Čtvrtý a podle mnohých také nejlepší díl slavné hororové série. Ke zdařilému pokračování nejvíce přispěli herec Cryspin Glover a tvůrce speciálních efektů Tom Savini (Dawn of the Dead). (Magic Box)

Recenze (220)

kaylin

„Pátek třináctého 4“ je klasickým pokračováním, které nemá žádný kdovíjaký nápad, prostě si jede v zajetých kolejích a snaží se prostě jen dál přicházet s oblíbenou postavou Jasona, který vraždí bez toho, aby to mělo nějaký hlubší smysl. Nehledejte v tom nějakou potřebu po mytologii, ale prostě jenom snahu přinést divákům to, co jim přinesly předchozí díly. Hlavní otázkou pak je, jestli někdo přežije. ()

Wacoslav1

Abych se přiznal, tak osobně moc nechápu oblíbenost tohoto dílu. Oproti trojce je veškerá svěžest a kreativita fuč a stává se z toho jenom rutinní a nezajímavá vyvražďovačka ve stylu pojďme je zabít všechny ať už to máme za sebou. Ani Tommy Jarvis coby dítě mě tu při svém prvním setkání z Jasonem tolik nebaví. Jako je tu vidět, že z něj něco bude a jeho první konfrontace z kamarádem z mačetou ho jistě poznamená, ale to mi nestačí. Jak už jsem uvedl ta děsná průměrnost a stokrát viděné omílané dokola tenhle díl prostě zabíjí. Jedinej vtipnej kill je tak smrt lovce medvědů kterej se po celej film tváří drsně a hlásá, že sejme Jasona, ale když ten na něj na konci nastoupí, tak se zmůže jenom na hlášku pane bože on mě zabije!45% ()

gogos

Po slabsi trojce prichazi velmi solidni ctvrty dil, kvalitou srovnatelny s dvojkou. Na beckovy horor slusne obsazeni. Nova varka promakanych vrazdy zde zabiha az do rituality typu pribodavani na steny, do oken ci mezi dvere ala zaves. Divky jsou dil od dilu hezci, se zachovani standartni naivity. K zabitym lidem se tentokrat nepridalo zadne zviratko ci vozickar, takze vcelku zadny extrem. zato hudba a napinave momenty jsou zde na vysoke urovni. Pro me asi zatim nejlepsi F13... ()

mzss1

(35%) Já teda nevím, ale mě tento díl vůbec nesedl. Dokonce mi přijde ještě snad o něco slabší jak jednička. Divím se, že se to po výborné trojce tak nevydařilo. Ani se mi nelíbilo to pojetí s tím malým chlapcem. Postavy mi přišly dost nudné a nezáživné, snad nikoho jsem si nemohl oblíbit. Jason se tu od cca druhé poloviny začne víc objevovat, ale také moc neoslní. Navíc režijní stránka se vrátila na úroveň prvního dílu, nebo snad i trochu hůře. Takže mě nic nedokázalo pořádně vyděsit. Krvavé to bylo, ale nebyla v tom žádná intenzita. I hudba byla dost utlumenější. Prostě to bylo ve všech směrech obyčejné až amatérské. ()

2-Xtreme

Ešte že sa natočili ďalšie diely a nebol tento s pod titulom "Posledná Kapitola" posledný. Pretože od záverečného dielu, ktorým tento asi mal byt by som očakával nejaký poriadny koniec a lepší dej než je zvykom, teda Jason je spať a vraždí :) Štvorka je len ďalší obyčajný ničím výnimočný diel o Jasonovi. Potešil ma záverečný masaker v podaný toho malého zasrana :) a celovo je to slušný diel nakoľko po ňom sa natočilo ešte pár ďalších častí. Pre mňa veľkým záporom bolo zobrazenie samotného Jasona. Akože keď naháňal hl. hrdinu hore schodmi a zase dolu schodmi... proste trapas. Inak hodnotenie 6,5 čiže medzi 3 a 4 *. ()

Zajímavosti (27)

• Vzhledem k nízkému rozpočtu filmu museli někteří herci provádět nepohodlné nebo nebezpečné kaskadérské kousky sami. To se nelíbilo profesionálnímu kaskadérovi Tedu Whiteovi (Jason), který trval na ohleduplnosti k ostatním hercům. Vztah mezi ním a režisérem Josephem Zitem začal být velmi napjatý, což vyústilo ve Whiteův požadavek, aby nebyl uveden v titulcích. Kaskadér se poté od filmu distancoval a označil ho za "sračku". (Epistemolog)