Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Film založený na skutečných událostech při nechvalně známém "Stanfordském vězeňském experimentu", který proběhl v roce 1971. Uměle vybudované vězení se nachází v prostorách výzkumné laboratoře - kompletně s celami, mřížemi a s neustále přítomnými kamerami. Na dva týdny je najato za slib vysoké odměny dvacet mužů ke hře na vězně a dozorce. "Vězni" jsou uzavřeni a musí se podvolit zdánlivě mírným pravidlům. "Dozorcům" je nařízeno jednoduše udržet pořádek bez použití fyzického násilí. Každý má možnost skončit v kteroukoli chvíli, čímž ale pozbyde nároku na odměnu. Na začátku nálada mezi oběma skupinami je poměrně dobrá. Ale už brzy nastanou hádky a dozorci používají stále drastičtější metody k udržení pořádku... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (310)

Richie666 

všechny recenze uživatele

Po druhém shlédnutí musím jít s hodnocením strmě dolů. Příliš těžká látka pro zdejší německé poloamatéry. Hlavní dějová linka je prošpikovaná zbytečnými a nezajímavými zájmy 'hlavní' postavy a nejen jí, které jsou absolutně mimoděk podstrkávány divákovi jako cukrová vata. To hlavní, o co tu jde, je natočeno neohrabaně a herci jsou navíc dost otřesní. ()

Vodnářka 

všechny recenze uživatele

Uf, když o Zimbardovi mluví člověk teoreticky, pořád je to jakási historka podobná dějepisným faktům o válkách. Hirschbiegel spolu s výbornými Moritzem Bleibtreu, Christianem Berkelem a dalšími tyhle hrůzy lidské povahy zhmotňuje, odhaluje lidské slabosti a fatální chyby, agresivitu a nenávist. Nic neobvyklého, ale vše zkoncentrované a vzájemně se podporující v jednom čtrnáctidenním experimentu, v jednom snímku, jehož atmosféra se po celou dobu odporně hluboce zarývá hluboko do nás. ()

Reklama

Litsarch 

všechny recenze uživatele

Když jsem si to půjčoval tento film před lety v půjčovně na základě doporučení, tak jsem nevěděl, co od německého filmu čekat... Ze začátku se dostavili vcelku rozporuplné pocity, nicméně když se děj začínal rozjíždět, tak mi v hlavě kolovala jen jediná otázka: "Jak tohle skončí?"... Po skončení filmu jsem nemohl říci nic jiného, než že to bylo velice dobré, i když pár mušek by se našlo... ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Z troch spracovaní toho istého námetu je tento pre mňa najslabší, a to hlavne preto, že je najviac prehnaný a vôbec nekorešponduje so skutočnosťou. Voči čomu sa ostro ohradil aj samotný tvorca experimentu zo sedemdesiatych rokov. K žiadnemu znásilneniu ani smrti nikdy nedošlo a vôbec to tu nemuselo byť zobrazené. Predsa sa len stačilo zamerať na psychológiu postáv, to mal byť aj cieľ experimentu a to nám mal film aj ukázať. Žiaľ odklonil sa a tak pre mňa najlepšia ostáva paradoxne najslabšie hodnotená verzia z roku 2010 s Brodym a Whitakerom. ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Naprostá úchylárna,která není filmařsky dokonalá-není detailní studií jednotlivých charaktérů(to snad ani nemá v ambicích)-ale naprosto dokonale ukazuje přechod z tak trochu drsnější hry do bodu,kdy už je vše zcela reálné,naprosto mimo kontrolu a totálně zoufalé...........Kritizovaný pomalejší rozjezd mi nevadil..o to drsněji a zvráceně absurdněji pak vyzněl zbytek....Není to čistých 5hvězd- ale za tu až fyzickou nevolnost při sledování -to tak nakonec ohodnotím. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (10)

  • Nátačení filmu probíhalo chronologicky podle scénáře za účelem větší realističnosti. (Morien)
  • Oliver Stokowski (Schütte) trpí klaustrofobií. Když jsou na počátku filmu všichni vězni nahnáni do výtahu, v jeho tváři jsou patrné stopy opravdové nevolnosti. (Morien)
  • P. Zimbardo sa vo svojej knihe „The Lucifer Effect“ (2007) vyslovil značne kriticky voči filmovému spracovaniu svojho Stanfordského experimentu. Tvrdí: „Film je inšpirovaný experimentom, čo podľa scenáristov dáva tejto "fantázii" punc legitimity a skutočnej udalosti. Zámerne však v záujme senzáciechtivosti namiesto skutočného priebehu nášho experimentu zobrazuje výmysly. Nakoniec ide o vulgárne zobrazenie sexizmu a bezdôvodnej sexuality, a násilia bez vyváženej hodnoty.“ (agency)

Reklama

Reklama