Reklama

Reklama

Atlantis

  • Francie Atlantis (více)
Dokumentární / Hudební
Francie / Itálie, 1991, 78 min

Obsahy(1)

Vydejte se na fascinující cestu do hlubin oceánu, kde kamera odhaluje podmořský život ve všech jeho možných podobách: let obřích rejnoků, balet lachtanů, namlouvací ceremoniály ryb nebo nenasytnost žraloků. To za doprovodu magických tónů hudby Erica Serry. (Magic Box)

Recenze (65)

Radiq 

všechny recenze uživatele

Záběry opravdu hezké, obzvlášť na svou dobu, ale ta hudba mi tam někdy moc nesedí (hlavně když se sáhne po modernějších žánrech). Taky se mi nezdálo, že na začátku máme zapomenout na jakoukoliv civilizaci a vrátit se zpět o miliony let a pak nám naservírují záběry, kde jsou lana, návnada na háčku, jakejsi potopenej vrak a nakonec záběr na loď. Rači ty kecy na začátku měli úplně vynechat... ()

Skip 

všechny recenze uživatele

V jednotlivých dílech Planety Země jsou k vidění mnohem lepší záběry. Atlantis sice není špatný, rozhodně udrží divákovu pozornost, ale mně se nedostalo ničeho, co už bych dřív neviděl. Že se to hodí na velké plátno, sestříhá a nahraje se hudba, která mi tam mockrát vůbec neseděla, z toho ještě nedělá velký film. ()

Reklama

Šakal 

všechny recenze uživatele

S trochou nadsázky by se dalo napsat, že těm z vás, kterým v Le Grand bleu vadila ta romantická linie příběhu je určen tento snímek. Tam, kde Magická hlubina resp. potápěč Jacques Mayol končí, Atlantis navazuje. Všem těm, kterým se v této uspěchané době zasteskne po nějakém „životabudiči“, který vám spolehlivě dobije baterky, doporučuji sáhnout po této fascinující podmořské exkurzi Luca Bessona po Galapágách, Bahamách,Tahity, severním pólu.... a nechat se unášet úchvatnými záběry podmořského světa (žijícího si svým vlastním životem) a majícího ve spojení s hudbou Erica Serry a Londýnského královského filharmonického orchestru (téměř) meditativní charakter. Tohle není „obyčejný“ dokument mající vědecké ambice, tohle je umělecká, estetická podívaná. 90% ()

Falcor 

všechny recenze uživatele

Několikaleté čekání na dokonalou souhru Serrových tónů a Bessonových podmořských obrázků se vyplatilo a oba tímto povznesli bezeslovný dokument do vyšších múzických sfér. Že rejnok nedokáže sklidit ovace za operní árii? Tak alou do videopůjčovny. Máte-li doma místo domácího kina akvárko, tak aspoň pro housle, ale nebude to úplně ono. ()

Grimaldi odpad!

všechny recenze uživatele

Kdybych měl parafrázovat jednoho známého recenzenta, hezký ale naprosto zbytečný. Krásné záběry na podvodní svět, s nekonzistentní kvalitou hudby mně k radosti opravdu nestáčí. Jsem tu zjevně v menšině, ale od tak dobře hodnoceného dokumentu bych čekal víc než jen směs krátkých záběrů na jednotlivé živočichy, co Luc Besson natočil, aby se neřeklo že si vzal moc dlouhou dovolenou v exotických lokacích. V dnešní době jen nuda bez jakékoliv hodnoty. V době vzniku určitě ano, ale s dokumentární tvorbou současnosti se to nemůže vůbec srovnávat. ()

Galerie (11)

Zajímavosti (2)

  • S Bessonem se pod hladinu potápěli kameraman Christian Pétron, pomocný kameraman Francois Gentit, vedoucí produkce Marc Biehler a technik Jean-Marc Bour. (petaspur)
  • Režisér Luc Besson je synem potápěčských instruktorů. (petaspur)

Reklama

Reklama