Úsvit mrtvých

• USA Dawn of the Dead (více)

Mrtví se probouzejí a jejich jediným cílem je získat čerstvé lidské maso, kterým se živí. Celou zem zachvátí šílená panika a zbylí lidé zoufale bojují o holé životy. (Interdomino)

Recenze (269)

TheRaven

Určitě slabší než Night of the Living Death, přece jen udělat zombii v barvách už chtělo trochu lepší masky. Ale na druhou stranu, tento film byl pojat i jako docela černá komedie, tak jsem se občas musel i chtě nechtě, zasmát, což může být v určitém smyslu plus, ale přece jenom jsem čekal trochu hororovější atmosféru. Plných 80% to rozhodně není, ale přece jen ty čtyři kousky dám. ()

J*A*S*M

Myslel jsem, že druhá projekce pomůže - a ono ne. Romerův Úsvit mrtvých jsem poprvé viděl někdy před čtyřmi lety a vůbec se mi nelíbil. Od té doby jsem si ale zvyknul na starší hororovou tvorbu, tak jsem dal filmu druhou šanci, ale nedopadlo to příliš dobře. Ono se to jednak vůbec nesnaží fungovat jako horor (není zde ani jedna scéna, u které by se člověk měl bát, ale to by v zásadě nevadilo), jednak to ale příliš dobře nefunguje ani jako vážné společensko-kritické drama, neboť se postavy zpravidla chovají jako šílení idioti (a je strašně zajímavé, že někteří fanoušci, kteří v dnešní době nadávají na sebenepatrnější projev nelogického chování postav v moderních hororech, jsou se starým Úsvitem spokojeni). A to ani nemluvím o komických vsuvkách, které pravidelně neutralizují i tu trošku pochmurné atmosféry, kterou se Romerovi sem tam podaří vykouzlit navzdory zombíkům, jejichž vzhled dnes už působí vyloženě směšně (stejně jako zdejší gore, přičemž pro to NENÍ žádná omluva, neboť Italové ve stejné době měli v hororech gore o několik tříd lepší). Ve výsledku průměrný film. Se Snyderovým remakem neporovnatelné. ()

Frajer42 odpad!

Tento blábol se často objevuje na nejrůznějších seznamech nejděsivějších hororů. Z vědeckých důvodů bych si přál vidět jediného člověka, která shledává jediný moment z této sračky aspoň trošku děsivým. Jediné, co dovede vyděsit k smrti je strach z toho, že tato 3,14čovina nikdy neskončí. Nejdříve jsem na snímek čuměl s otevřenou hubou a netušil, co se to kurva před mýma očima odehrává a děje. Doteď vlastně netuším, zda tahle sračka je pokračováním něčeho, nebo to má být samostatný film. Úvod byl totiž tím nejdivnějším, co jsem za poslední roky viděl. Nejdříve jakési televizní vysílání, kde žvanili nějací dementi a pak banda retardů v modrém pobíhala po domě a střílela do všeho živého i neživého. Od určitého momentu ani pořádně nevím, co se ve filmu dělo, protože jsem u něčeho tak extrémně stupidního, stereotypního a bezdůvodně zdlouhavého nedovedl udržet pozornost. Tu a tam se někdo hezky rozprskl, nebo mu někdo hezky vykousl kus masa. Naproti tomu je ovšem naprosto dementní ztvárnění nemrtvých, kteří vypadají úplně jako normální lidi, jen chodí pomalu a mají po ksichtě rozetřenou jakousi fialovou sračku. Trapnější Zombie jsem neviděl ani v pokusech o porno horory v céčkových italských sračkách ze 70. let. To byl opravdu vrchol ubohosti. Děj je z kategorie nejsračkoidnějších a každý, kdo u něj udrží 126 minut pozornost, má můj nejhlubší obdiv. Tento film snad vznikl s jediným záměrem - udělat si ze všech diváků prdel. Nic tady nefunguje. Totálně nudný příběh, ubozí herci, atmoféru věčně narušují všudypřítomné komické prvky, které mi nepřijdou jako záměrné, nýbrž jako výsledek čiré neschopnosti. Kolosální sračka a rozhodně jeden z nejubožejších a nejhorších pokusů o horor, jaké jsem za svůj filmově bohatý život viděl. A teď mě omluvte, jdu zvracet. [5 %] ()

SeBig

Romerovo zombí krve prolití číslo dvě! Tentokrát barevně! Extra červená krev! Čtyři lidi zabarykádovaný v obchoďáku obklíčeným davem oživlých mrtvol! Je to párádní horor u kterého se i pobavíte! Tom Savini jako šéf motorkářu na toho jentak nezapomenu. Tohle je zombie klasika kdo neviděl nezná ani zombi! ()

Rob Roy

Z mého pohledu to Snyder se svým remakem Romerovi docela natřel. Začátek dobrý, ale s příchodem do obchoďáku tempo upadne, některé scény neskutečně natahované, chtělo by to trochu prostříhat ( napadlo mě, že to souvisí i s rychlostí zombie, je logické, že v Snyderově verzi to odsejpá rychleji ), dvouhodinová stopáž je vážně moc. Pár scén má tu správnou postapokalyptickou atmosféru.nejvíce mě popudily obrovské výkyvy v atmosféře filmu. Občas jsou zombie vykresleny jako nebezpečné a silné, když se k vám blíží, jde z toho strach a pak se tu objeví scéna, kdy si z nich postavy dělají nehoráznou legraci, dávají jim pěstí, probíhají mezi nimi jen tak, hází po nich koláče a hraje do toho humorná hudba - a rázem je všechno fuč. tohle si zombíci nezasloužili. Jinak film hodně táhne charizmatický Ken Foree ( obdoba postavy Vinga Rhamese v remaku ), který je správně drsný. rozhodně nejsympatičtější postava. Celkově nejsem nespokojen, ale Snyder rulez. ()

Zajímavosti (72)

• Letiště použité ve filmu je Harold W. Brown Memorial Field. (Chatterer)
  • Helikoptéra ve filmu je Bell Jet Ranger II. (Mr.Hudson)