Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Sen Rubina "Hurikána" Cartera vyhrát šampionát v boxu ve střední váze se hroutí poté, co je zatčen společně s dalším mužem za vraždu tří lidí v baru v New Jersey. Nespravedlivě obvinění Carter a John Artis byli usvědčeni a odsouzeni na doživotí ve věznici, kde se Carter rozhodl dát průchod své frustraci a svému zoufalství tím, že sepsal svůj příběh. O několik let později mladý Američan žijící v Kanadě poprvé v životě pochopil směr, kterým se má ubírat, když si přečetl Carterovu knihu. Začal si s ním psát. Ani ne dvacetiletý mladík byl natolik přesvědčený o Carterově nevině, že přesvědčil sociální kurátory, aby rozjeli kampaň za jeho propuštění. Ačkoli byl Carter nejprve vůči těmto aktivitám opatrný, brzy si ho získali svým výjimečným nadšením a nesobeckým nasazením v jeho případu, což okomentoval slovy: "Nenávist mě přivedla do vězení, láska mě dostane ven." Carter v sobě našel víru a rozhodnost pustit se znovu do boje za spravedlnost, nakonec opustil stěny věznice jako svobodný člověk. (TV Nova)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (167)

Slarque 

všechny recenze uživatele

Český titul sugeruje boxerský film, ale box má ve filmu místo jenom na chvíli. Tohle je daleko víc něco mezi soudním dramatem, detektivkou, melodramatem a hrou na pravdu. Norman Jewison nám tak předkládá Hurikánovu verzi pravdy a není při tom moc přesvědčivý. To naštěstí není případ Denzela Washingtona, který zachraňuje, co může (70%). ()

3n3my 

všechny recenze uživatele

Podľa hodnotenia som čakal niečo viac ako sa mi dostalo. Priznám sa, že hoci bol Denzel Washington po celý čas skvelý, väčšiu časť filmu som sa nudil. Začiatok filmu, zápasy, väznica, detstvo - to mi celkom ušlo, ale naťahovanie s prípadom v druhej polovici bolo už zjavné a pretiahnutá stopáž mi vadila. Hlavne pestúni mi prišli nejakí prispatí. Predsa len táto téma tu už viackrát bola a diváka musí zaujať pri takmer 2,5 hodinovom filme niečím viac. A na mňa opäť doľahol len závan Ameriky! Jedenkrát v pohode, viackrát si to už ale nedám. ()

Reklama

Matty 

všechny recenze uživatele

Řeším dilema, zda-li Hurikán(a) hodnotit čistě jako film. Jako fiktivní, kompletně vymyšlený příběh vytvořený za účelem menšího citového vydírání, či jako zfilmování skutečných událostí a přihlížet tím pádem také k nakládání tvůrců s fakty. Skutečnost byla jiná, ne tak černobílá. Zmínil bych pouze dvě divákům zatajené skutečnosti: v autě Cartera a Artise byly nalezeny zbraně, ze kterých se střílelo; dle vyšetřovatele McGuireho potvrdil vinu rovněž detektor lži. Mohlo jít (a nejspíš šlo) o rozsáhlejší spiknutí „bílých“, stále zde však zůstává pověstné „co když…“. S lehkou nadsázkou (a snad i bez ní) by šlo říct, že Carterův případ byl nahlížen dle aktuální nálady ve společnosti. A požadavkům společnosti přesně odpovídá Jewisonův snímek. Pro přehnané množství časových rovin a formálních přístupů k nim (proč byly všechny scény z ringu černobílé?) poněkud roztříštěné vyprávění se s přesunutím děje do vězení mění v akademicky uhlazenou podívanou s morálním poselstvím a maximálním hereckým nasazením (Oscara dostal Denzel dodatečně až za Training Day). Filmy z vězení vždycky táhly, tenhle dává v lepších chvilkách vzpomenout na Shawshank, jeho komplexnosti ovšem nedosahuje. Hurikán pojímá oblíbené téma o slepé spravedlnosti příliš schématicky, aby mohl být vystavován coby důrazné memento. Nevyhýbá se ani takovým klišé, jako pronášení patetických proslovů před vynesením rozsudku a vzhlížení k nebi, symbolu svobody. Abyste mne špatně neponímali – není to špatný film, jenom tuze předvídatelný a to já nerad. 70% ()

classic 

všechny recenze uživatele

Hurikán” bola mimochodom prezývka mimoriadne obávaného profesionálneho boxera ("šampióna") v strednej váhe → Rubina Cartera, Afroameričana, ktorého v polovici 60. rokov, najprv obvinili z trojnásobnej, obzvlášť brutálnej vraždy, a to spolu s istým mladíkom Johnom Artisom, ktorý asi zrovna bol iba v nesprávnom čase na nesprávnom mieste, následne ich čisto »biela porota« ihneď uznala vinnými, aby nakoniec obidvaja vyfasovali snáď ten skoro najvyšší možný trest, ktorý sa ale našťastie úplne vyhol "smrti" , no zrejme ani doživotie, nie je pre neho asi žiadnou veľkou výhrou, pričom aspoň môže do konca života nasávať → kvantum väzenskej atmosféry, však ? Na druhej strane je práve teraz i poriadne frustrovaný, priam nasiaknutý samou nenávisťou od päty až po hlavu, či dokonca aj na tri (celé) mesiace na samotku umiestnený, kde sa mu začínajú vytvárať šialené halucinácie, ktoré sú v spojení so schizofréniou, vskutku ozaj nebezpečnou kombináciou... Skrátka, buď ho to zlomí na celej čiare, alebo ešte vydrží, čím si takpovediac → predÍži, už tak svoju úbohú existenciu, no zároveň nebyť jeho silnej osobnosti, tak tým pádom by nikdy nezačal vo väzení písať knihu s názvom → „The Sixteenth Round: From Number 1 Contender To 45472” (v preklade: „Šestnáste kolo: od uchádzača číslo 1 do 45472”), ktorá sa síce hneď nestala akýmsi vyhľadávaným a pútavým bestsellerom na pultov kníhkupectiev, keďže najskôr v tej dobe segregované "Spojené štáty (ne)americké" , mali trochu iné starosti, než si povedzme - dopriavať pravidelné čítanie príliš (ne)zaujímavých memoárov → právoplatne odsúdeného černocha, ktorý sa v podstate so zákonom ani bohvieako nekamarátil, a tak si svoj boží údel pravdepodobne zaslúži... ? I napriek tomu sa táto knižka predsa k jednému ("osudovému") čitateľovi dostane, ktorý, predstavte si to, pred pár týždňami, či trebárs niekoľkými mesiacmi, ešte ani nevedel čítať, ba ani čarbať do písanky, že nebyť troch milých Kanaďanov, v zložení: Sama Chaitona, Terryho Swintona a Lisy Petersovej, tak bohvie, akoby vlastne taký Lesra "Lazarus" Martin napokon skončil ? / Ďalej »spoilerovať« už nebudem, pretože by som automaticky čoraz viacej ponúkal scenáristické indície, ktorými sa to v Jewinsonovom životopisnom snímku len tak hemží, maximálne tak všetkým potenciálnym divákom napoviem, aby pozorne po celý čas sledovali film, že sa súčasne nemusia obávať ani → stopáže 2. a pol hodín, pretože v hlavnej úlohe nielenže dominuje → naprosto presvedčivý Denzel Washington, že všetko dôležité a podstatné, sa vám bude postupne podávať, ako na podnos. Absolútne nebudete o nič ochudobnení. Snímok má aj svoje »hluché miesta« v zmysle celkovej réžie pokročilého veterána, ktorá si nie vždy udržuje vysokú úroveň, že miestami skáče po časovej osi, ako zmyslov zbavená, na čo som si potom ináč i zvykol, a nie, nemusíte sa vonkoncom báť akéhosi rušivého charakteru, týmto spôsobom nás zoznamujú s prvotnými udalosťami, pritom v nasledujúcom ponímaní, sa toto tempo ustáli. V roku 1999 bola k dispozícii i kamera → renomovaného Rogera Deakinsa, vôbec sa dá povedať, že je film zručne spracovaný, no občas sa mierne zadrháva kvôli svojej zdĺhavej akademičnosti. () (méně) (více)

C0r0ner 

všechny recenze uživatele

Na začátku jsem byl nadšen z nelinearity vyprávění, která ovšem vydržela jenom tak třicet minut. Příběh jako takový to ale byl hodně zajímavý a neobyčejný, nicméně se nemůžu zbavit pocitu, že jsem všechno už někde viděl. A když se k tomu připočtou ty 2:20 stopáže, nemůžu jít výš jak na tři hvězdičky. 65% ()

Galerie (34)

Zajímavosti (24)

  • Denzel Washington úzko spolupracoval so skutočným Carterom aj na tréningoch boxu, pričom o ňom povedal: "Prešiel kastrólmi a kastrólmi kávy a balíčkami cigariet. Ja pijem kávu len málo. Je zaujímavé, ale aj náročné, keď trénujete box a sleduje vás ten človek, ktorého stvárňujete."  (Arsenal83)
  • Skutočný Rubin "Hurricane" Carter meria 1,79 metra a váži 79 kg, pričom je asi o 4 centimetre nižší a takmer o 18 kg ľahší ako Denzel Washington (aj keď herec kvôli roli Hurikána schudol). Aj napriek tejto skutočnosti Washington a herci, ktorí hrajú jeho protivníkov v ringu, sú klasifikovaní ako ťažké váhy. (Smok)
  • Natáčalo sa od novembra 1998 v štáte New Jersey na miestach ako štátna väznica East Jersey v Rahway a v mestách Avenel a Paterson, neskôr sa štáb presunul do kanadského Toronta. (Arsenal83)

Související novinky

Zemřel režisér Norman Jewison

Zemřel režisér Norman Jewison

23.01.2024

V požehnaném věku sedmadevadesáti let v sobotu 20. ledna opustil filmový svět kanadsko-americký na sedm Oscarů nominovaný režisér a producent Norman Jewison, tvůrce legendárních a oblíbených snímků… (více)

Reklama

Reklama