Pátek třináctého 7

• Česko Pátek třináctého 7: Nová krev (více)

Jason je zpět, ověšený zahradní technikou a je (jako už tradičně) k nezastavení. Tentokrát ale narazil na zdatného protivníka v podobě traumatizované telekinezí nadané dívky...... (Magic Box)

Recenze (193)

BoredSeal

Sedmička je jeden z mých nejoblíbenějších dílů, je profesionálně natočená s dobrým rozpočtem i když cenzoři kazili, co se dalo. Jason poprvé v podání Kane Hoddera má charizma totálního namakaného drtiče (vystříhané scény ten dojem ještě potvrzují) a přídavek s telekineticky nadanou hrdinkou přiživuje obvykle banální příběh. Snímek má fajn atmosféru, neotravuje s komediální nadsázkou a myslím, že řada vražd patří k nejlepším v celé sérii, Jason by měl s celou tou škálou zahradnických nástrojů používaných k mordování dementních postav natočit nějakou reklamu pro Mountfield. ()

Joker Punx

Pátek třináctého 7: Nová krev - Další skvělej díl kurva :D No jo tohle jsem zase viděl od tátovýho kamaráda na videokazetě :D Ale viděl jsem to poprvé německy s českým rychlodabingem, ten dabér byl strašná buzna 🤣 Pamatuju si ten hlas furt :D Díl režíroval John Carl Buechler a Jasona hrál už Kane Hodder, hrál Jasona pak už v dalších pokračováních. Líbila se mi moc hlavní hrdinka Tina (Lar Park-Lincoln). Je to sexy princezna. Má schopnost telekineze a díky ní omylem oživí mrtvýho Jasona z jezera. Jason už má slušnou masku po celym těle, žebra a páteř mu trčí z těla, je z něj už odporná chodící zombie zrůda, ksicht Jasona je ještě víc děsivější. Opět masakruje v Crystal Lake. Souboj mezi Tinou a Jasonem byl skvělej, díky svým schopnostem mu dávala dobře na prdel. Ta Melissa (Susan Jennifer Sullivan) byla hrozná kurva. Ta mě fakt srala, Jason se s ní nesral a dobře to odsrala (y) :D Atmosféra výborná a vraždící scény taky. Sedmička je pecka. ()

raimi

Výbornej díl. Crystal Lake má stále ten správný feeling, i když se nepodíváme do kempu, ale do chatové oblasti. Jason je tady supercool, masivní zombiestroj na zabíjení. Telekinezí disponující dívka mě taky bavila, souboj s Jasonem byl správně epický. Nebýt cenzurních zásahů shora, mohlo to být dokonalý. Po shlédnutí workprintu, mně spadla brada, tady zas střihačské nůžky řádily a způsobily nám, fanouškům nevratné škody. Vystříhaný materiál totiž obsahuje scény, u kterých každý gorehound vrní blahem. ()

MM_Ramone

"Friday the 13th Part VII: The New Blood". Sám sa tomu čudujem, ale diel s vysokým poradovým číslom sedem mám z celej tejto americkej slasher horrorovej série najradšej. Charizma Jasona Voorheesa tu dosahuje svojho vrcholu. Stáva sa z neho totálne kultová horrorová postava. Slasher King! Dej pekne plynule nadväzuje na predchádzajúcu taktiež veľmi podarenú časť ("Piatok trinásteho 6: Jason žije"). Do príbehu tento krát vstupuje pekná, traumatizovaná teenagerka Tina, ktorá má telekinetické schopnosti. Táto krehká dievčina bude rovnocenným a dôstojným súperom nemŕtvemu vraždiacemu maniakovi Jasonovi. "Piatok trinásteho 7: Nová krv" **** ()

sniper18

Je to celkom dobrý horor, ktorý patrí medzi tie lepšie diely tejto vydarenej série. Má dobrý príbeh o mladej žene trpiacej svojimi telekinetickými schopnosťami, ktorá kvôli nim spôsobila smrť otcovi a tak pravidelne chodieva na prírodné terapie ku Krištálovému jazeru netušiac, že je v ňom utopený Jason, až ho nechtiac oslobodí a tak sa Jason opäť túla po okolí s úmyslom dostať každého, kto mu vstúpi na jeho územie a zastaviť ho môže iba ona sama. Spracovanie je celkom slušné, tu sa už film oproti predchádzajúcemu dielu mierne upokojil, za čo môže hlavne to, že Jason sa už nepotrebuje presúvať zo vzdialeného miesta, ale stále sa potuluje len po okolí jazera, takže dej sa opäť venuje dosť aj bežným postavám, ale nevadí to, dej je aj tak dostatočne zaujímavý, nápad s telekinézou sa síce k Jasonovi až tak moc nehodí, ale v konečnom dôsledku to vo filme prakticky vôbec neprekáža a navyše opäť netreba na zabíjanie čakať až na záver. Scén so zabíjaním je tu dosť a som aj celkom spokojný. Ako je už známe, na tomto filme sa veľmi podpísala cenzúra, ktorá brutalitu potlačila na minimálnu úroveň a to je vidieť, čo je veľká škoda, ale zase sú príjemne nápadité, rozmanité a dobre rozložené po celej dĺžke filmu, takže sa aj tak je na čo pozerať, ako napríklad na použitie krovinorezu, omlátenie spacáku s ľudskou výplňou o strom alebo roztlačenie hlavy. Humor oproti dvom predchádzajúcim dielom takmer úplne zmizol, skôr sa zameral na hororovejší štýl pôvodných dielov, ale našťastie Jason už zostal rovnaký, pravá ikona, ktorá je v obraze príjemne často. Réžia a technická stránka sú na tom dobre, označil by som ich za mierny nadpriemer tejto série. Škoda tej cenzúry, veľmi by som chcel vidieť tento film v pôvodnej verzii, ale čo už, aj takto patrí medzi tie lepšie diely série. Objektívna kvalita filmu- 65%, film sa páči mne na 72%. ()

Zajímavosti (24)

• Náklady na výrobu činily 4 miliony dolarů. Film byl nasazen do 1 796 kin a za první promítací víkend v USA utržil 8 245 038 amerických dolarů. Celosvětové tržby byly 19 170 001 dolarů. (LION-MR.T)
  • Postava Tiny (Lar Park-Lincoln) byla inspirována postavou Carrie (Sissy Spacek) ze stejnojmenného filmu Carrie (1976) podle knihy Stephena Kinga kvůli telekinetickým schopnostem. Herečka Lar Park-Lincoln nicméně o své roli prohlásila: "Carrie byla cvok a Tina je jen zmatená." (LION-MR.T)
  • Film musel být devětkrát předložen Americké filmové asociaci, než mu byl udělen rating "R" (mladiství pod 17 let pouze v doprovodu dospělého), a je pravděpodobně nejcenzurovanějším dílem celé série. Režisér John Carl Buechler to zhodnotil slovy: “Cenzura zničila můj film.“ (LION-MR.T)