Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (162)

plakát

Star Wars: Síla se probouzí (2015) 

Můj komentář se bude shodovat k celý nejnovější trilogii a vztahovat k prvnímu shlédnutí. Lucas to neměl prodávat. Na druhou stranu, zkásnout 100 miliard za hovno místo za 5-10 let náročný práce, bych v pokročilém věku taky asi zvážil. K plusům a mnohem početnějším mínusům (samozřejmě vzhledem k vysoké laťce nastavené prvními 6ti epizodami) se snad ani nemusím obšírně vracet, mnoho předešlých komentářů to zde vystihlo dostatečně, velmi často s nimi souhlasím. Na jednu stranu zklamání, na druhou stranu po všech těch negativních ohlasech jsem to čekal ještě horší. Ze všech těch mínusů mně nejvíc vadí povrchnost a blbost zápletky, ale ze všech nejvíc do očí bijící je darth Ren, který se ani nezove darth, možná tvůrci pochopili, že takovej uplakanej šulínek si titul darth vůbec ani nezaslouží. Tu masku si sundavat radši ani neměl. Ale jak sejmul svýho fotra, to mělo šťávu... No nic, pryč od rozebírání. V ideálním světě by se Lucas vykašlal na ty 20 letý a protichronologický odmlky a všech 9 dílů natočil na přelomu milénia. Musím tvůrcům Star Wars 1-3, Lord of the Rings nebo třeba Matrix vyseknout maximální poklonu ohledně vizuálních efektů. 15 let, což je v IT něco jako 500 let v psaní, pokročilo a ty filmy za dnešními nezaostávaj ani o ň. Za to 40 let do zadu sice taky zasloužil Lucas obří poklonu, nicméně to dnes dost zaostává. I, byť ne jen, proto zůstává trojka vrcholem série. Zatímco 7-9tka, z důvodů dějové lobotomie, zůstává zbytečnou nástavbou, která vůbec ani nemusela vzniknout. Suma sumárum, dobrý blockbuster, nic víc. Lepší 3*.

plakát

Star Wars: Poslední z Jediů (2017) 

Můj komentář se bude shodovat k celý nejnovější trilogii a vztahovat k prvnímu shlédnutí. Lucas to neměl prodávat. Na druhou stranu, zkásnout 100 miliard za hovno místo za 5-10 let náročný práce, bych v pokročilém věku taky asi zvážil. K plusům a mnohem početnějším mínusům (samozřejmě vzhledem k vysoké laťce nastavené prvními 6ti epizodami) se snad ani nemusím obšírně vracet, mnoho předešlých komentářů to zde vystihlo dostatečně, velmi často s nimi souhlasím. Na jednu stranu zklamání, na druhou stranu po všech těch negativních ohlasech jsem to čekal ještě horší. Ze všech těch mínusů mně nejvíc vadí povrchnost a blbost zápletky, ale ze všech nejvíc do očí bijící je darth Ren, který se ani nezove darth, možná tvůrci pochopili, že takovej uplakanej šulínek si titul darth vůbec ani nezaslouží. Tu masku si sundavat radši ani neměl. Ale jak sejmul svýho fotra, to mělo šťávu... No nic, pryč od rozebírání. V ideálním světě by se Lucas vykašlal na ty 20 letý a protichronologický odmlky a všech 9 dílů natočil na přelomu milénia. Musím tvůrcům Star Wars 1-3, Lord of the Rings nebo třeba Matrix vyseknout maximální poklonu ohledně vizuálních efektů. 15 let, což je v IT něco jako 500 let v psaní, pokročilo a ty filmy za dnešními nezaostávaj ani o ň. Za to 40 let do zadu sice taky zasloužil Lucas obří poklonu, nicméně to dnes dost zaostává. I, byť ne jen, proto zůstává trojka vrcholem série. Zatímco 7-9tka, z důvodů dějové lobotomie, zůstává zbytečnou nástavbou, která vůbec ani nemusela vzniknout. Suma sumárum, dobrý blockbuster, nic víc. Lepší 3*.

plakát

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019) 

Můj komentář se bude shodovat k celý nejnovější trilogii a vztahovat k prvnímu shlédnutí. Lucas to neměl prodávat. Na druhou stranu, zkásnout 100 miliard za hovno místo za 5-10 let náročný práce, bych v pokročilém věku taky asi zvážil. K plusům a mnohem početnějším mínusům (samozřejmě vzhledem k vysoké laťce nastavené prvními 6ti epizodami) se snad ani nemusím obšírně vracet, mnoho předešlých komentářů to zde vystihlo dostatečně, velmi často s nimi souhlasím. Na jednu stranu zklamání, na druhou stranu po všech těch negativních ohlasech jsem to čekal ještě horší. Ze všech těch mínusů mně nejvíc vadí povrchnost a blbost zápletky, ale ze všech nejvíc do očí bijící je darth Ren, který se ani nezove darth, možná tvůrci pochopili, že takovej uplakanej šulínek si titul darth vůbec ani nezaslouží. Tu masku si sundavat radši ani neměl. Ale jak sejmul svýho fotra, to mělo šťávu... No nic, pryč od rozebírání. V ideálním světě by se Lucas vykašlal na ty 20 letý a protichronologický odmlky a všech 9 dílů natočil na přelomu milénia. Musím tvůrcům Star Wars 1-3, Lord of the Rings nebo třeba Matrix vyseknout maximální poklonu ohledně vizuálních efektů. 15 let, což je v IT něco jako 500 let v psaní, pokročilo a ty filmy za dnešními nezaostávaj ani o ň. Za to 40 let do zadu sice taky zasloužil Lucas obří poklonu, nicméně to dnes dost zaostává. I, byť ne jen, proto zůstává trojka vrcholem série. Zatímco 7-9tka, z důvodů dějové lobotomie, zůstává zbytečnou nástavbou, která vůbec ani nemusela vzniknout. Suma sumárum, dobrý blockbuster, nic víc. Lepší 3*.

plakát

Smrtihlav (1998) 

Docela dobré Bčko. Totiž, minimálně první, řekněme dvě třetiny. Konec je brutální hovadina. Nenudil jsem se, ale podruhý už to vidět neplánuju.

plakát

Pán prstenů: Návrat krále (2003) 

Grande finale. Totální doprasení knižní předlohy zde dosahuje svého absolutního vyvrcholení. Stejně jako ve dvojce si zde tvůrci děj nejen že úryvkovali, ale taky dost měnili. Narozdíl od dvojky ale tady dokázali ten film zkazit ještě víc, než se jim to povedlo v jedničce nebo dvojce. Jako správní mistři dějové gradace dokázali tu retardovanost filmu gradovat směrem ke konci snímku tak, že to bylo až k nevydržení. Poslední hodina a půl byl vyložený majstrštyk, víc to zmrvit prostě a jednoduše nešlo. Další eso ve hře "větší (debilita) bere (oskara)", co zde přebilo první dva díly, bylo uvedení oblíbeného módního prvku let nultých - slavná šeptačka. Když chci bejt drsnej, klidně může kolem bejt bitva, fesťák nebo cokoliv, prostě to přitepleně zašeptám a jsem na počátku novýho století in. Zatímco ostatní režiséři se snaží do svých 2 hodin vecpat co možná nejvíc scén i dialogu, často ku škodě filmu, protože i Ačkové filmy obyčejně podléhají vymletému společenskému kodexu, že 2 a čtvrt hodiny už je prostě moc, kupodivu tady si pan režisér dovolil naopak některé sekvence naprosto zbytečně a bezmyšlenkově zpomalit, i když by to i bez nich hodilo 4h. No, účel světí prostředky, megalomanský konzumní dojáček megalomansky naplnil prázdné životy prázdných lidí a plné kapsy už tak bohatých podnikatelů v Hollywoodu, a jede se dál. Chtěl bych dát oproti předchozím dílům hvězdu dolů, ale minimálně lepší půl hvězdy za tu vymazlenou vizuální stránku, která i na potřetí zasluhuje naprosté absolutorium, nechat musím. Nezbývá než se modlit, abych tuto filmovou trilogii už nikdy nemusel vidět ani se zvukem, ani s titulky, a aby proboha nikdy nikoho z mainstreamu nenapadlo třeba točit Silmarillion.

plakát

Forrest Gump (1994) 

Výkvět zlatých devadesátých. Tak americký a přitom tak poetický a relativně inteligentní. 10/10 za kostýmy, vizuální efekty, kameru, ale i zvuk, hudbu. Musím však říct, že z toho zrovna neteču a mezi moje nejoblíbenější se rozhodně neřadí. Trošku přeceněný.

plakát

Haló, haló! (1982) (seriál) 

Super. Přijde mi to hodně originální, ačkoli poslední dvě tři řady už tomu dochází inspirace. Hrozně moc bych chtěl ocenit v první řadě herecké výkony většiny hlavních představitelů, které byly dechberoucí, v čele třeba s Kayem, Sinerem, Gibsonem nebo třeba Connorem s jeho úžasným přízvukem, ale i daší a další. Bohužel "náhradníci" původním představitelům nešahali ani po kotníky, ale budiž, ale jednoznačně nejhorší byl Kitter v roli Bertorelliho, to se vůbec nemělo vysílat, měli Bertorelliho dát pryč rovnou. Rozhodně byl postradatelnější, než třeba takový Flick. Občas ty jejich plány a převleky byly tak blbé, že dávám půl hvězdy dolů. Český dabing hodně vydařený, ale ta hra s jazykem v originále je tak komplexní a zásadní, že umět dobře anglicky se tady určitě vyplatí.

plakát

Likvidátor (1996) 

Ze začátku mě to celkem chytlo. Z nějakého důvodu směrem od začátku do konce mně to bavilo míň a míň, přitom technicky vzato by to měla být plus mínus konstanta. Ale jo, jako Bčko patří jednoznačně k těm lepším.

plakát

Pán prstenů: Dvě věže (2002) 

Společenstvo Prstenu v bledě modrém. Největší rozdíl tam pro mě byl v tom, že narozdíl od prvního filmu, kde si ten děj se scénářem systematicky mrvili výhradně úryvkováním knihy, tady si to velice často upravovali k obrazu svému - tj. blitzkriegu na ty nejpovrchnější city nenáročných diváků. Kupodivu to s celkovou kvalitou vůbec nepohnulo, ani očekávaným směrem dolů, ani druhou nejpravděpodobnější cestou směrem nahoru. Vyšlo to na stejno, ačkoliv na to šli o dost jináč. Menším rozdílem také bylo využití elfštiny. Zatímco v jedničce v ní padlo jen pár nadutých hlášek, naprosto zbytečně, elfština měla zůstat v knize, tady se s ní docela roztrhl pytel a došlo i na seriózní dialogy. Nejen, že to bylo úplně k ničemu, navíc se to v tomto filmu ani neobtěžovali překládat, takže člověk jen čumí a poslouchá nějakou hatmatilku, kde nepozná ani slabiku a ani nejtvrdší jádro nejtrdšího jádra fans Tolkiena nepochytí víc než pár útržkovitých hesel. Ovšem opět, na kvalitě filmu to neubralo, poněvadž hodnota scénáře je nula tak jako tak. PS: závěrečné titulky bez jediné fotky/skeče 20min? Rozumím, že tam bylo opravdu hodně co vejít, ale proboha 20min!

plakát

Pán prstenů: Společenstvo Prstenu (2001) 

No, panečku, to je ale bejkárna! Tolkien se musí v hrobě obracet ještě dodnes. Jednak že to tak zprasili v brutálně povrchní pračku na peníze, jednak že sám na ty prachy nedosáh. Jednoznačně tam měl padnout oskar za hollywoodskou kýčovitost. A ještě dva další za to samý. Tak si to shrňme: děj vůbec nedává smysl, scénář je letmá a úryvková vykrádačka předlohy, kdy se snaží dát dohromady vlízt do zádele jak Tolkienistům, tak vyznavačům akce, tak vyznavačům dojáků. To, že ten děj je nesouvislý a jednotlivé scény nemají smysluplný důvod ke vzniku ani zániku, to nevadí, divák, co přemýšlí, není cílovkou. To, že ten film vynechá nekonečný seznam věcí, co se fandům v knize zdály důležité, se dalo očekávat, jeden film by to všechno ani obsáhnout nemohl. Ale když už, mohl taky vypustit všechny ty průpovídky a narážky na knihu, které nečtenáři nemaj šanci pobrat, místo toho mohli těch scén a momentů natočit ještě míň, ale dát jim hlavu a patu. Malé bezvýznamné plus tedy uděluji za snahu vyčíslenou v dlouhé stopáži, ačkoliv ve výsledku 4h bláta horší jak 1,5h bláta. Dokonce i bojový choreograf byl vybrán z řad lobotomických srandistů Bčkových braků, kteří chodí na stejnou zvláštní školu, kam do paralelky chodí i scénáristi, co tohle píšou. Ze všeho největší plus tohoto filmu a vlastně celé trilogie, která si v mnoha aspektech z oka vypadla, je vizuál. Tvůrci do toho dali všechno a povedlo se. Za vizuál bych dal 10/10 (pokud tedy počítám bojovou choreografii za samostatnou kategorii, poněvadž ta je tak na 1/10) a na něm vlastně především stojí, že tomu vůbec nějaké hvězdy uděluji. Další, ačkoliv mnohem menší plus bych udělil za to, že tam neobsadili žádné okoukané ksichty. U takového díla to obvykle dost pomůže a většinou se osvědčí, že noví kvalitní herci se vždycky dají někde vyhrabat, i když to třeba nebudou top zázraky - stačí. Narozdíl od videa ovšem trestuhodně propadlo audio v čele s hudbou. Laciná trapárna, v moment napětí nebo akce přitvrdí rámus, jakkoliv nevkusný, hlavně, když to diváka vzbudí, ať si pamatuje aspoň nějakou bitku, za 5min se to proloží nějakou flétničkou, aby si nanynky mohly vrátit ruce do kalhot. Zvukové efekty slabé, mluvené slovo ok, ale nic navíc. Pro mnohem lepší zážitek doporučuji shlédnout film bez zvuku a bez titulků - toto není vtip, toto je realita. Kdo se rád zasměje, měl by okoštovat alternativní audio stopu jménem Pár Pařmenů - není to zrovna humor pro každého a má to dost slabších pasáží, ale s určitým vkusem a špetkou kvalitního "listí z Kraje" to snímek posune o několik kategorií výš, včetně inteligence scénáře.