Na ostrove blízko pobrežia Severnej Ameriky miestny obyvatelia bojujú so strašnou zombie epidémiou dúfajúc, že sa nájde liek, ktorý vráti (ne)mŕtvych späť k ich ľudskej podobe. (Tony DiNozzo)

Recenze (193)

Hellboy

Žánr zombie filmů mi nic neříká a Survival of the Dead na tom nic nezměnil. Jen jsem to chtěl zkusit, jestli třeba u mě nenastala žádná změna, ale zjevně ne. Vím, že už v Úsvitu mrtvých měli nemrtví symbolizovat společnost a jednalo se od režiséra o chytrou kritiku konzumu, a stejně metaforicky je vystavěný tenhle film, ale prostě mě to nezaujalo. Za pár let zase něco zkusim zhlédnout, třeba zase od Romera:) Tentokrát alibisticky za 2*, protože mi to nepřišlo ani moc nápadité, ani moc napínavé. Ačkoliv některé vtipy byly podařené. ()

Dexter1

V príjemnom klasickom zombie štýle si Romero vytvoril takú shakespearovskú tragédiu, ako inak na pozadí zombie nákazy. Príbeh nadviazujúci na Diary of the Dead (v ňom sa začína odznovu s nákazou), v ktorom viac do hĺbky rozoberá prvky s ktorými začal už v predchádzajúcich filmoch: adaptabilita (Day of the Dead) a narastajúca inteligencia (Land of the Dead) zombiekov. V tomto počine rieši hlavne problém tolerantnosti, úctu k mŕtvym a ľudský tvrdohlavý boj o svoju pravdu. To všetko je okorenené odpornými CGI efektami a niekoľkými skutočne vtipnými zombie killmi. ()

2-Xtreme

Rozporuplné pocity. Ak by som to mal brať ako seriózny zombie film, či nebodaj horor tak to je ďalší Romerov Fail of the Dead. No, je evidentné, že George už nevie držať krok s modernými zombie horormi(a to bolo vidieť už v jeho predošlých dvoch fiomoch) a tak posúva tento subžáner ďalej iným spôsobom po svojom. Jeho tradičný trademark o inteligentných zombie naznačuje, že ak v ďalšom filme budú zombie šoférovať auto tak sa nebudem čudovať. Toto sa ani nedá brať vážne a ak mám pravdu povedať bavil som sa. Romero je proste stará škola a síce vtípky boli miestami až moc prepísknuté, práve toto robí zo Survival of the Dead pozerateľný film. Neveril som, že pôjdem na takéto vysoké hodnotenie, ale ako som už spomínal, starý George ma teraz dokázal pobaviť a i keď to nemôžem porovnávať i jeho staršími kúskami či inými serióznymi horormi... film má niečo do seba. No a tradičný poctivý gore fest v závere potešil. PS: Film sa mal volať Island of the Dead, tak ako sa zvažovalo. ()

eraserhead666

Zcela určitě ne nejhorší část Romerovy zombie ságy, s větší dávkou humoru než jsme zvyklí, opět s nějakou tou sociální kritikou (zde pro mě potěšující kritika upjatosti a svazující síly rodinných pout a toho, že rodina, sounáležitost s ní, vás často proti vaší vůli nutí konat věci, které vůbec nechcete a to jen z pozice jakési nadhodnocované pokrevnosti), skvělým Kennethem Walshem (po seriálu Twin Peaks konečně nějaká pořádná role, v níž jsem ho viděl), s jehož postavou si Romero docela vyhrál - celý film se nás snaží přesvědčit, že je to záporná a veskrze zlá postava, marně. Rozhodně bych doporučil kouknout se na trailer, ten vtípek na začátku se Romerovi povedl. No prostě, je to Romero, kterému by jsme zřejmě sežrali, i kdyby natočil záznam volby zombie miss.... Viděno na Festivalu Fantazie 2010. ()

Bluntman

Celou dobu jsem si říkal, že zatím poslední přídavek do zombie série je sice stále velice dobrý žánrový film, ale v porovnání se svými předchůdci z nového milénia vychází jako nejslabší, a že Romero nějak "zklasičtěl", protože na místo formální progresivnosti a satirické nesmlouvavosti jsme se dočkali fordovsky poctivé, ale archaické podívané. Jenže poté přijde konec, ve kterém se vše složí do jednoho komplexního celku a výpovědi o tom, že se historie - hlavně násilná minulost - kvůli patriarchálnímu přežitku opakuje a že zombie jsou schopny se učit novým věcem, ale někteří lidé a jejich uvažování se nezmění. To vše na půdorysu klasického amerického žánru - westernu, vůči kterému se přistupuje značně podvratně, protože se film nebere vůbec vážně (velice nápadité a zábavné způsoby zabití), upozorňuje se na filmovost (přepísklé digitální triky) a odstup vytváří i komentář zeleného mozku, který má paradoxně liberální vyznění. I přes silný odsudek nepoučitelné společnosti a gore-festu jde ale o velice humánní dílo, jímž se Romero přiblížil k jiné horrorové ikoně - Davidu Cronenbergovi, s nímž sdílí kritický pohled na žánr, který odráží společensko-politickou atmosféru.__________________________________________ P.S. Docela by mě zajímalo, proč má někdo potřebu srovnávat dvě odlišná pojetí a přístupy k danému žánru, proč někdo nemůže přijmout (záměrnou?) okázalost efektů jako regulérní vyjadřovací prostředek, který neodmyslitelně patří k režisérově rukopisu? Jinak "neohrabaný" střih je v některých momentech evidentním výbojem proti normám a kamera rozhodně není televizní, když se tak promyšleně pracuje s hloubkou ostrosti a několika plány najednou, mimoobrazovým polem. ()

Zajímavosti (3)

• Film bol natočený v Kanade a všetci herci, ktorí v ňom účinkujú, pochádzajú z tohto štátu. (MetalMesiah)
  • Tomboy (Athena Karkanis) má ve filmu zbraně Beretta 92 F ráže 9x19 mm a M16A4 ráže 5.56x45 mm. (dc125)