Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Richard Gere se představuje v roli prominentního právníka Martina Vaila, který se rozhodne bezplatně hájit kentuckého mladíka Aarona Stamplera (Edward Norton), obviněného z vraždy chicagského arcibiskupa. Zkrvavený Aaron byl zajat po zběsilé honičce odvysílané v přímém televizním přenosu. Vail proto cítí, že by tento zdánlivě jednoznačný případ mohl přispět k jeho prestiži. Obžalobu zastupuje asistentka státního návladního Janet Venableová (Laura Linneyová), Vailova bývalá přítelkyně. Vailův případ se navzdory jeho očekávání zkomplikuje poté, co psychiatrička Molly Arringtonová (Frances McDormandová) dospěje k závěru, že Stampler trpí mnohočetnou poruchou osobnosti. Vail také odhalí důkazy o tom, že byl arcibiskup zapleten do spekulací s pozemky a zneužíval mladé ministranty. Cynický a prospěchářský právník tak čelí skličující vyhlídce, že si jeho klient skutečně zaslouží tu nejlepší obhajobu. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer 1

Recenze (609)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Prvotní strach jsem pocítil já, když moje oko v programu zavadilo o film s Ríšou a Edou. Všechny obavy ale rozcupovalo jedno z nejlépe natočených soudních dramat, co jsem kdy viděl. Je pravdou, že největší plusové body naskočily především díky vynikajícímu finiši a závěru, v tomhle si Hoblitův film ničím nezadá s průběhem každého průměrného pelešení. Ale povedený závěr patří jak k dobrému filmu, tak i k dobrému milování, takže není důvod křivdit ani Hoblitovi, ani slečně vedle vás. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Mal by si si osvojiť výraz údajne. Hlavne keď chceš robiť prokurátora.“ Má to niečo do seba. Vlastne dosť. Kedysi, na prvý raz, ma to až tak nebavilo, ale desaťročiami to získava na sile a zaujímavosti. Gere síce nikdy nebol mojím obľúbeným hercom, ale tu je presvedčivý. Páčilo sa mi, že sa nebál a naplno šiel do kontroverznej, rozporuplnej úlohy, ktorá je vlastne dá sa povedať vyložene záporná. Režisér Hoblit (zaujímavá nadprirodzená kriminálka Anjel smrti s Denzelom Washingtonom a Johnom Goodmanom) kvalitne buduje napínavú, jemne mysterióznu atmosféru. Pomáha mu v tom depresívna, pochmúrna, nevľúdna, odťažitá výprava (čo vtedy bolo v móde - Mlčanie jahniat, Utečenec, Denné svetlo). Miestami vyzerá byť hlavnou postavou skôr chladné Chicago, než advokát Martin Vail. V tomto smere pochopiteľne treba vyzdvihnúť kameru Michaela Chapmana. Príbehu síce chýba dravosť a pohybuje sa v matne ležérnom tempe, ale (ne)paradoxne to je skôr plus, než mínus. Občas je fajn spomaliť. Aspoň je na všetko čas. Na budovanie atmosféry, na budovanie vzťahov a na budovanie príbehu, ktorý na konci ponúka nečakaný twist. Poteší debut Edwarda Nortona (aj keď sa k úlohe údajne nedostal práve najetickejšie, v Hollywoode je to ale zrejme jedno) a obsadenie podporných rolí (Laura Linney, John „Fraserov otec“ Mahoney, Alfre Woodard). ZAČIATOK SPOILEROV na twiste je najbizarnejšie, že sa o ňom de facto hovorí od prvých minút: prakticky všetci Aarona považujú za vraha, no a na konci sa ukáže, že vraždu skutočne spáchal KONIEC SPOILEROV ()

Reklama

Okara 

všechny recenze uživatele

Právnické drama, kam se tento snímek řadí, zkrátka vždy stojí především na hereckých výkonech. Pokud jeden z aktérů hapruje se svým umem nebo nemá potřebné charizma, film nemá na čem stavět. Mě, i přes to, že Richarda Geera dvakrát v oblibě nemám, ale výkony dostaly, především Nortona a dokonce měla vražda i zajímavé rozuzlení, které ale odhalila až na úplném konci po pár překvapivých scénách, které dokáží zamotat hlavu. 70% ()

salahadin 

všechny recenze uživatele

POZOR SPOILER: Vyumělkovaný, navoněný a vycizelovaný film o tom, jak si jedna myška hraje se dvěma kočkami, které žijí v blahodárném klamu o ostrosti svých drápků. Aby nakonec zjistily, že myší zoubky jsou špičatější. No nic, těžko komentovat film, který je zoufale předvídatelný. Pokud se už ve filmu objeví církevní hodnostář a k tomu vysoce postavený, je jasné, že to bude pěkný kaňour. A k tomu s režijními sklony podobně jako Rocco Siffredi. Ukňouraný ministrant taky asi nebude úplné jelito, protože čím víc se film blíží konci, tím více je jasné, že přijde konec z dílny "wow" scénáristických hříček. Bohužel jsem konec uhodl hodně brzy. A je to taková ta otočka, zdánlivě nečekaný schizoidní salchow, prostě něco, co podle zadumaných myslí filmařů mělo tenhle film povýšit na vyšší laťku spokojenosti diváka. U mě ale fungují pravidla filmového světa jinak. Takže za odhadnutelnost děje a občasné pomrkávání po hodinkách odřené dva špunty. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Celé je to klasická devadesátková právničina se vším všudy, co k tomu patří (John Grisham bez Johna Grishama), ale ani po více než 25 letech neztrácí Prvotní strach na působivosti a napětí. Hlavně díky ústřednímu hereckému trojlístku Gere - Linney - Norton. Všichni tři podávají skvělé herecké výkony a je radost sledovat jejich konverzační chemii. Prvotní strach patří k žánrovým klasikám a tehdy mladý a neznámý Edward Norton se - aspoň načas - stal uznávaným a vyhledávaným hercem, což ještě umocnil ve snímku Miloše Formana Lid vs Larry Flint, kde vytvořil prakticky stejnou postavu, jakou v Prvotním strachu hraje Richard Gere. Pointa Prvotního strachu je z dnešního pohledu možná očekávatelná, ale v každém případě je povedená. Skvělý film. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (14)

  • Role soudkyně (Alfre Woodard) byla původně psána jako šedesátiletý bílý muž. (Delock)

Reklama

Reklama