Režie:
David AyerKamera:
Bruce McCleeryHudba:
David SardyHrají:
Arnold Schwarzenegger, Sam Worthington, Joe Manganiello, Harold Perrineau, Josh Holloway, Terrence Howard, Olivia Williams, Mireille Enos, Gary Grubbs (více)Obsahy(2)
Arnold Schwarzenegger vede elitní zásahovou jednotku amerického protidrogového úřadu DEA. Její členové jsou zkušení, ostřílení a dobře sehraní profesionálové. Navzájem si kryjí záda a dokáží si poradit v každé nebezpečné situaci. Nebo si to aspoň myslí… když během zátahu na skrýš drogového kartelu zajistí 10 miliónů dolarů, rozhodnou se je nepřiznat a tajně schovat. Vyšetřování nic neprokáže a po několika měsících se všichni vrací zpátky do služby. To je důvod k oslavě. Jenže peníze nejsou na svém místě. A někdo začne zabíjet jednoho člena týmu po druhém. Kdo je tajemný vraždící sabotér? Podaří se ho odhalit a zastavit, než všichni zemřou? A jaký je skutečný důvod vraždění? (TV Prima)
(více)Videa (21)
Recenze (581)
Ayerovi se daří získávat body v živočišných přestřelkách, kterým nechybí tah na branku a občas i příjemně ozvláštňující úhly záběru. Snímek jako celek bohužel ale tak hladce vpřed neběží. Předkládané zvraty jsou příliš kostrbaté, naroubování dějové linie s Arnoldovou manželkou je násilné, a závěrečná čtvrthodinka s vyřizováním účtů už působí vyloženě směšně. Faktem je, že bezmála sedmdesátiletá hvězda snímků z konce minulého tisíciletí už nedokáže být tahounem vyloženě akčně založeného filmu. Na civilní scény s emočním přesahem nemá dostatek hereckého talentu, a v rychlých přestřelkách se zase až přespříliš odráží jeho věk. Na krátko střižená Olivia Williams, která dává vzpomenout na Jamie Lee Curtis, a zfetovaná Mireille Enos jsou však příjemnými překvapení této scénářem přiškrcené jízdy. ()
Woodsi ty starý patlale... Sabotage má potenciál. Příběh inspirovaný Deseti malými černoušky od Agathy Christie naroubovaný na vychcanou DEA jednotku slibuje dlouho hutný závěrečný twist, ale tam bohužel (a to se divím Ayerovi, že to nepohlídal) totálně selže. Ukazuje příliš mnoho. Překombinuje to tak, že se stává parodií na akční béčko. Krácením a sestříháním (nebo možná naopak rozšířením...) by se z toho dala vytřískat obstojná detektivka se slušným závěrem. Škoda mluvit. Arnold se snaží jít proti proudu a své tradiční póze. Vychází mu to, hodně dlouhou dobu nepodal tak "soustředěný" výkon. Tým je obsazený výborně. Manganiello je obrovské hovado a snad dostane šanci ještě někde jinde. Mireille Enos po KILLING v hodně netradiční poloze. Akce naturalistická, diváka nešetří krvavých detailů, ale co z toho, když po ní zůstane po konci taková nepříjemná pachuť. Nejslabší Ayerův film a promarněná šance. ()
Film stejně směšný, jako Schwarzeneggerovo herectví a jeho předstírané tvrďáctví. Jinak nic proti Arnoldovi, mám ho rád v jeho starších a časem prověřených filmech, kde ho nelimitoval jeho omezený herecký rejstřík, ale na komplexní postavu, stíhanou démony a frustrací ze smrti jeho milované ženy, prostě herecky nemá. Navíc se svojí uvadající fyziognomií působí mezi těmi mladými nadrženými vlčáky (a jednou hodně divokou „fenou“ v podání – pro ní nezvyklém – Mireille Enos) jako pěst na oko. A béčkový scénář, který s postupující stopáží dává čím dál méně smyslu, mu taky nepomáhá. Je to ve výsledku taková upocená hra na syrový thriller, s velkou porcí dějové vaty a hluchých míst, kde i ty rádoby drsňácké hlášky působí nuceně a násilí samoúčelně. ()
Arnold schytal relativně náročnou roli a často vypadá, že ho stáří nevyhnutelně dohnalo. Když má šlehnout o stůl s dvoumetrovým Joem Manganiellem, vypadá celá scéna vtipně, ba až absurdně; navzdory věku však legendární exguvernér docela dobře funguje na pozici vnitřně rozervaného fízla, jehož každodenním budíkem je touha po pomstě. Toliko k hlavní postavě, jež je jedinou rozvinutější v celém filmu. Sabotáž vytrvale bojuje s diváckým vděkem - příběh je stupidní, vrahovi hlavních postav fandíte, protože jsou to všichni bez vyjímky tragédi a neustálá potřeba fekálně-brutálního humoru je v některých chvílích směšná. Potěšilo: určitě naturalistickým drajvem obdařené akční scény, krev, která je všude tam, kde by jí člověk čekal (tedy na zemi, zdech, stropě a občas i v člověku), šikovně zasazené flashbacky a satisfakční závěr, jenž je neskrývanou jednohubkou pro fanoušky Arnolda Schwarzeneggera. Za ten a hudbu nechávám třetí hvězdu, byť by tady jednoznačně měly být dvě. ()
Na plný počet to nie je, aj keď film odsýpa a má grády, niečo tomu chýbalo. Dosť drastické. Sabotage je dosť brutálnejší. Preč sú akčné filmy z 80. - 90.rokov kde manželku zabili tým, že do nej strelili z metra a jej vytieklo tri deci krvi. Tu bol spôsob tohto jednania oveľa .. No nebudem nič prezrádzať. Koniec so zúčtovaním v Mexiku bol ten pravý Arnoldovský. Arnie sa mi páčil, sadol sem slušne hoci mladší už nebude. Toto všetko na 100%, tak to vidím ja. Ale potom tu sú iné veci - občas to stráca vierohodnosť, určitá zamotanosť, ktorá sa ku koncu vysvetlí, zas tak originálna nie je, skôr tu málinko vadí. Ide o to, z akého uhla sa na tento biják budete pozerať. Ale zas hoci má film svoje muchy, myslím že v mnohom sa ukázal v dobrom svetle. ()
Galerie (60)
Zajímavosti (12)
- O úlohu, ktorú si zahrala Mireille Enos sa uchádzali Kate Mara a Isla Fisher. (m.a.t.o.)
- V "klubovně" Johnovi (Arnold Schwarzenegger) jednotky je na zdi plakát Ronbo - fotomontáž Sylvestera Stallona a Ronalda Reagana, který se ve své době pochvalně vyjádřil o filmu Rambo: První krev (1982). Jde o klasické pošťuchování mezi Arnoldem a Slyem. (Looka)
- Nůž, který má na taktické vestě John "Breacher" Wharton (Arnold Schwarzenegger), je RAT Cutlery model RC-4. Mireille Enos (Lizzy Murray) má pak také RAT Cutlery, ale menší model RC-3 (marushka90)
Reklama