Režie:
Kevin ConnollyKamera:
Michael BarrettHrají:
John Travolta, Kelly Preston, Stacy Keach, Pruitt Taylor Vince, Lydia Hull, Luis Da Silva Jr., Spencer Lofranco, Ella Bleu Travolta, Chris Mulkey (více)VOD (3)
Obsahy(1)
Příběh nechvalně proslulého šéfa podsvětí Johna Gottiho (John Travolta), zvaného “Teflonový Don”, člena newyorské zločinecké rodiny Gambinových. Sledujte očima Gottiho syna Johna juniora (Spencer Lofranco) tři bouřlivé dekády Gottiho života, během kterých se společně se svou ženou (Kelly Preston) navzdory mnoha tragédiím a pobytům ve vězení snažili udržet rodinu pohromadě. (Bontonfilm)
(více)Videa (1)
Recenze (86)
Gotti mi nezarezonoval najmä čo sa hereckého obsadenia týka. A hoci sa tu John Travolta na reálneho "teflonového dona" vlastne aj trochu podobá, rola mafiánskeho bossa mu nesedela a rádoby tvrďácke pózy či grimasy, ktoré tu strúha tomu tiež moc neprospeli. Predstaviteľ Gottiho syna Spencer Lofranco je presvedčivý ešte menej než Travolta a postavu mladého búrliváka, majúceho našliapnuté k životu v otcových šľapajách mu zožerie asi málokto. U mňa bolo problémom aj to, že tento primárne gangsterský film sa viac sústredil na Gottiho rodinné peripetie než na jeho kriminálnu činnosť a to ustavičné preskakovanie príbehu medzi tromi epochami mafiánovho života na mňa občas pôsobilo mätúco. ()
No jako bych včera nekurvoval u Eskobara. A bác ho! Máme tu další naprostou zbytečnost, protože Goťťák byl už dříve vyčerpávajícím způsobem zpracovaný daleko lépe, svižněji, sysluplněji, záživněji, ostřeji, s lepšími a vhodnějšími herci a scénářem, který uplácal opravdový scénárista, a ne jako svou neumětelskou prvotinu a zároveň requiem Leoš Červený, od počátku své rádoby kariéry mrtvá nesympatická výplň podřadných vedlejších rolí v televizních mafiánských odpadech. Travič, který už zase pár let taky urputně šlape hovna v různých céčkových žumpách, se zřejmě domníval, že by si mohl opět napomádovat skráně nebo vyrazit s negrem na hambáč, a vysomrovat nějakou důstojnější roli pro sebe i svou vypláchlou sájentologickou starou, ale zase vedle, a asi bude muset při auditu poprosit taťku Habárda. Ono si jen narvat držku vatou a dělat huhňavého Vincka Vegu na to brutální vypatlané hovado z Naší kozy holt nestačí a Armán byl v té zmiňované povedené verzi mnohem přesvědčivější. Asi proto, že si nikdy nesahal do rozkroku kožených kalhot a nedělal „ú-ú-ú“ na pičoidní barbíny. Čili prostě jen další nic moc ždímání dávno suchého hadru se standardní plejádou škatulově proházených profláklých xichtů z céčkových taškařic o Smolíkovic kočce a přehrávajícím gogotanečníkem v hlavní roli. ()
Za tak nudny zivotopisny film by Gotti tvorcov urcite vyzabijal. Oproti skvelej verzie s Assantem tato pridava hlavne liniu s Gottiho synom, ktora mala pravdepodobne oramovat cely film a ukazat Gottiho ludsku stranku, ale ani to sa jej nedari. Ako otec Gotti za vela nestoji a to zaverecne vyliatie srdiecka v rozhovore so synom dostane maximalne divacky Hallmarku. Sklamanim je podanie vyvoja Gottiho vzostupu a padu, ktore je prilis skratkovite a neraz aj neprehladne. Miestami som sa v udalostiach stracal aj ked som videl niekolko filmov o Gottim. Travolta sa snazi, ale pôsobi skoro jak karikatura. Assante pôsobil ovela prirodzenejsie. Z ostatnych hercov tu uz nikto nestoji za zmienku. O klasicku mafiansku atmosferu tento film vôbec nezavadil a ako zivotopis to je nuda. Ak ste videli verziu s Assantem, tak toto je strata casu. 4/10. ()
V rámci ryze mafiánských filmů se jedná o skutečně jeden z těch nejslabších snímků, zabývajících se newyorským podsvětím, že by ale byl zralý až na tolik všemožných anticen, to zase považuji za krapet až přehnané. Zásadní problém této podívané je každopádně strašná tuctovost, několik scén mi přišlo dokonce snad až okopírováno z jiných slavných mafiánských filmů, takže nápaditost je zde vážně nulová. Zápletka pak působí opravdu všedním a nezáživným dojmem, odvyprávěna navíc v dost pozvolném tempíčku, a zkratkovitě a nepřesvědčivě k tomu. Celý film je jinak i hodně ukecaný, nějakých dramatičtějších scén nabízí minimum, emoce mají dost kolísavou působivost a atmosféra nefunguje vůbec. Zásadní výtku pak mám i k zatraceně nevýrazné stylovosti, ten film prostě nemá žádný vlastní ksicht, a co se herecké sestavy týče, John Travolta sice není vůbec špatný, jen v tom zde ale zůstal zcela sám, a aby to celé utáhl jen na svém hereckém umu, tak na to fakt nemá. Celkově tak Gotti tedy prakticky nenabízí vůbec nic nového, či zábavného, prostě nemá čím vzbudit divácký zájem, ovšem zároveň opakuji, zas až tak odpadní materiál to také vážně není :-). ()
Filmy s námetom historiek o americkom podsvetí a mafií môžem od doby príbehov s Edwardom G. Robinsonom. Na film som sa vyložene tešil, pretože John Travolta je aj u mňa ideálnym predstaviteľom klasického bossa. A navyše v podaní Pavla Trávníčka v dabingu, čo viac si priať? To sedí ako zadok na šerbli. Samotný príbeh sprevádza hlas Johna Gottiho, čo pripomína gangsterky podľa Raymonda Chandlera alebo Dashiella Hammetta, klasika románu americkej tvrdej školy. Glosovaniu deja hlavnou postavou nechýba humor a diváka všeobecne informuje o udalostiach, ktoré pre komplexnosť nemôžu byť uvedené na plátne. Proste gangsterka ako má byť a keď ide o rekonštrukciu života skutočnej osoby, možno len chváliť. ()
Reklama