Režie:
Ladj LyKamera:
Julien PoupardHudba:
Pink NoiseHrají:
Damien Bonnard, Alexis Manenti, Djibril Zonga, Issa Perica, Jeanne Balibar, Al-Hassan Ly, Almamy Kanoute, Steve Tientcheu, Kija King, Lucas Omiri (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Stéphane se nedávno připojil ke zvláštní kriminální jednotce v Montfermeilu, na předměstí Paříže. Spolu se svými kolegy Chrisem a Gwadou - oběma zkušenými členy týmu - rychle postřehne zvyšující se napětí mezi sousedními gangy. Když se v průběhu zatýkání ocitnou na útěku, dron zachytí každý jejich pohyb, každou akci… Film inspirovaný vzpourami z roku 2005 zasadil režisér Ladj Ly do současného Montfermeilu, stejného místa, kde se odehrávali slavní „Bídníci“ Victora Huga v roce 1862. O více než 150 let později je podobnost mezi dnešní rozzlobenou mládež v mikinách a Gavrochem, hlavní postavy „Bídníků“, více než zřejmá… (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (126)
Jediný, co na tomhle filmu nechápu, tak je název. Proč někdo dá jméno filmu stejný jako je dalších 50 filmů? Ale jinak naprostá pecka a překvapení! Ten kdo pořád ještě nevěří tomu, že se z Francie za pár let stane Afrika, by se měl na tohle podívat. Sice se o tomhle tématu před Koronou mluvilo hóóódně, ale teď už to nějak vyšumělo. No a v tý Francii už to jen tak nevyšumí, už není cesty zpět. Příběh je perfektní a při tom jednoduchej. A jestli je to jen trochu tak jak to tam skutečně vypadá (policajti se bojej jezdit do některých čtvrtí, nemaj autoritu ani před dětma, zákony neplatěj a takle bych mohl pokračovat dál a dál). Tohodle bych se v ČR fakt nechtěl dožít. Stačí, že se to tady v HK na hlaváku hemží gipsyma, který sou drzý jak lázeňský veverky :o) ()
Dost dobrá paralela na román Victora Huga v kontextu s dnešním světem. Současná Francie je se svojí kulturou v rozkladu. A nějak si nedovedu představit, že by se to dalo ještě zvrátit. Na okrajích Paříže by nechtěl žít ani ten nejbídnější bezdomovec. Kultura, která je ztracená, ten správný babylon, bez řádu a pravidel. A jak z něj najít cestu? To je ta otázka, která mi po shlédnutí tohoto filmu v hlavě zůstala. Celý film je dost neosobní, bez emocí, ale závěr Vás semele. ()
24 hodin v hlídce na předměstí Paříže - Stephane nastoupí první den do práce a nestačí se divit stejně jako diváci, do jaké reality to přistál - gangy, přistěhovalci, dealeři, islamisti, policejní šikana, špína. Francouzská intenzivní atmosférická záležitost, která mi ukázala syrovou realitu ghett, přičemž nejvíc šokující věc pro mne je vidět, že v tom bordelu a beznaděje vypadají mezi tím vším ti fousáči s islámem jako něco rozumnějšího, inteligentnějšího, co má řád, pravidla, směr a cíl.... fuj tajbl, to nevypadá dobře. ()
Drsné kriminální drama o tom, že když se policie chová stejně jako jejich „klienti“, tak to k ničemu pozitivnímu nepovede (ne že by na toto téma už pár povedených filmů neexistovalo). Samozřejmě je to divočina, ve které by předpisový svatoušek nevydržel, ale nic se nesmí přehánět. Chytře vystavěné drama během dvou dnů vygraduje v bezvýchodný střet, ve kterém těžko říci komu fandit. Nejspíš totiž nebude mít vítěze, jen mnoho poražených. Jen použití slavného názvu mi připadá neodůvodněné. ()
"Pamatujte si toto, mí přátelé: neexistují špatné rostliny, nebo špatní lidé. Existuje pouze špatná kultivace."– Victor Hugo ________ Režisér Ladj Ly, francouzský filmař s kořeny v africkém Mali, shodou okolností vyrůstal v pařížské čtvrti Montfermeil, kde se částečně odehrával děj Hugových ikonických Bídníků. A přesně identicky jako román 'Bídníci' i stejnojmenný francouzský snímek 'Les Misérables' akcentuje palčivé téma sociálního stavu francouzské společnosti – Ly ovšem Jeana Valjeana nahradil pořádkovou patrolou, a diváka skrze její prizma vezme na turistickou prohlídku na periferii současné Paříže, kde na denním pořádku probíhají multikulturní války, které přilévají olej do ohně komplexního konfliktu složité sociální situace, zahrnující množství subkultur a minorit, jež na tamějším předměstí vedle sebe žijí – snímek tak velmi autenticky vyobrazuje etnické rozdíly mezi jednotlivými menšinami, a sugestivně pojednává o společenské revoltě a despektu vůči právu a pořádku. Intenzivní finální inferno divákům posléze podsouvá neméně podnětnou myšlenku, kterou si je radno vzít k srdci a mít na paměti: xenofobie a předsudky jsou leckde možná důležité pro přežití a orientaci v labyrintu jménem život, dlouhodobě však potvrzují floskuli, že násilí plodí další násilí.... ()
Galerie (38)
Zajímavosti (2)
- Natáčení probíhalo v létě 2018, zejména v Clichy-sous-Bois a Montfermeil. (bianci)
- Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2019 na filmovém festivalu Cannes. (ČSFD)
Reklama