Pátek třináctého 7

• Česko Pátek třináctého 7: Nová krev (více)

Jason je zpět, ověšený zahradní technikou a je (jako už tradičně) k nezastavení. Tentokrát ale narazil na zdatného protivníka v podobě traumatizované telekinezí nadané dívky...... (Magic Box)

Recenze (193)

choze

Bylo mi dvanáct nebo třináct, otec před nedávnem dotáhl z hospody video, co údajně "spadlo z náklaďáku" a já od kámošů vybral několik pirátských VHS s příšernou kvalitou obrazu a ještě horším rychlo dabingem. Pamatuju, že tam byly první dva díly CRITTERS, čtvrtý a pátý díl NOES, ale hlavně byla na jedné i sedmá a osmá mise Jasona a já blbec se na to podíval v noci a ještě k tomu sám. Do prdele, ještě týdny jsem měl noční můry. Toho sympatického sekáče jsem si okamžitě zamiloval a intenzívně pátral po jeho ostatních dobrodružstvích, stručně shrnutých na začátku sedmičky. Dvojku dala záhy PRIMA, trojku jsem (v půlce devadesátek) odchytil z "vídně", kde běžela se lakonickým podtitulem "UND WIEDER IST DER FREITAG DREIZEHN" a NOVA pak dala několik dalších dílů včetně prvního a to šibalsky o pátcích třináctého. O mnoho let později jsem si jako jediný díl vypůjčený z videopůjčovny, strčil do videa desítku alias JASONA X, na DVD mi kdosi půjčil FREDDYHO VS. JASONA a z netu jsem si stáhnul JASON GOES TO HELL: LAST FRIDAY. A dodatečně si koupil DVD se sedmičkou, kterou to pro mě celé začalo. Díky ti, sedmičko, vždycky budeš nejlepší.... OK, a teď už proboha něco k filmu samotnému. Šestka sérii znovu nakopla po slabé pětce a sedmičkou startují tzv. haluzové díly, kdy je klasická formule obohacena o nějaký výrazný nový prvek/posun. V sedmičce je to hrdinka ovládající telekinezi, což se postará o zajímavou úvodní scénu a vezme na nový level závěrečný souboj s Jasonem. Jinak je to standart s vesměs nudnými vraždami (s výjimkou spacáku a křovinořezu) i postavami. ()

tron

Po šialene krvavej a extrémnou porciou čierneho humoru obdarovanej šestke s podtitulom JASON ŽIJE, sa atmosféra v sedmičke - NOVEJ KRVI - upokojuje. Ale je to len vyložene priemerný slasher s občas sympaticky odmaskovaným vrahom, ktorý už evidentne nie je z tohto sveta. PIATOK TRINÁSTEHO 7 je spomedzi série výnimočný predovšetkým tým, že Jason tu má plnohodnotného protivníka - telekynetickými schopnosťami obdarovanú blondínu. ()

VenDulin85

Co říci k sedmičce výstižnějšího, než- páni, křovinořez! Jináč ale je to smutné, protože můj favorit krutě selhává, stačí jedna narušená slečna s telekinetickými schopnostmi a ejhle, narazila kosa na kámen. Jason ztrácí glanc a celkově jeho běsnění nemá takovou šťávu, jako když si v jiných dílech jel nerušeně podle své šablony a vrstvil jednu mrtvolku za druhou. 3 a 3/4* za závěrečné odmaskování, a buďme rádi. ()

darkrobyk

,,Eddie, kam deš?" ,,Dát si studenou sprchu, mám rande s mýdlem." Mix Jasona a Carrie, kdy ovšem hlavní hrdinka postrádá její charisma. Jeden vlastně ani nečeká nic převratného, jelikož jasnou náplní každého Pátku je masakr nebohé (především) mládeže. A tak prostě jen čekáte, v jakém pořadí a jak kdo zahyne. Vizuálně jsou nejhezčí scény s oběma domy ponořenými do tmy. Zlověstný šepot a blížící se bouře dávají tušit masakrální finále. Bohužel jsem viděl zcenzurovanou verzi, kde většina vražd je sestřihaných. Ne že by o krvavé efekty byla nouze, ale střihy jsou jasně znát. Také nahoty, typické pro tuhle sérii, ubylo. Schematický scénář mnohé scény opakuje (samota, jezero, koupání, bouře, noční masakr), což jistě fanoušek očekává. Jen tentokrát mi vše přišlo bez nápadu a telekinetička nejenže film nevylepšila, ale byla celou dobu spíše tele než kinetička. ()

JohnnyD

Zostupná tendencia je tu silne citeľná. Kto videl nejaký ten predošlý Piatok musí byť sklamaný. Najväčšie mínus filmu je určite absencia krvi. Okrem toho Jason je tu de facto zombie. Vidieť mu kosti, pod maskou vyzerá ako tuctový zombie z béčka zo 70s/80s a objavuje sa iba sporadicky. Jasne, Kane Hodder sa dobre pohybuje a má skvelú mimiku (teda žiadnu), ale toto nie je Jason, ako sme ho dovtedy poznali. Presun do jesene atmosfére neprospel a herci sú tradične strašní. Na druhej strane popový soundtrack je skvelý a scéna so spacákom vyslovene bohovská. Solídny dobový slasher, ktorý ale v sérii patrí k tým slabším dielom. PS: môj rebríček série: F4, F2, F1, F3, F6, F5, F7, F8, F10, F9 ()

Zajímavosti (24)

• Walt Gorney hrál v prvních dvou dílech postavu Šíleného Ralpha. Na začátku tohoto dílu uslyšíme jeho hlas, jak vypráví legendu o Jasonově (Kane Hodder) životě. (LION-MR.T)
  • Film měl původně být o boji Jasona (Kane Hodder) a Freddyho Kruegera (Robert Englund) ze série Noční můra z Elm Street. Na sérii Pátek třináctého ale vlastnil práva Paramount a na Noční můru v Elm Street zase New Line Cinema. Mezi oběma studii tak docházelo k neshodám. Zvláště ohledně toho, která ze dvou postav by měla vyhrát. Nápad se nakonec uskutečnil o řadu let později ve filmu Freddy vs. Jason (2003) - poté, co práva na postavu Jasona převzala New Line Cinema. (LION-MR.T)
  • Film musel být devětkrát předložen Americké filmové asociaci, než mu byl udělen rating "R" (mladiství pod 17 let pouze v doprovodu dospělého), a je pravděpodobně nejcenzurovanějším dílem celé série. Režisér John Carl Buechler to zhodnotil slovy: “Cenzura zničila můj film.“ (LION-MR.T)