Režie:
David FincherKamera:
Alex ThomsonHudba:
Elliot GoldenthalHrají:
Sigourney Weaver, Charles S. Dutton, Charles Dance, Paul McGann, Brian Glover, Ralph Brown, Danny Webb, Holt McCallany, Lance Henriksen (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Ve třetí kapitole nejnapínavější sci-fi ságy filmových dějin musí poškozená vesmírná loď Ripleyové nouzově přistát na planetě Fiorina 161, kde v nehostinné pustině přežívají bývalí chovanci nejpřísněji střeženého vězení planety. Ale na palubě její lodi je i Vetřelec...a počet mrtvých těl brzy narůstá! (Magic Box)
Videa (1)
Recenze (1 074)
Trojka sa opät v niecom lisi v porovnani s prvymi dvoma castami, avsak stale si udrzala tu dusnu hororovu atmosferu a okrem toho v debute Davida Finchera bolo citit, ze reziser nechcel setrit ani krvou a prvykrat boli pouzite aj pocitacove triky namiesto animatronickych Votrelcov, preto sa Votrelec pohyboval inak, co potvrdila vo filme aj samotna Ripleyova. Mne osobne sa trojka velmi pacila, aj ked bola trosku ina, ale to mi nevadilo. Velke plus ma u mna uvodny zaciatok 20th Century Fox, ktorej hudba sa nenapadne ku koncu zvucky premenila na hororovu hudbu, pricom nam divakom mala napovedat, ze sa ideme divat na nieco hrozive... 02.12.2010 _______ Sigourney Weaver - (Ellen Ripleyová) +++ Charles S. Dutton - (Dillon) +++ Charles Dance - (Clemens) +++ Lance Henriksen - (Bishop) +++ Pete Postlethwaite - (David) +++ Paul McGann - (Golic) +++ Brian Glover - (Andrews) +++ Ralph Brown - (Aaron) +++ Hudba: Elliot Goldenthal +++ Produkcia: Walter Hill, Sigourney Weaver +++ ()
Někomu samozřejmě může připadat, že jde o násilné natahování děje a že musí mít Sigourney Weaver fakt velkej pech, když se už potřetí musí utkat s vetřelcem. Ovšem jedná se stále o dobře natočený film a s tím jak pokročila technologie, tak vypadá lépe i samotný Vetřelec. Nejsem fanouškem Vetřelců, ale filmy stojí za to vidět, včetně dobrého třetího dílu...70% ()
Vetřelec 3 si je svou temnou atmosférou a pomalejším tempem, nejvíce podobný s klenotem R. Scotta z roku 1979. Jako fanouška ságy mě zde pokaždé nejvíce potěší neveselá nálada filmu, závěrečné nahánění Aliena a následná originální olověná lázeň. Minusem jsou v některých scénách okaté, až asylumácké digitální efekty a měnící se velikost vesmírného masožravce. Fincher si však, až na několik těchto mušek - nevedl vůbec špatně a do filmu zapracoval ponurou atmosféru, tolik typickou pro své další snímky. P.S. Těším se na speciální edici, kde je 35 přidaných minut o které byla původní verze ošizena - to by mohla být pochoutka. P.P.S. Tak prodloužená verze není vůbec špatná, několik nových scén opravdu stojí za pozornost, ale rozhodně se nejedná o pasáže, které by vykolejily děj někam úplně jinam. Přesto potěší. ()
Tenhle díl stavím kousíček pod původní Scottův opus. Fincher je talent, to se nezapře. Bohužel k třetímu pokračování série se údajně zachovalo studio jako k nechtěňátku, takže byl vůbec problém vejít se do rozpočtu (což je místy vidět). Přesto po Cameronově okázale militantní přestřelce je tahle psychologická hra v naprosto odpudivé prostředí kosmického krimu pro ty nejhorší delikventy doslova zjevením. Plíživý děs je záludnější než jindy, zbraní se nedostává a Ripleyová musí bojovat na dvou frontách – s hladovým vetřelcem a úchylnými "spolubydlícími". Možná je "trojka" něco úplně jiného, že se čekalo, ale s odstupem času ji mám raději než Cameronův příspěvek do Vetřelecké famílie. ()
Po fenomenálním úspěchu Cameronových Vetřelců bylo v podstatě jasné, že nás třetí díl nemine, a bylo jen otázkou času, kdy se natočí. Jak už to ale někdy chodí, stalo se třetí pokračování Vetřelce obětí zmatků v produkčním studiu, námět se přehazoval z ruky do ruky, odmítnutých scénářů se plnily celé šuplíky a z oslovených režisérů by se dal sestavit gospelový sbor. Aby film nakonec vznikl, musela se do toho jako spoluproducentka vložit Sigourney Weaver, které začaly docházet peníze na provozování vlastních divadelních aktivit. Tím ovšem jenom přibyli další lidé, kteří do všeho kecali, takže film se rozhodně nerodil lehce. Volba režiséra nakonec padla na Davida Finchera - ani ne tak proto, že byl považován za velký talent, jako spíš proto, že byl jako začínající režisér patřičně levný. Aby se ušetřilo, nechal se hned v přistávacím modulu zařvat hrdina z Vetřelců a Cameronův dvorní herec Michael Biehn, protože měl coby nová hvězda příliš vysoké nároky na honorář. Šetřilo se na výpravě a na filmu je to přes veškerou Fincherovu snahu konec konců vidět. Vetřelčí trojka není velkofilm, na kterém by byl vidět obří rozpočet, ale spíš komorně laděný snímek, který to, co chybí na výpravě, musí nahradit chytrostí. A ono se to kupodivu daří, protože Fincher opravdu umí. A tak bombastické triky nahrazuje šikovnými střihy a rafinovanými záběry kamery. Atmosféra filmu v žádném případě nechybí, je ale je zásadně odlišná od toho, co svým divákům servíroval Cameron či Scott. Tam, kde se Fincherovi nedostává peněz, pomáhá si pesimistickým příšeřím a hrou stínů. Akční válečné drama podle Camerona se nekoná, ale Fincher umí dokonale navodit pochmurnou náladu, napětí a hororovou předtuchu blížícího se neštěstí. Váhal jsem mezi čtyřmi a pěti hvězdičkami, ale to pozitivní přece jen převažuje. Film je o trochu slabší než předchozí dva díly, ale rozdíl je na podmínky, za kterých snímek vznikal, jen nepatrný. Ve Spojených státech bylo jeho uvedení dost velkým propadákem, fanoušci nemohli přenést přes srdce smrt malé Newt, smrt Ripleyové na konci filmu a vůbec čekali po předchozí akční smršti zábavu z jiného soudku. Třetí díl Vetřelce, to je především chytrá filmařina, dobré herecké výkony a hororová atmosféra, za kterou by se nemuseli stydět ani mnohem zkušenější režiséři. Celkový dojem: 90 %. ()
Galerie (118)
Photo © 1992 Twentieth Century Fox
Zajímavosti (59)
- Když si v jídelně jde Ripley (Sigourney Weaver) sednout s tácem jídla, má sklenku s džusem nalitou do půlky, v dalším záběru je ale sklenka plná. (Nýdnol)
- Rozpočet 50 milionů amerických dolarů. Celosvětové tržby 159,8 mil, z toho 55,4 milionu v Severní Americe. (messiah)
- Uvažovalo se i o tom, že se vetřelec vylíhne z Hickse, jednoho z přeživších z předchozího dílu. Už byl i zhotoven model postavy s roztrženým hrudníkem, ale Michael Biehn se to dozvěděl a obvinil producenty, že s prací začali bez jeho souhlasu. Ti nakonec Biehnovi zaplatili, aby mohli použít alespoň jeho obrázek v počítači. (-bad-mad-wolf-)
Reklama