Režie:
Jonathan LiebesmanScénář:
Sheldon TurnerKamera:
Lukas EttlinHudba:
Steve JablonskyHrají:
Jordana Brewster, Taylor Handley, Diora Baird, Andrew Bryniarski, R. Lee Ermey, Lee Tergesen, Matt Bomer, John Larroquette, Lew Temple, Kathy Lamkin (více)Obsahy(1)
Stanťe se svědky zrození zla, uvidíte jak se Thomas Hewitt stal nechvalně proslulým masovým vrahem, známým jako Kožená tvář. Dítě narozené za hrůzných okolností, pohozené v popelnici najde a adoptuje pomatená rodina Hewittů. Pod vlivem jejich morbidní výchovy Thomas rozvíjí svou zálibu v motorových pilách a mučení. Naneštěstí pro čtyři teenagery, které zatkne falešný šerif a přivleče do sadistického domu hrůzy rodiny Hewittů. Právě tam budou muset všichni bojovat o život s Koženou tváří. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (408)
„Je tak nádherný!"„Nic ošklivějšího jsem v životě neviděl." Původ fiktivní filmové postavy a její úchylné rodiny mě kupodivu bavil snad víc, než když jsem ho viděl kdysi v kině. Jelikož jde o počátek, je jisté, že rodina to zvládne, jejich oběti však ne. Jenže proč se divák dívá na texaský masakr? Protože chce vidět MASAKR. A práce s motorovkou je fajnová - zarovnání nohou, aby byly stejně dlouhé, projíždění ostřím skrze hrudi či vyzdvižení mladíka na pile jsou zkrátka rozkošné, i když na střeva ven v přímém záběru nedojde. A motorkář až pozdě pochopí, že lehat si na motorovou pilu nebyl nejlepší nápad. Špína, křik, krev, vyražené zuby a hák v těle. Odhlédnu od nepřekonaného původního snímku a hodnocení ponechávám. Nejroztomilejší byly dvě scénky - podříznutí krčku a úprk noční krajinou s rachotící pilou v zádech. Stažení kůže mě moc nenadchlo, anžto kamera byla pořád tak trochu mimo.... Na odreagování slušné. ()
Nic nového a jako přes kopírku, ještě k tomu špatně vystřelené skrz Nispelův debut, který vytvořil velmi působivé prostředí a celkový dojem na celou realizaci jsem hodnotil velmi pozitivně, protože se velmi přiblížil k originálu ze 70. let (tam jsem měl, ale větší problémy ze spaní). Pokud by pokračování TMMP (2006) dostal před 20 lety JACKSON šlo by o splatter vybudovaný horor, který by byl přisolený humorem a šlo by o velký nářez - pokud RAIMI budil bych se v noci vícekrát než normálně a pokud CARPENTER hrůzou bych nestíhal zakrývat rukama oči (a mělo by to i myšlenku), ale "bohužel" vše nám naservíroval Liebesman, který udělal s TMMP tupý klišé horor, bez myšlenky, protože krev, střeva a rozřezané končetiny bijící do očí nijak nevyděsí, naopak to co dělalo v originálu hororovým prvkem a sofistikovaným zpracování bylo, když si vytvořil divák obraz (hrůzu) sám ve svých myšlenkách, kdy nám Hooper vše záměrně neukázal (promyšlenější tah). ()
Tak na 3krát sa mi to konečne podarilo dopozerať, a pýtate sa prečo toľko problémov s dopozeraním? To, že sú tu mladí pekní ľudia, avšak nie herci, s tým nemám problém, pretože keď sa Jordana Brewster plazí, tak veľmi dobre vrtí riťkou a potom sa mi na to aj dobre pozerá alebo v tom, že postavy sa chovajú úplne blbo a celý dej je o ničom, to mi tiež nevadí, horšie je to s tým, že je to neskutočná nuda a navyše niekto nepochopil v čom spočívalo kúzlo pôvodného TCSM. Znechutenie, ktoré dokázal vyvolať za pomoci čistého, su rového a naturalistického násilia bez kvapky krvi, sa nedá len tak napodobniť a to, že to Jonathan Liebesman nahradil odpílenými nohami, skalpovaním a vnútornosťami, vždy v detailnom zábere a litrami krvi, je pochopiteľné, lenže Liebesman je tak neschopný, že aj tak žiadne znechutenie nevyvolá. Z Leatherface sa stal obyčajný vraždiaci stroj, ktorý pocit strachu nenavodí ani u malého decka. V konečnom dôsledku je dobré, že tento film vznikol, pretože pri ňom vynikne skutočné umenie akým je pôvodný TCSM. Bodycount: 10 ()
"Sakra! Zrovna jsem zabil šerifa i s úřadem." Na počátku byla jatka. Tedy zavřená jatka a Thomas neměl žádné maso, které by odděloval od kostí. Ještěže má milující rodinu a ta mu dodá materiál. Já tedy krájení lidí nemám v oblibě a to ani z pozice, krájeného, krájícího a vlastně ani dívajícího se. Pro mne je tohle prostě jenom nudný a zbytečný film, ve kterém jsem se ani jednou nezapotil, nezasmál ani jsem si necvrnkl do trenek. ()
Ak sa dá tento film opísať jedným slovom, tak je to zbytočnosť. Úplne zbytočne sa to volá The Beginning, lebo z toho je jasné ako to skončí. Takisto sa film zbytočne snaží o navodenie atmosféry, pretože masakrovanie obetí nedosahuje ani "kvalitu" slabého mučenia v HOSTELi. Nie je to taká katastrofa ako The Next Generation, ale všetka tá zbytočnosť ťahá tento film ku dnu... ()
Galerie (109)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (22)
- Původní podtitul filmu byl "The Origin". (hippyman)
- Na filmu se jako spoluproducent podílel také Tobe Hooper, režisér původního filmu z roku 1974. (korbitch22)
- Taylor Handley (Dean) zapôsobil na riaditeľa a produkčný tým natoľko, že ho v momente po konkurze obsadili do filmu. (FromHell)
Reklama