Čtvrtý a podle mnohých také nejlepší díl slavné hororové série. Ke zdařilému pokračování nejvíce přispěli herec Cryspin Glover a tvůrce speciálních efektů Tom Savini (Dawn of the Dead). (Magic Box)

Recenze (220)

topi

Joseph Zito byl zdatný režisér hororů - tento díl Pátku nebo The prowler, i akčních válů - Missing in action nebo Invasion USA. Na speciální efekty si přizval svého oblíbeného maskéra Toma Saviniho a ten se postaral o skvělé mordy a Jasonův zdeformovaný obličej, který ukáže na konci filmu. Čtvrté pokračování začíná přesně tam, kde končí trojka a "mrtvého" Jasona odvážejí do městské márnice, odkud po chvíli a dvou vydařených mordech utíká zpět ke svému milovanému Křišťálovému jezeru, kde na něho čeká nová parta teenagerů, kteří si chtějí užít víkend po svém a Jason jim to opět překazí. Velmi dobré pokračování zatím neupadající série . ()

obitus

Oproti předchozímu dílu lehký kvalitativní posun směrem dolů, ale jako plánované zakončení celé série určitě dobré. Postava Tomyho Jarvise teprve dostává kontury (aby byly v následujících dílech několikrát zcela překresleny) a Jason je fajn stejně jako minule. Standardní vyvražďovačka, které by možná trochu slušel nějaký nápad. ()

S.Quentin QUALE

Tohle je ještě slušně dívatelný díl, ale kolovrátek už se roztočil dokola. Jason Voorhees nikdy nebude mým oblíbencem. Otázkou je, jestli z čím dál víc plesnivějšího a červama prolezlejšího xichtu se zastaralou maskou a mačetou jde vůbec něco víc vytřískat, když už natočili 9x to stejný, a ani to desáté, omlazané scifi nestálo za nic. Je opravdu smutné, když ho po deseti pokusech musel pumpnout až Freddy, což považuju za lepší biják než všechny samostatné P13. Vrchol série podle mýho přichází se třetím dílem. ()

kaylin

„Pátek třináctého 4“ je klasickým pokračováním, které nemá žádný kdovíjaký nápad, prostě si jede v zajetých kolejích a snaží se prostě jen dál přicházet s oblíbenou postavou Jasona, který vraždí bez toho, aby to mělo nějaký hlubší smysl. Nehledejte v tom nějakou potřebu po mytologii, ale prostě jenom snahu přinést divákům to, co jim přinesly předchozí díly. Hlavní otázkou pak je, jestli někdo přežije. ()

matestlust

S třetím dílem nejlepší z celé série.Naproti předchozímu dílu se akce rozjede hned od začátku filmu a nepřetržitě trvá až do samého závěru.Parádní série vkusných a originálních gore vyvražďovaček,kde se nešetří všemi různými zahradnickými potřebami a litry krve.Jason se rozjíždí jako v žádném jiném díle,o to větší je možná pak zklamání jakej gumák se z něj vyklube na úplném závěru filmu a jak hravě ho mládežnický zbytek,který jěště zůstal na živu,vyřídí(sorry za spam)...samozřejmě všichni víme že ne na dlouho:).. ()

Zajímavosti (27)

• Stejně jako třetí díl měl i čtvrtý premiéru v pátek 13., a sice v dubnu roku 1984. (Stocki)
  • Ted White (Jason) odmítal mluvit s ostatními herci na place, aby se od nich distancoval a měli z něj větší strach. (Stocki)