Režie:
Samuel BodinScénář:
Chris Thomas DevlinKamera:
Philip LozanoHudba:
Sofia HultquistHrají:
Lizzy Caplan, Antony Starr, Cleopatra Coleman, Woody Norman, Anton Kottas, Aleksandra Dragova, Jay Rincon, Luke Busey, Ellen Dubin, Steffanie SampsonObsahy(2)
Osmiletého Petra trápí záhadné, neustálé ťukání, ťukání ze zdi jeho ložnice - ťukání, o kterém jeho rodiče tvrdí, že se mu jen zdá. Jak se Peterův strach stupňuje, věří, že jeho rodiče (Lizzy Caplan a Antony Starr) by mohli skrývat strašné, nebezpečné tajemství, a zpochybňuje jejich důvěru. A co může být pro dítě děsivější než tohle? (Vertical Entertainment)
(více)Videa (1)
Recenze (201)
Veľmi dobrý atmosférický film, ktorý nepotrebuje ľakačky, skákačky. galóny krvi, a predsa zaujme. Len záver mi prišiel taký skratkovitý a až tak skrátený, že sa zabudlo na vysvetlenia. Je tam len obrat v charaktere postáv, avšak čo bolo predtým a potom, to akosi nikoho nezaujíma. Dve tretiny vynikajúci film. A hoci v horore je dovolené všeličo, potom sa len so začudovaním zamýšľate, že ako mohla byť nadprirodzená entita s takými schopnosťami uzamknutá niekde za spráchnivenými dverami v štýle cigánska osada. To v Princovi a Večernici som ešte veril, že tam Brzobohatý bol spútaný v reťaziach, ale toto už bolo fakt nezmyselné. ()
Tak takhle vydatný a hutný mix žánrů tady dlouho nebyl a udělat jej někdo byť jen trochu jinak, nebál bych se udělit filmu “odpad” s nevěřícným kroutěním hlavou nad tím, jak někoho může napadnout mixovat zrovna tyhle žánry. On je ale tvůrčí tým za Cobwebem dostatečně zručný a doručil totální šílenost, která je v první polovině depresivní psycho o podivínské rodině a její zvláštní a tvrdé výchově syna, jež se v další polovině zvrnte do krvavého bodycount násilného hororu s perfektními prvky fantasy. Kamera je precizní, úhly a záběry oslní, práce s napětím a hudebním podkresem dělá obrovskou práci a drží diváka v neustálé tenzi a strachu a když se film v půlce žánrově přehoupne, působí to vlastně celkem přirozeně a sakra působivě. Až do posledních 10 minut jsem byl přesvědčen o plné pětipalbě a návštěvě opětovné kinoprojekce po dnešní domácí premiéře, ale ten závěr působí strašně neuspokojivě a dost kazí veškeré budování před ním, které tak výrazně vyšumělo do ztracena… ()
Koncept má samozřejmě fatální logické díry a trochu ztrácí efekt, pokud znáte jednu čarodějnickou epizodu Simpsonových… Ale sakra, já byl nervózní a každý přesně načasovaný zvrat jsem si hrozně užíval. Na Pavučině je nakonec nejvíc nešťastné, že v závěru bezpečně zúročí načrtnuté motivy a primárně zůstává mainstreamovým hororem, ačkoli mířila k vyššímu a ojedinělému vysvědčení. Jenže práce s těmito motivy v čele s odvážným rozhodnutím démonizovat na pohled milující příměstskou rodinu je natolik jistá, že žánroví fandové by měli vzít kina útokem. Ač nedosahuje jeho kvalit a nechce se jim přibližovat, loňského Barbara Pavučina připomene opakovaně. Neobejde se bez lehce nadpřirozených motivů a ve finále následuje obvyklou hororovou šablonu. Jenže provedením je většinou vítaně realistická a má vtahující příběh i proto, že obvyklé hororové šablony umně převléká. 80 % ()
Škoda, že zlo je fyzickými schopnostmi a pohyby natolik vytržené z reality, přičemž film se v ní jinak snaží pevně držet. A škoda všech těch divných a nedomyšlených momentů v chování postav či vůbec jejich zasazení do průběhu scén. Protože jinak tato “holka pod schody z Holdenfieldu” velice zajímavě nakládá s žánrovými klišé, umí překvapit a taky potěšit delikátními kameramanskými, střihovými i soundtrackovými lahůdkami. ()
Pozor, přimontováno drobné přítlačné křídlo! Někdy mi připadá, že soudruzi ze Spojených sráčů staví v barácích ty nesmyslně obří izolační a technické přepážky jen proto, aby v nich někdo mohl bubat. Takže tu máme asi po milionté prvé pomalu už kýčovité obytné mezistění s bafacím nájemníkem, jakož i katalogově divnou mámu s katalogově divným tátou se zálibou v přepěstovávání tyqí, kteří to dávají sežrat katalogově divnému fuckanovi. Musím uznat, že tentokrát je to poměrně atmosférické a hezky natočené, ač nijak zvlášť děsivé, a ani z obludária se dvakrát neposerete. Nasraně druhé by už si mohl nějaký ten hororový scénárista konečně jednou vytáhnout hlavu z prdele a neprasit exekučně solidní kousek takovou kauzální lobotomií. Ryze kokotskou základní premisu, že bubuentita, která s ocasem v ruce rve porážkové lidi na půlky, přičemž není schopna kdekoliv ve stěně vyrazit pár ztrouchnivělých dvoucentimetrových prken a penetrovat interiéry domu, kdykoliv se jí zachce, tudíž ji musí držet v mezistění vachrlaté tajuplné dveře z těch samých prken jen proto, aby ji někdo mohl ke konci jakože malolepě „vypustit“, může s mlaskáním sežrat a blahoslaveně strávit snad jen zdejší prüdce sofistikovaná klika hororových exprdů. ()
Galerie (82)
Photo © Lions Gate Films Inc.
Zajímavosti (3)
- Natáčení probíhalo v bulharské Sofii. (noelcoward73)
- Film je inšpirovaný poviedkou "The Telltale Heart" od Edgara Allana Poea. (EvilMatus)
Reklama