Recenze (208)
Po stopách třetího odboje (2010) (pořad)
Mapování záměrně (někdy účelově) zapomínané stránky naší historie.Všechny palce nahoru.
Johnny English se vrací (2011)
Skvělá parodie na všechny Bondy,Bourny a snad i Austina Powerse a jednoznačný posun vůči jedničce (dohnat a předehnat).Troufám si tvrdit ,že to není jen souhrn exbeanovských skečů ale taktéž kultivované pojetí špionské parodie a určitá originalita,které u člověka vyvolává záchvaty smíchu od začátku do konce, jenž přehluší i těch (řekl bych doslova) pár hluchých míst "užiravších" těch několik procent.Zkráka s nadšením očekávám trojku.....Možná za čas po pár shlédnutích stanovisko změním.Zatím jsem nadšen a dávám 78%.....Modří vědí.
Ohnivé ulice (1984)
Prostředí složené z nevkusu a špíny let 80tých šlehnuté lety 50tými (či opačně?) neni špatný základ pro novodobou pohádku,nicméně zbytek pokulhává.Michieal Paré je dřevo,u Amy Manigan přes svou odpudivou stylizaci nedohlížím (je-li nějaký) herecký výkon,Moranis je abych tak řekl mezi slepými jednooký král.Obsazení jednoznačně táhne dobře vystavěný záporák Dafoe a celý film parádní soundtrack (tady všechny palce nahoru).Takže 65%.
Parta hic (1976)
Komorní dílko socialismu,na které ,po shlédnutí skutečného dna budovatelské tvorby, nahlížím shovívavěji.Jednoduchý děj vykreslující "peripetie" horníků vystavených „pokrokovým pokusům pití mléka“ vyvážený,s Menšíkem v čele,celkem sympatickým obsazením.Třetí hvězdička za scénu "pochod sedmi statečných".
Může to potkat i vás (1994)
Díky celkovému sympatičnu,taženému hlavně neobyčejně "sladkou" ústřední dvojicí a stejnému naladění celého filmu,tak nějak v mantinelech žánru,se film pozvedá nad ostatní cajdáky.Kdo pro to nemá slabost, muže si ubrat hvězdu,neboť i tak se jedná o slušný počin.
Výrobci zbraní (2011) (pořad)
Povedený pořad o výrobě a rekonstrukci (někdy nevšedních) střelných zbraní,který si najde širší publikum,když ne samotnou výrobou,tak alespoň zakončením,kdy se vždy něco "po americku" rozstřílí.Místy i vtipné,bez hloupých nebo uměle živených emocí (viz. American chopper).......zatím.Palec nahoru.
Nájemník (1976)
Polanského vykreslení toho,jak může jednání okolí nevědomky přivést člověka k paranoie a šílenství,zasazené do "orwellovské" šedivosti Paříže.Po stránce hororové,na které se film místy veze,mi schází místa kde by byl člověk skutečně napjat jako struna,a to ani v cílové rovince filmu,jejíž průběh je již značně předvídatelný.
Navždy a daleko (1992)
Takový nepříliš komplikovaný a konfeční historický velkofilm o rozšiřování USA s ústředním motivem, že každému se může splnit americký sen. Výprava jak od Mosfilmu, celkem spád děje, občas i slušná komedie a super hudba John Williamse. Zkrátka pro každého něco a mozek to nikomu nezavaří.