REC 4: Apokalypsa

• Španělsko [REC] 4: Apocalipsis (více)

Další z řady úspěšné hororové série REC. Mladá reportérka je zachráněna z budovy a odvezena do ropného tankeru, který je třeba prozkoumat. Nikdo však neví, že sebou nese tajemný, démonický virus... (TV Horor Film)

Recenze (201)

ledzepfan

Bez debat nejslabší RECko. Jestli jednička přišla s něčím novým, svěžím a funkčním.. dvojka ukázala, že s troškou nadšení, pár kapkama akce navíc dokáže onu funkčnost udržet na stejně vysoké laťce.. a trojka se svým nadhledem vnesla do zavedené série nový vítr ( a spoustu uplakánků tím stráášně nasrala ..hahaha).. tak čtyřka už překvapuje jen svou sterilitou a upocenou scénáristickou křečí... V rámci REC série je to megaprovar.. V rámci žánru dejmetomu průměrná "zombárna". ()

ricci.s

Jaume Balagueró ma tentokrát sklamal. Nehovorím, že by pohorel úplne, pretože stále sa jedná o pomerne solídnu krvavú zábavu, ale všetky dobré nápady očividne vyčerpal v prvých dvoch častiach. Toto je len čistá akcia a lodná naháňačka s infikovanými. Vojačikovia, zombíci, streľba, krik, krv - a týmto to končí. Akurát infikované opice predtým chýbali, ale tie sa dali vidieť aj inde. Filmu chýba zaujímavý príbeh, strach a atmosféra. V koľkých lodných hororoch sme už totiž videli, ako skupinka ľudí bojuje o prežitie a napokon sa snaží odtiaľ vyhrabať skôr, ako to celé vyletí do vzduchu? Takže žiaľ, skĺzlo to do tuctového klišé. Ale stále lepšie ako hrdzavým drôtom do oka. Navyše, hlavná hrdinka sympatická ako vždy. Masky a gore myslím chváliť netreba, to som už režiséra čakal automaticky. Stiesnených pocitov, z ktorého temného kúta vyskočí nejaký zombík, sa však divák nedočká. Vlastne ani neviem, či sa mi to páčilo viac ako predchádzajúca časť. Asi nie... 5/10. ()

po zásadně jiné trojce,která mi v rámci série přinesla zklamání (sama o sobě by přitom obstála),jsem se opravdu těšil na Balaguerův návrat.Bohužel těsně po shlédnutí musím uznat,že kouzlo prvních dvou filmů je definitivně pryč.Angela je sice zpátky,ale to je tak jediný klad,který Apocalipsis přináší.Jinak jde o žánrovou tuctovku bez výraznějšího nápadu a hlavně bez atmosféry.Stísněné prostory jsou sice zpět,ale za celý film se neobjevila jediná podařená lekačka,nebo cokoliv,co by oživilo uniformní hororovou nudu.Zklamání a po zásluze nejslabší díl série...40% ()

S.Quentin QUALE

Jen ve zkratce - značka [REC] měla skončit druhým dílem a talentovaný Balagueró se měl věnovat peckám typu Zatímco spíš. Na čtyřce lze jen stěží pohledat jeho rukopis, takže přidanou hodnotu tohoto filmu vidím jen pramalou. Že nepůjde o žádnou velkolepou apokalypsu, se dalo čekat, ale že nedostanu ani nadprůměrnou hororovou zombies zábavu, to jsem teda nečekal. A na nějaký trapný dějový zakončování série, o předtitulkové scéně a zakomponování trojky nemluvě, nejsem zvědavěj. 45% ()

Fr

„SITUACE JE KOMPLIKOVANĚJŠÍ, NEŽ SI MYSLÍTE. UŽ SI NEMŮŽEME DOVOLIT VÍC CHYB.…“ /// Po povinný rekapitulaci z činžáku – páč si fakt hovno pamatuju, se ocitnem na lodi. Plovoucí laboratoř, na který je nakonec víc osazenstva, než bych čekal. Virus si furt mele tu svoji, takže o zábavu bude postaráno a není moc důležitý, kdo všechno zařve. Inteligenci a originalitu nechali na souši, ale nějaký krve se při honičkách mezi zdravejma a nemocnejma dočkáme. Situace se stává zoufalou a navíc to komplikuje časovej odpočet. Takže drama jako prase. Co vám budu vykládat! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Při francouzáku mi strčil(a) jazyk až do žaludku. 2.) Před virem zdrhám parníkem. 3.) Thx za titule ,,mirinkat“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ * ()

• V celosvětových kinech film utržil 4,9 milionu amerických dolarů. (NIRO)
  • Většina filmu se natáčela na skutečné lodi s ropnou plošinou. Některé části lodi musely být vytvořeny ve studiu, aby byl prostor pro natáčení a kaskadérské kousky. (LUKICKK)
  • První díl série, který nebyl vůbec natočen metodou "found footage". Pouze začátek předchozího dílu REC 3: Počátek (2012) byl natočen jako "found footage". (Fritaaa)