Režie:
Michael MannScénář:
Michael MannKamera:
Dante SpinottiHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Al Pacino, Robert De Niro, Val Kilmer, Tom Sizemore, Diane Venora, Amy Brenneman, Dennis Haysbert, Ashley Judd, Mykelti Williamson, Wes Studi, Ted Levine (více)Obsahy(2)
Jsou stejně schopní a stejně posedlí. A stojí proti sobě... Lupič Neil McCauley se specializuje na akce, při kterých jde o velké peníze. Ať už připravuje přepadení pancéřového vozu nebo vyloupení banky, vždy se může opřít o spolehlivé spolupracovníky. Každý jeho zločin je pečlivě naplánovaný a provedený s dokonalou profesionalitou. Když McCauley připravuje svou poslední velkou loupež, po které se chystá na odpočinek, je mu už v patách policejní detektiv Vincent Hanna. Potíž je v tom, že Hanna je stejně schopný a stejně posedlý svou prací jako McCauley. Oba muži toho mají společného víc, než se na první pohled zdá: ani jednomu z nich to například v soukromí neklape. Vincentu Hannovi se hroutí už třetí manželství, McCauley pro jistotu nikdy s nikým nenavázal trvalý vztah. Oba by si vlastně mohli skvěle rozumět. Jenže stojí na opačných stranách zákona a jejich setkání nemůže skončit nijak jinak, než soubojem na život a na smrt… Režisér Michael Mann (Miami Vice, Lovec lidí, Poslední Mohykán) natočil strhující kriminální příběh, ve kterém se vedle akčních scén soustředil na podrobný popis toho, jak jeho hrdinové žijí v soukromí a jak své činy připravují. Při uvedení do kin se reklamní slogany zmiňovaly o tom, že se zde poprvé na plátně setkali dva z největších amerických herců Al Pacino a Robert De Niro. Pravda je, že oba předtím hráli ve filmu Kmotr II (1974), kde však neměli žádnou společnou scénu. (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (1 453)
Ke kvalitní akci přibyla i dobrá psychologie. Nejsilnější stránkou filmu je asi scénář, který se zabývá i soukromím policistů i lupičů. Člověk se pak i se "záporákem" dokáže lépe ztotožnit. Je vidět, že to jsou také jen lidé z masa a kostí. Skvělé obsazení, Al Pacino byl možná trochu výraznější než De Niro, ale zase méně sympatický. ()
Máte někdy taky ten pocit, že se díváte na dobrý film, se kterým je všechno v pořádku, ale stejně z něj naprosto nic nemáte? To je pro mě Heat. S tímhle obsazením a námětem nejde udělat špatný snímek, takže ani Heat špatný není, ale já mám prostě pocit, že téma i herci nejsou úplně využití. Že Pacino a DeNiro se míjejí. Žádné emoce se nedostavily a já jen od poloviny doufal, že už to skončí. Hodně mě to mrzí, ale já si souboj těchhle dvou mých oblíbených herců představoval mnohem nelítostněji. ()
Mannova neo-noirová elegie si přes svůj vizuální chlad udržuje punc velkých westernových duelů (finále na mne působilo hodně "leoneovsky"), oproti kterým ale odmítá třídit postavy na dobré a zlé. Není až tak podstatné, čím kdo vyplňuje svou existenci. Pacino i De Niro hrají profesionály, kteří si svou oddaností zvolenému řemeslu kompenzují neuspokojivé osobní životy. I když se film díky prostředí a celkovému ladění v paměti snadno usadí jako výhradně mužská záležitost, opakovaná zhlédnutí odhalují, že skutečnými pilíři životů obou mužů (a tudíž i vyprávění) jsou ženy, bez kterých by životy charismatických rivalů pozbyly významu. Bonusem k mnohovrstevnatému scénáři a prvotřídnímu hereckému obsazení je bezchybná rytmizace vyprávění, díky které vám film bude připadat mnohem akčnější, než by papírově měl být, obsahuje-li prakticky jedinou větší akční scénu (jež každopádně patří k tomu nejpřesvědčivějšímu z heist subžánru). 90% Zajímavé komentáře: tron, Falcor, novoten, genetique, Theraphosa, castor, vik, lennyd, TD ()
Nekompromisní film, skvělé zrežírován, se scénářem který by mohl vyset ve výstavní síni. Nelítostný souboj mezi Al Pacinem a Robertem De Nirem, dva páni herci. Oba dva hrají skvěle a ani vám nepřijde, že sledujete „pouze“ film. Herecky je celkově snímek velmi dobře obsazen, všichni hrají maximum ze svých možností a je to znát. Akce je přehledná, účelná, nestříhá se, používají se delší táhle pohyby kamery a podbarvené účelnou hudbou. Nejlepší je, že nevíte jestli fandit dobrým nebo špatným, protože obě skupiny jsou nadmíru sympatičtí správní chlápci, což jde vidět i při rozhovoru u kávy. Snímek graduje a směřuje přímou cestou do finále, které jsem trochu očekával. V.I.M ()
Michael Mann napsal a zrežíroval něco, co už jsem dlouho chtěl vidět. Přesně ukázal hranici mezi dobrem a zlem a právě na té hranici celý film balancuje. Dlouho není jasné, kdo je ten dobrý. Je jím vůbec někdo? Nebo jsou svým způsobem dobří všichni? Al Pacino rozhodně nepřipomíná kladného hrdinu a De Niro je na tom stejně. Přesto jim člověk oběma drží palce a konec filmu je neskutečným brnkáním na nervy. Navíc akce a především hlavní přestřelka je udělaná tak úžasným syrovým způsobem, že člověk nemůže odtrhnout oči od obrazovky. Jestli se něco podobného podaří i v MIAMI VICE tak budu mít v létě Vánoce. ()
Galerie (171)
Zajímavosti (80)
- Michael Mann natočil film jako poctu svému kamarádovi, detektivovi z Chicaga, který se snažil dlouho dostihnout jednoho zločince. (don corleone)
- Film sa natáčal v Los Angeles, Burbank, Downey, Beverly Hills, Malibu, Gardena, Santa Monica a Long Beach (Kalifornia, USA) od 21. februára do 19. júla 1995. (Arsenal83)
Reklama