Reklama

Reklama

Černé zrcadlo - Série 5 (2019) (série)


Smithereens (S05E02)

(epizoda)
  • Velká Británie Smithereens
všechny plakáty
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Londýnský řidič sdílené taxislužby unese zaměstnance společnosti provozující sociální média a vyvolá mezinárodní krizi. (Netflix)

Videa (1)

Trailer

Recenze (88)

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nutí někdo Charlieho Brookera, aby byly epizody Black Mirror tak dlouhé, jak jen je únosně možné? Protože ty, co by vydaly na slušných 20 minut, mají většinou 40 (což chápu, dvacetiminutovka se na dramatickou antalogii nehodí), ale ty, co by byly na 40 minut tip top, mají z nějakého důvodu vždy přes hodinu. Celý seriál je založený na prezentování anekdotických příběhů na téma technologie a údernost je tu pak klíčový faktor. Jen málo epizod to ale opravdu chápe a pohybují se v podivném limbu, kdy se všemu věnuje času moc na to, aby stačila samotná pointa anekdoty, ale všechny ty věci navrch k ničemu nevedou. Neúnosné natahování bez účelu je na téhle epizodě vidět obzvlášť. Ten čas se tu mohl proměnit v vývoj kontaktu mezi dvěma muži v autě, což je prvek, který ta epizoda absolutně neřeší. Vztah obou je celou dobu statický a prázdný, zatímco je přidáno X ničemu nesloužících scén zastavujících děj. Ani závěrečný dialog nenabízí katarzi, zbytku epizody se k němu nepodařilo nasměřovat dost linek, které by se v něm mohly střetnout. Neekonomičnost a neefektivita vyprávění Black Mirror je už prostě trademark a celou sérii pro mě táhne dolů. Brooker by hodně potřeboval nějakého ko-scenáristu, který by jeho neschopnost rozpracovat námět a plnohodnotně jím vyplnit stopáž vyvážil. Brooker umí gradovat výhradně zvraty a odhalováním nových informací, jak se k anekdotickému vyprávění hodí - ale s tím si nevystačí vždy, a vystačí si s tím míň u větších stopáž. A jeho neschopnost ve vykreslování živoucích postav je pak hodně velkým kamenem na noze. Zvlášť ve chvíli, kdy už zjevně došly nové zvraty a pointy a seriál už moc neví, o čem by mohl ještě být, tak buď variuje staré náměty, nebo rozvádí tak banální technofobické báchorky, že by se za to první série styděla. Hodnotím tuhle epizodu pořád docela slušně, protože to je pořád výš než bezradná čtvrtá řada a je to přece jenom o kousek soustředěnější - ale pořád to není dost. ()

dO_od 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

// Bohužel naprosto standardní vyjednavačský thriller, kde asi měla ohromit přehlídka všech ďábelských funkcí, kterými sociální sítě disponují, ale výsledkem byla jen protahovaná hra s čekáním na pointu. Konec dobrej, Andrew Scott výbornej, a tu písničku v originále miluju, ale víc jak 6* dát nemůžu. Málem jsem u toho usnul, krucinál! ()

Reklama

Trevor 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Vodič taxi služby Chris Gillhaney vezme ako rukojemníka stážistu Jaydena, ktorý pracuje pre populárnu sociálnu sieť Smithereens a má jedinú podmienku, pod ktorou ho prepustí. Chce sa rozprávať zo zakladateľom siete Billym Bauerom. Po predchádzajúcej epizóde mi táto prišla ako balzam na dušu, aj keď páchateľ je muž beloch a obeťou černoch. Skúste za posledné dva roky napočítať filmy, v ktorých sú zápornými hrdinami iný ľudia ako belosi. Podobných filmoch už bolo trochu viac, treba uznať že najmä Chrisov britský akcent pridal časti trochu viac čara a trochu ju spestril. A prirodzene nepozerajte na ten instagram za volantom... ()

Arkanoid 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Únosy už boli natočené lepšie, aj vďaka tomu, že medzi únoscom a obeťou dokázali vytvárať nejaký hlbší vzťah, ktorý tu chýba. Téma sociálnych sietí bola využitá lepšie aj v tomto seriáli, v tejto epizóde divák celý čas čaká, ako sa dá táto téma trefne spojiť s únosom, no celé to pôsobí umelo. Natočené je to výborne, aj keď vďaka statickému deju sa nedočkáme nejakej kultovej scény. Epizóda stojí prevažne na hercoch, z ktorých vyniká Andrew Scott. Logike dáva facku nemožnosť pohnutia sa ostreľovača k lepšej pozícii na cieľ v otvorenom poli. ()

easaque 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

+3*+1* za pointu Další díl, který je obsahově i provedením průměrný. Že sociální sítě jsou závislácké, si uvědomuje určitě každý, i ten kdo je na nich. Přesto samotná pointa je vlastně tak jednoduchá až je geniální, a tu si uvědomíme opravdu až po shlédnutí a přesto s tím nic nenaděláme ... a vlastně taky proč? ;-) [ PŘÍBĚH: 1 /// SMYSL: 2 /// ATMOSFÉRA: 3 /// TEMPO: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 0 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Galerie (4)

Zajímavosti (8)

  • V epizodě se objevuje téma typické pro celý seriál, a tím je odvrácená stránka mobilních telefonů, na kterých vzniká závislost a mohou být zneužity proti nám. Podobným tématem se již zabývali epizody Pád střemhlav (2016) a Sklapni a tancuj (2016). (hansel97)
  • Zbraň, ktorú má Chris Gilhaney (Andrew Scott), je československá Čz 75. V jednej zo scén je na nej dokonca vidieť nápis "Made in Czechoslovakia". (GTS_PUNK)
  • Chris (Andrew Scott) vyzvedává svou první zákaznici z adresy „Skillane Street, Londýn, EC4N“. Skillane se jmenovala jedna z planet ve videohře v USS Callister (2017) a Victoria Skillane (Lenora Crichlow) je slavná vražedkyně z epizody Lovná zvěř (2013), jejíž jméno se následně objevovalo také v epizodě Nenávist národa (2016), kde lidé tweetovali, aby zemřela. Dále si na této mapě v GPS navigaci můžeme všimnout mnoha jiných míst odkazujících na další epizody seriálu. Například kina s názvem „Bandersnatch Theatre“, odkazujícím na interaktivní film Black Mirror: Bandersnatch (2018) či obchodů „Raiman's“ (postava z epizody Muži pod palbou, 2016) a „Dahl’s Shoes“ (příjmení postavy z epizody Nenávist národa, 2016). Je tu také „Redfield Theatre“ (příjmení postavy z epizody Zkušební verze, 2016) a „Dawson's Burger Bar“ (příjemní doktora z epizody Černé muzeum, 2017). Na mapě si ještě můžeme všimnout restaurace „Fence's Pizza“, která se objevila již v epizodách USS Callister (2017) a Krokodýl (2017). (hansel97)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno