Režie:
Pavel SoukupScénář:
Lucie KryzováKamera:
Miloslav HolmanHudba:
Jindřich KravaříkHrají:
Alexandra Vostrejžová, Viktorie Vítová, Marek Němec, Barbora Bočková, Magdalena Čečo, Petra Bučková, Vlastina Svátková, Terezie Holá, Marek Holý (více)Obsahy(1)
Anna, influencerka známá svým provokativním obsahem, se na sítích tajemně odmlčí. Když patnáctiletá Nina najde fotku polonahé Anny v mobilu svého táty, rozhodne se ji vypátrat. Sled dalších událostí změní život jak Nině, tak její rodině. Thriller #annaismissing je volným pokračováním úspěšného seriálu #martyisdead ověnčeného International Emmy Award 2020. (Aerofilms)
(více)Videa (2)
Recenze (208)
Ťažko hodnotiť, pretože mi v mnohých ohľadoch filmu bolo z dnešného sveta, mládeže, zobrazených postojov až fyzicky zle, čo ma ešte hlbšie zaradzuje k slaboduchým, tmárskym dezolátom. Žalúdok sa mi obrátil, ako kedysi Lótova žena, lenže na rozdiel od nej ja som sa tým soľným stĺpom chcel niekedy aj stať. Vidíme tu svet, v ktorom sú všetky deti nalepené od rána do večera na sociálnych sieťach a aj riť si utiera tak, aby na toaleťáku ostal odtlačok heštegu. V tomto svete je normálne, že 12-13 ročné dievča sleduje nejakú 15-ročnú ohyzdu, ktorá sama seba nazýva že influenzerka, čo je slovo odvodené od chrípky, no a táto vedátorka nahlas rozpráva na YouTube o šukaní a podobných zákutných udalostiach a rodičom to je úplne jedno, dokonca by radi tomu zábavnému pořadu ešte zvýšili decibely, veď nech sa nám dieťa priučí! Je to aj svet, v ktorom deti nepoznajú svoj rodný jazyk a polovicu reči im nahrádzajú emotikony a lámané anglikanizmy, takže dôchodca nestíha ani listovať v slovníku anglosaštiny, lebo titulky tu nezaviedli. Svet, v ktorom je, ako my Slováci hovoríme kúúúl, že dieťa udá či nahlási rodiča, pretože je to zmrd, ktorý si fotí kaleráby a ešte mi aj dal život, hoci som sa o to neprosil. Svet, v ktorom 15-ročné deti riešia genderové záležitosti, diskutujú o nekonečnej početnosti a rozmanitosti pohlavného ústrojenstva a samozrejme to najviac trendy je kvírovo sa lesbiť, ale keď sa už inak nedá, tak aspoň nejakého starého chuja na odblanenie si nájsť. No a samozrejme ide aj o svet, v ktorom je každý muž minimálne podozrivý z pedofílie, takže žiadnej militantnej feministke neostane oko suché, hoci tá je hlavne v iných partiách na suchoty zvyknutá. A nakoľko tento film tieto javy kritizuje? No len čiastočne, v niektorých prípadoch ich vlastne podporuje. Detektívna línia ešte ušla a som rád, že to neskončilo podľa prísne politicky korektných merítok, no ale z tohto pohľadu tu zase bolo aj málo inteligentných Rómov alebo minimálne černochov, myslím, že som napočítal presne a to je veľké zlyhanie, nie málo marxistických zväzáčikov by určite povedalo, že až rasizmus. Takže mám veľmi zmiešané pocity. Nabudúce ale dajte herečkám určite trocha najesť. Väčšina z nich vyzerala, ako by mala len trojdňovú priepustku z Dachau. ()
V době, kdy ve většině tuzemských hitů není rozumět polovině postav a jednotlivé náměty se dají rozdělit do pár nekonečně kopírovaných škatulek, přijde zjevení. Pavel Soukup už u Martyho uměl napnout, ale u Anny přímo děsí a technicky přesahuje všechno, co se dá od českého thrilleru očekávat. Scénář záměrně okatě věší nejočividnější slepé uličky tak, aby nebylo jasné, jestli na nich náhodou něco není, a žánrově se směle rozkračuje v mantinelech severských detektivek. Triumfální výsledek, kterému je naše kotlina zákonitě malá. ()
#annaismissing je od začátku velmi dobře vystavěný thriller, který si výborně pohrává s očekáváním diváka a nejednou zvládne překvapit. První polovina je na můj vkus zbytečně natažená a nebál bych se na její úkor zkrátit stopáž. Až v závěrečné třetině se totiž naplno rozjede možná až překvapivě intenzivní nářez, který nabízí zajímavé zvraty i hodně silné momenty, které diváka nutí k zamyšlení. Na filmu oceňuji, že naprosto přirozeně zpracovává téma sexuálních predátorů a nepůsobí jako další z mnoha rádoby vzdělávacích projektů, kterým jde především o to varovat mladistvé. Ne, tohle je opravdu klasický thriller, a na české poměry navíc skvěle natočený a kvalitně zahraný, a to jak mladšími herci, tak těmi staršími, kteří jsou vesměs neokoukaní, což je dost osvěžující. Snímek navíc slouží i jako výborná sonda do dnešní mladé generace. Být to kratší a intenzivnější, asi bych neměl co vytknout. 8/10 ()
Očekávané se stalo skutečným a dokonce ve velmi krátkém sledu můžu bez větších skrupulí (:D) opěvovat další český projekt. O dost vyspělejší pokráčko minimalistického skvostu #martyisdead disponuje vším, co jsem od něho očekavál. #annaismissing mě překvapovala, napínala, znechucovala, ponaučila, ale hlavně dostala. A to nejen umě gradovaným story, ale i třeba precizní hudební stránkou, kterou strčila do kapsy kdejaký věhlasný zahraniční thriller. Fakt bomba! [viděno na Finále Plzeň 27.9.2023] ()
Musím říct, že v poslední době jde český film opravdu správným směrem. Jak již bylo řečeno níže, jediným problémem tohoto filmu je opět jeho stopáž a to, že zhruba v půlce začne drhnout. Naštěstí v nejvíce drhnoucím místě film trochu změní žánr a najednou máte pocit, jako byste sledovali něco trochu jiného. Více takových projektů. ()
Galerie (12)
Zajímavosti (5)
- Meda (Terezie Holá) v čase 8:35 v kuchyni sleduje na tabletu jihoafrického hudebníka, producenta a parodického umělce The Kiffnesse. (Piplik)
- Film, který se vysílá v televizi, je Shoky & Morthy: Poslední velká akce (2021). (bianci)
- Filmový projekt vznikl ve spolupráci s Nadací PPF. (Leopard105)
Reklama