Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (216)
Skvělý filmový nástupce neméně poutavého #martyisdead, kterého jsem totálně žral a podobně mě zaujala i #annaismissing - film, který si pohrává s divákovou myslí, neskutečnými způsoby ji ohýbá a přiznaně se inspiruje v podobně stavěných příbězích z Černého zrcadla. Když takový námět padne do správných českých rukou, může z toho být i kvalitní snímek - zde se vydařilo. ()
// Cože, progresivně pojatá, PARÁDNĚ napsaná česká detektivka se světovou kamerou, a on na ni nikdo nepřišel? Nepřekvapuje, my si prostě hezký věci nezasloužíme. Za mě ovšem spolu s Úsvitem a loňským BANGEREM. jasný důkaz, že nám tady roste zajímavá generace filmařů, jejichž tvorba aspoň trochu větrá ten smrad, který tady roky uvnitř skomírající české kinematografie hnil. 9/10 ()
Oproti "martyisdead" výrazně filmovější s více postavami a čistokrevnou detektivní zápletkou o hledání zmizelé influencerky. Chybí překvapení, které jsem cítil u Martyho a znalý divák už zná tvůrčí úmysly i cestičky po kterých se bude pokračovat ale pořád je to vynikající záležitost, naprosto předčící vše české, co bylo tento rok v kině. Práce s herci je znamenitá. ()
Nedávno jsem se u české televizní minisérie Herec smál tomu, jak herci dávají nesmyslné důrazy ve svých projevech na slova patřící do dobového žargonu, kdy působí, že termíny jako "překročit ČÁRU!!!" nebo "sbalili ho ČERTI!!§!" působí jakoby byly ve scénáři napsány kapitálkami a herci s režisérem z toho pochopili, že by je postavy i kapitálkami měly vyslovovat. Pochopitelně to naprosto huntovalo jakoukoli snahu o vykreslení iluzě doby. #annaismissing z horké současnosti přitom trpí na úplně to samý. Mladí herci zde pronášejí věty jako "...ty tvoje cringe videa pro boomerský mámy..." a "tohle je real shit stalkerství" přičemž při tom působí, jakoby je film nutil říkat nějaké komplikované science fiction termíny vlastní jen jeho světu. Pochopitelně to naprosto huntuje jakoukoli snahu o vykreslení... iluze... současnosti...? Chtělo by se to hodit na obvyklé inscenační limity českých tvůrců, ale ti mají u mě smůlu v tom, že jsem nedávno viděl Banger., ve kterém ten slang padá z postav naprosto přirozeně. Problém bude, obávám se, v tom, že Kryzová se Soukupem jsou 30+ mileniálové z veganskýho bistra, který sice na twitteru čtou příspěvky teen influencerů, ale v reálném světě se neobtěžovali tyhle lidi nijak nastudovat, takže jejich projev ve filmu zní jako přepsané příspěvky ze sociálních kanálů, které ale nejdou ve skutečném světě vůbec přirozeně z huby. Namluvě o tristních limitech zdejších mladých herců (Magdalena Čečo je ve své roli neumim hrát/hláškuju snad vědomá reference na Radka Kuchaře v Perníkově věži). Není divu, že pak mladá protagonistka v tomto světě působí každou scénu jako právě zrozená Venuše, konsternovaně ve své nevinnosti sledující pohnutý svět internetového falešnictví, když její jediná expozice je, že si v rámci nějaké iniciativy přestane holit podpaží. #annaismissing se ambiciozně snaží o aktualizaci Flynnové Gone Girl, poukázat na pokrytectví a manipulovatelnost každého článku společnosti. Chce nás nechat neustále pochybovat, měnit hlediska, vzbuzovat diskuzi, být aktuální a nestranná. Nikdo ze zúčastněných ale nemá kapacity na to, se na takhle náročném příběhu podílet, takže ve výsledku film jen fotrovsky mudruje o tom, že "na všem je tak trochu pravdy", čímž z toho filmu dělá vlastně esenciální boomeřinu, padnoucí spotřebitelům produktů vyjmenovaných ve sponzorech na začátku filmu. ()
Je to kvalitně napsané, natočené i zahrané a fakt vytknout se tomu dá jen těch několik momentů, které z homogenního celku jaksi trčí svou výchovností. Chápu to jako úlitbu v rámci financování projektu, kdy tam tyhle na sílu do scénáře šroubované poučky o nástrahách a legislativním rámování internetového prostoru prostě musely být aby se to dalo prodat jako osvěta mládeže pod kterou se s radostí podepíše kdejakej sponzor... Mě osobně pak jaksi rozčiluje, že tam naprosto přiblble (po netflixovsku) tendenčně, musí být genderově nejednoznačná postava (přestože je sympaticky napsaná a dobře zahraná)... Jinak ale za mě asi i lepší než mrtvej Marty. 3,55 ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
- Film má i seriálovou podobu rozdělenou do devíti epizod. Seriál je o více než půl hodinu delší a nabízí nové i rozšířené scény. Některé scény jsou v seriálu oproti filmu v jiném pořadí. (fisus)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
Reklama