Texaský masakr motorovou pilou

• USA Texas Chainsaw Massacre

Pokračování hororu, ve kterém skupina influencerů zamíří do Texasu vdechnout život městu duchů, ale narazí na Leatherface, proslulého vraha s maskou z lidské kůže. (Netflix)

Recenze (393)

Marceloo

Skupina mladých kamarátov vyrazí do malého texaského mestečka Harlow. Po krátkej chvíli ale prichádzajú do kontaktu s legendárnym vrahom prezývaným Leatherface. - Máličko lepšie, než som čakal, ale bol by som spokojnejší, keby to vzniklo ako samostatný slasher. Využiť pôvodný film kvôli cca trom scénam je podla mňa úplne odveci, ale v dnešnej dobe sa vela kreativity od hororových tvorcov očakávať nedá. Krvavé scény sú pôsobivé a bodycount je slušný, pričom scéna v autobuse, na ktorú mi tvorcovia robili chute takmer polovicu stopáže, je vrcholom celého filmu. Ešte by som vytkol to, že sa väčšina krvavých scén odohráva v noci, čo je dosť škoda, pretože práve to odporné horko a dusno uprostred letného dňa pomáhajú v pôvodnom filme vytvárať nepríjemnú atmosféru. Inak ale v pohode, hlavne kvôli stopáži, počas ktorej to ani nestihne diváka začať nudiť. ()

Socrates

Opět pouhej průměr. V bodech: Místy až nehumánně natočený. Sebranku hlavních hrdinů asi vybírali v nějakým ústavu pro odpudivý mileniály. Pár ikonických záběrů a parádiček Leatherface, u kterýho mě už ale štve (podobně jako u Michaela Myerse) jeho nesmrtelnost. To nejlepší přišlo na konci - atraktivní závěrečný titulky s proprietama našeho kardinálního záporáka. ()

Kothy

V tomhle tématu už není moc co vymýšlet. Snímek navazuje na ten původní z roku 1974. Opět vidíme partu mladých lidí, kteří se vydávají do tohoto zapadákova. A opět jsou vyvražděni tím samým magorem. Některé smrti jsou dost brutální a vcelku originální, ale chybí tomu atmosféra a místy i logika. Jediné plus filmu je to, že je dost krátký. Jinak moc není o co stát... "Je mi líto tvé mámy." ()

TheEvilTwin

Přesně takové, jaké jsem čekal – otřesné. Společně s novým Screamem a Halloweenem se tak může i TChM řadit k „nedobrým“ pokračováním dobrých kultovních sérií a já zde už od první vraždy věděl, že bude zle. Film má vlastně všechny prvky, které béčkové slashery mívají – otřesné a otravné postavy aka zbohatlé influencery, kterým jediné, co přejete, je smrt, katastrofální logiku, děj začínající klasicky na benzínce, střetnutí místních, doražení do destinace a následně už jen jatka. Gore je prakticky jediné, co lze ve filmu pozitivně hodnotit, protože nic víc tady najít nemůžu. Dokonce ani vraždy nedávají smysl, a to už je teda úplně nová úroveň debility, protože aby nás tvůrci chtěli přesvědčit o tom, že jde někomu zlomit jednou rukou zápěstí a kostí trčící z oběti ji následně ubodat k smrti… Zas a znova z nás dělají debily a už mě to pomalu začíná srát, ostatně stejně jako u výše zmíněných filmů. Je mi zle a komentáře typu „vždyť je to slasher, co bys tady chtěl“ zásadně odmítám, protože když se někdo chová jako kretén po celých 90 minut, těžko se divák může naplno soustředit na krvavé lázně. Vraždící babička a wannabe twist na konci je už jenom výsměch do ksichtu nám všem, kteří čekali obstojnou a alespoň průměrnou slasher žánrovku. Jedna hvězda za gore a přiměřenou stopáž. ()

Davies182

Ja zírám, na [Netflixu] se vážně objevil povedený sequel slasherové legendy. Vůbec nevím, odkud se tenhle režisér vzal, ale rozhodně se vyzná, a dal bych mu toho teď na starosti mnohem, mnohem víc! Moc fajn hororová lahůdka! Párty v autobusu aspiruje už zkraje letošního filmového roku na vítěze v kategorii "scéna, kterou bych chtěl zažít". ()

Zajímavosti (8)

• Tvůrci uvedli, že upřednostnili praktické gore efekty namísto těch digitálních – chtěli totiž, aby se film z hlediska technického zpracování co nejvíce podobal originálu z roku 1974. (fiLLthe3DD)
  • Motorová píla, ktorú Leatherface používa, je totožná z verzie z roku 1974. Jedná sa o značku a model Poulan 245 A. (BoredKid)