Režie:
Václav VorlíčekScénář:
Miloš MacourekKamera:
František UldrichHudba:
Karel SvobodaHrají:
Vladimír Menšík, Jiří Sovák, Iva Janžurová, Michal Kocourek, Ondřej Hach, František Filipovský, Ivana Maříková, Petr Přívozník, Stella Zázvorková (více)Obsahy(1)
Hrdiny bláznivé komedie plné krkolomných absurdních zápletek, záměn, zmatků a rozuzlení jsou meloucháři Jarda Zemánek a Franta Liška, kterým nic není svaté. Sotva se dostanou z vězení, kde se ocitli kvůli nepodařené krádeži lihu, už jedou v další levotě. Oba výtečníky si totiž najme majitel kosmetického salónu Netušil, spolčený s docentem Mlejnkem z výzkumného ústavu, kde právě vynalezli přístroj k regeneraci starých dojnic. Netušil chce získat přesnou kopii přístroje, která má bohatým paničkám vracet ztracené mládí. Má to ale háček. Kdo chce léčebnou kúru podstoupit, nesmí v kritické době jíst špenát, který účinky přístroje znásobuje… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (357)
Komedie je to skvělá - na jednu stranu vychází z oblíbené prvorepublikové zápletky záměny postav, na stranu druhou do toho šlape stejně vehementně jako francouzské crazykomedie sedmdesátých let... no a na straně třetí to má typicky macourkovský sci-fi rukopis s takovým příběhem, jehož akumulátorem je prvek z běžného života (Jak utopit dr. Mráčka = tlačenka, zde je to špenát). Filmu velmi pomáhá hudební podkres, vynalézavá kamera a užití postsynchronů k dětským hercům. S průběhem stopáže ale tenhle mišmaš ztrácí na sofistikovanosti a nebýt špičkových hereckých výkonů by řada pronášených hlášek možná vůbec nevynikla, ba nikdy nezlidověla... anebo by se možná na film nedalo dívat vůbec - k čemuž by zcela jistě došlo tehdy, kdyby se tento typ scénáře natočil jindy než za normalizace. Film tedy rozhodně vítězí díky hvězdnému castingu, avšak i nepříliš kritický divák by dokázal seznat, že vlastně sleduje v jádru úplnou kravinu (myšleno v dobrém, mám film rád!). 70%. ()
Nechapu, proc ma tenhle film tak nizky hodnoceni. Pribeh je naprosto perfektni, neni nouze o spoustu vtipnejch situaci, omylu, zamen a podobne, navic Sovak s Mensikem jsou perfektni dvojka a povedli se i jejich mladsi verze. No a tresnicka na dortu je pak role Ivy Janzurovy. Ja se u tyhle komedie vzdy pobavim. ()
NA tyhle filmy bych se mohl dívat znova a znova. Pokaždý když tohle nebo Mareček, Na samotě u lesa a spousta dalších českých legend, běží v telce, tak neení potřeba hledat nic jinýho. Tohle má geniální nápad. Na český poměry vskutku ojedinělý. Bohužel je tědlech "scifi" komedií jako šafránu, ale každá z nich má šmrnc. Tady mě asi nejvíc dává mladej Sovák s Menšíkem, kteří sou prostě k popukání. herecká elita nahňácaná v jednom filmu a jeden hraje íp ne ten druhej. Marííííja :o))) ()
Skvělá sci-fi komedie nabitá humorem, absurdními situacemi, neomšelými triky a snad těmi nejlepšími herci oné doby. Vladimír Menšík, Jiří Sovák, Iva Janžurová, František Filipovský, Petr Nárožný, Petr Kostka, Čestmír Řanda a Stella Zázvorková předvedli bravůrní herectví jim vlastní. Závěr filmu je hardcore nejen na tuzemské poměry. Špenát nesnáším, ale tuhle komedii si kdykoli s gustem dopřeji. 85%. ()
Což takhle dát si najlepšiu českú crazy komédiu znova (po desiaty krát) v televízii znova? Prečo nie. Jej vtipy sú nesmrteľné, zápletka uletená viac, ako hocičo od Pytónov a komediálny výkon Ivy Janžurovej je na Oscara. Prevtelenie vždy ponúka nekonečné komediálne možnosti a táto komédia ich využila asi najlepšie, ako som mal doteraz možnosť vidieť, vrátane všetkých podobných amerických komédií. Za najlepšiu českú crazy komédiu je všeobecne považovaná Pane vy jste vdova, u mňa o chlp víťazí Špenát. ()
Galerie (15)
Zajímavosti (27)
- Film vidělo v kinech 1,5 miliónu lidí. (Duoscop)
- V čase 1:15:00 drží číšník cca 12 mělkých talířů a 8 hlubokých. Pak je upustí. Vrchní se ho ptá, kolik jich bylo. Číšník odpoví: „Třicet šest“. Vrchní si zapisuje a přitom řekne: „Hlubokých talířů – třicet šest“. (blondak16)
- Automatické dveře hotelu, kam se přichází ubytovat doña Isabela (Stella Zázvorková), nemohly být nikdy „opraveny,“ resp. znovu uvedeny do chodu tím, že portýr mával před fotobuňkou rukou v okamžiku, kdy v dráze mezi vysílačem a přijímačem stojí nějaká osoba, v tomto případě doña Isabela. Osoba uvězněná dveřmi jako Isabela, navíc v sukni, zakrývá spolehlivě paprsek mezi vysílačem a přijímačem fotobuňky a jakékoliv dodatečné přerušování signálu máváním nemá smysl. Správně tedy měly dveře zůstat otevřeny po celou dobu, co Isabela svým tělem či sukní přerušuje paprsek. Pokud by došlo k poruše, měl portýr stisknout tlačítko nouzového otevření a ne hloupě a nelogicky mávat před už zakrytou fotobuňkou rukou. (pjotri)
Reklama