trailery jak je vidět. EDIT: opravdu to není fér a u opětovného shlédnutí nasranost mizí, tak zvedám na čtyři

plakát

Raw (2016) 

Jako psychologický horor o vyléčené vegetariánce to mohlo být docela dobré, jen kdyby se celá škola neskládala z úchylných psychopatů, takže její pošahanost zas až tolik nevyčnívala a fakt, že od nějaké desáté minuty film připomíná 120 dnů Sodomy tomu taky moc nepomáhá. No a závěr to zazdil úplně.

plakát

Lesní duch (2013) 

Po asi čtvrtém shlédnutí zvedám hodnocení ze čtyř hvězd na plný počet, jelikož kvalitních hororů je jako šafránu a když se jednou za čas objeví bomba jako Evil Dead, musí se zkrátka docenit. Film splnil v podstatě všechny hororové nároky co mám, od kvalitní a hlavně nápadité brutality, přes hrdiny, co se nechovají jako naprostí vypatlanci až po příběh... no co prostě není uplně retardovaný a dává aspoň trošku smysl. Jestli bych měl vyzvednout jednu věc, tak to že tvůrci si opravdu uměli pohrát se všemožným nářadím a náčiním, od injekční jehly až po motorovou pilu a i otrlému divákovi občas přejede mráz po zádech. Zkrátka je to řádně prokrvená pecka a na to že to je Alvarezův první celovečerák, tak klobouk dolů. Jen škoda že s dalším počinem Don't Breathe ubral plyn.

plakát

Blade Runner 2049 (2017) 

Ne že by se obsah nesnažil, ba naopak, ale tady to forma vyhrála na celé čáře. Jeden z vizuálně nejpůsobivějších filmů, které jsem měl tu čest vidět.

plakát

Svatá hora (1973) 

Moje první setkání s Jodorowským, konkrétně s jeho Santa Sangre bylo překvapivě příjemné, čekal jsem fantasmagorickou slátaninu plnou skrytých odkazů, metafor a alegorií, a dočkal se poněkud nestandartního, ale zajímavého, malinko fantasmagorického dramatu a i když tam asi nějaký ten jinotaj byl, nijak mě to neodradilo od vysokého hodnocení. Moje druhé setkání byl ale pravý opak - zatímco nějaký děj šel naprosto do pozadí, z pozadí mimo záběr a tam byl postaven ke zdi a zastřelen, u položky "divný věci u kterých divák jen nechápavě kouká a neví co se děje" šlo volume doprava. Je to asi jako kdyby kuchař zapomněl přidat sůl a místo toho jídlo dvakrát opepřil - vypadá to dobře a u stolu je plno lidí se zpocenými čely a slzami v očích, co tvrdí, že je to naprosto vynikající, ale jíst se to moc nedá.

plakát

Maminka a děvka (1973) 

Kdybych se chtěl dívat na nějakého oduševnělého kreténa, co tři a půl hodiny mele vysokou kavárenskou filozofii a tváří se u toho jako kdyby sežral encyklopedii, ale zároveň ho to strašně nudilo, tak bych si pustil radši... no nevím no, tyhle tužby jsem nikdy neměl. Určitý náznak děje tam sice je, ale co naplat, když ho totálně zazdívá šílená délka a pětiminutové zamyšlení nad kdejakou nesouvisející píčovinou během každé scény. Jeden z 1001 filmů, u kterých budete chtít umřít.

plakát

Paranormal Activity 4 (2012) 

Během všech 4 Paranormálních Neaktivit mi vrtala hlavou jedna věc - potřebuje ten démon nabrat nějaké zkušnostní body než posedne/unese/zabije oběť? Jako v rpgčkách, kdy nejdřív hráč musí zabít 100 kanců a přinést 15 žlutých kytek tomu divnýmu týpkovi co stojí u městské brány, než se pustí na draka lvl 15? To musí Toby nejdřív 10x pootevřít dveře, 6x vrznout schody, 3x shodit knížku a bůhví co ještě než konečně bude moct čapnout toho fakana? Nebo možná si z té rodiny dělá jen prdel a pokaždé co provede nějakou neplechu se váli smíchy po zemi, akorát ho divák nevidí ani neslyší. Tak či tak po slušném originálu, otřesné dvojce a malinko lepší trojce, u které alespoň polovinu filmu netvořily záběry na bazén-chodbu-kuchyň-dětský pokoj-znova bazén na kterých se nic neděje, naděje na alespoň slušný film který se zuby nehty nedrží jedné a té samé šabony dočista mizí. Ani už se u toho nedá bát, protože buďto se neděje nic a nebo démon provede jedno z jeho klasických čísel, jako vystřižených z katalogu Moderní duchařina, ročník 1962, a to po čtvrté v řadě nejde neočekávat. Jedna hvězda, ani nevím za co, snad že začátek vypadal nadějně a konec přišel brzy. I když jedno musím uznat, alespoň film začíná doslova od první vteřiny a nemusel jsem trpět klasickou devadesátisekundovou plejádu záběrů na loga všech těch Asylumů a jiných teroristických organizací.

plakát

Andrej Rublev (1966) 

I kdyby na začátku Andrej nakreslil jednoho toho Ježíše s Downem a následující 3 hodiny by se divák koukal jak schne barva, stejně by se našli tací, kteří by z fleku dali 5* a hned filozofovali nad tím, co chtěl uspávač hadů Tarkovskij tímto lékem na insomnii říct.

plakát

Resident Evil: Vendeta (2017) 

Ještě jsem neviděl film, který by tak moc zachraňovala jediná scéna. Dialogy jsou někde na úrovni her (zajímalo by mě, kdy už skončí to ližprdelnictví Breaking Bad, jasný, bylo to dobrý, ale vše má své meze), příběh pod úrovní her (zajímalo by mě... vlastně ne, nazajímalo) a animace se pohybuje mezi "wow, vypadá to jako skutečný" a "wow, vypadá to jako na PS3", ale kurva, ve chvíli kdy na Chrise a Leona v klasické residentevilovské chodbě vyběhlo stádo zombies se mi na obličeji objevil přitroublý úsměv, který vydržel až do konce filmu. Hlavně Leon, který zombíky zabíjel maximálně stylově a s takovou vervou, že by jeden řekl že mu ukradli auto a zabili psa, doslova pozdvihuje film z hlubokého podprůměru na vcelku normální podprůměr.