Režie:
Glenn WeissÚčinkují:
Jimmy Kimmel (moderátor), Javier Bardem, Leonardo DiCaprio, Jamie Dornan, Gael García Bernal, Dakota Johnson, Brie Larson, Kate McKinnon, Mark Rylance (více)Obsahy(1)
Cena americké Akademie filmového umění a věd se udílí pravidelně od roku 1929. Slavnostní ceremoniál, který se každoročně koná v Dolby Theatre v Hollywoodu, bude poprvé uvádět moderátor, producent a komik Jimmy Kimmel. Z pražského studia diváky večerem provedou filmoví publicisté Tomáš Baldýnský, Saša Michailidis a František Fuka. Favoritem letošního 89. ročníku je filmový muzikál La La Land režiséra Damiena Chazella. Mezi dalšími nominovanými snímky jsou sci-fi Příchozí Denise Villeneuva, Moonlight Barryho Jenkinse, Fences, jehož režie se ujal Denzel Washington, nebo drama Místo u moře Kennetha Lonergana. Šanci na ocenění hereckého výkonu mají také Casey Affleck, Denzel Washington, či Ryan Gosling mezi muži a Meryl Streep, Natalie Portman, nebo Emma Stone mezi ženami... V rámci slavnostního ceremoniálu živě zazní i pět nominovaných písní. Mezi interprety bude například Justin Timberlake s Can´t Stop the Feeling z filmu Trollové nebo po čtvrté nominovaný Sting s písní Empty Chair ze snímku Jim: The James Foley story. Ani v této kategorii nechybí nominace La La Landu, který je zastoupen hned dvěma písněmi – City of Stars a Audition (The Fools Who Dream). (Česká televize)
(více)Recenze (95)
Loni mi vadila "politická" rovina, protože byla pokrytecká. Šlo o povrchní vtipy, které se snažily #OscarsSoWhite nějak neutralizovat, aniž by se to odrazilo na skutcích akademie. Bylo to v podstatě lhaní. Letos se svědomí Hollywoodu promítlo mnohem autentičtěji do celého večera včetně jeho výsledků, což považuju jednoznačně za pozitivní posun. Nejde pak o politickou korektnost, ale reálnou agendu a vzkaz, jímž se chce branže definovat. A na to má právo. Jinak samozřejmě to byla úmorná nuda a Kimmel byl nevýrazný (nicméně lepší než Fallon), ale tak s tím se asi nic nezmůže. ()
Před přenosem jsem si nepřál nic jiného než hlavní mužskou roli pro Afflecka a scénář pro Lonergana. "Místo u moře" zkrátka nemá v těchto dvou kategoriích konkurenci, která by se mu alespoň náznakem přiblížila. To se mi vyplnilo vrchovatě a přenos navíc příjemně ubíhal a především bavil, což byl šok, protože u předchozích ročníků se člověk doslova pronudil až do rána, aby mohl milostivě zhlédnout vítěze hlavní kategorie a konečně to vypnout. Když tentokrát před vyhlášením hlavní kategorie Kimmel zavtipkoval, že jsme přesně v polovině přenosu, vlastně by mi to vůbec nevadilo. Sám moderátor měl na kvalitě a zábavnosti pořadu největší zásluhy, především díky inovativním a zábavným nápadům a ač si neodpustil tisíckrát viděné špičkování s Damonem, zde to z nějakého důvodu opět zafungovalo. Stejně tak sarkasmus směrem k ostatním hercům, ačkoliv měl do ideálního Gervaise z Glóbů dost daleko. Posrané předávání poslední ceny, kdy dědek dostal špatnou obálku do ruky a pak to musel jít ještě sám trapně vysvětlovat špatně vyhlášeným vítězům a celému sálu (takže si všichni mysleli, že to posral on), tak v té chvíli mi bylo trapně snad úplně za všechny, ale na druhou stranu to perfektně podtrhlo zábavnost večera a ospravedlnilo fakt, že na to člověk od tak nekřesťanské hodiny čuměl až do konce. Mimochodem, Fuka-Baldýnský-Michailidis opět výborní. 80 % ()
Jimmy Kimmel má smůlu, že uváděl Oscary zrovna letos, protože se na letošek bude vzpomínat jako na rok, kdy si černoši vybrečeli své Oscary a hlavně na největší obálkový přešlap v dějinách cen Akademie... Kimmel dokázal převést svou talk-show i do prostředí Dolby Theatre a tak jsme dostali přesně to, co se dalo očekávat... Povedené vtipy, lidi z ulice, Guillerma a hlavně pokračování války s Mattem Damonem... Dokážete si představit, co by se stalo, kdyby při posledním vyhlašování dostali omylem obálku Casey Affleck - Manchester by the Sea? :D Neviděl jsem všechny nominované filmy, takže nemůžu říct, jestli byly sošky z mého pohledu rozdány spravedlivě - Will Smith a další loni dosáhli jen jednoho - Oscaři dostali takový politický rozměr, který si snad v roce 2017 ani nezasloužili... ()
Rasistické vtípky z předešlého udílení nahradily vtípky celoplošné. Zazněly především urážky a maximální upřímnost vůči některým účastníkům předávání, a tak to má být. O nich celý večer je. Jimmy Kimmel mi do role moderátora sedl. Jeho humor ušel. Jsem rád, že česká televize svým divákům zprostředkovala celý ceremoniál. Jen do toho oba páni mohli podstatně méně kecat. Například, když je divákům představeno několik snímků nominovaných za zvuky, tak bych ty snímky chtěl slyšet raději než názor dvou pánů. Oproti loňskému ročníku jsem byl tentokrát více nezaujatý divák. Neměl jsem v mnoha kategoriích své favority. Dokonce si ani nemyslím, že se letošní nominace mohly s těmi loňskými nějak srovnávat. V 6:10 jsem se vážně zamyslel nad svým životem, či jsem u této ceremonie vážně musel být. Hned vzápětí následovat signál značící že ano. Záměna obálek byla skutečně historickým okamžikem. Člověk, který to má na starosti, zřejmě sáhl do jiného hrníčku. Už tak značně populární ceremonie obletí několikrát svět. ()
Jakožto zdejší hororový expert jsem výsledkům ankety přestal přikládat jakoukoliv váhu již téměř před 40 lety, kdy Kubrickovo geniální Shining nezískalo jedinou nominaci. Rozhodování o přiklepnutí Oscara je založeno na politikaření akademiků a o výsledné kvalitě daného snímku obvykle vůbec nic neříká. Letos jsem se nicméně po dlouhé době na ceremoniál znovu podíval a ke svému zděšení mohl sledovat naprosto ostudné vyvrcholení, kterým by se nemohli pochlubit snad ani v Kocourkově. Vidím tedy, že skutečně o nic nepřicházím a tímto se s Oscary zase na nějaký ten rok loučím. ()
Galerie (3)
Photo © Jeff Lipsky
Zajímavosti (3)
- Dvě minuty a 23 vteřin byl La La Land (2016) vítězem Oscara za nejlepší film. Děkovný proslov producentů ale museli přerušit, omluvit se, a vyhlásit skutečného vítěze; Moonlight (2016). Chybu provedl účetní PricewaterhouseCoopers. (Delock)
Reklama