Reklama

Reklama

Vymítač ďábla III

  • USA The Exorcist III (více)
Trailer

VOD (1)

Pekelná brána se opět otevírá! George C. Scott jako policejní vyšetřovatel Lt. Kinderman pátrá po vrahovi záhadných a brutálních vražd. Nevěří na démony a jejich nadpřirozenou moc. Ještě ne. Nevysvětlitelné úkazy v nemocnici pro choromyslné nezanechávají žádné stopy k rozluštění děsivého tajemství. Jaká síla však vede nemocnou ženu, aby se plazila po stropu zcela obratně a neslyšně jako moucha? A snad i vraždila? (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (91)

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Dvojku jsem přeskočil a nemám v plánu jí někdy vidět a po dlouhém zvažování jsem si řekl, že ta trojka vypadá fakt zajímavě a tak jsem to s ní riskl. Zajímavá zápletka a jméno W. P. Blattyho u režie i scénáře by přeci jen mohla být záruka jistě kvality. Ovšem nakonec jsem byl zklamán. Na začátku sice zazní legendární hudební téma jedničky a natočeno je to docela dobře, zbytek ale pokulhává. Strašlivě dlouho se tam nic neděje a když se tam konečně něco dít začalo, přistihl jsem se, že už mně to vlastně přestává zajímat. Je tam sice pár dobrých momentů, jako třeba důchodkyně lezoucí po stropě a všechny scény s Bradem Dourifem (výslechové), který opět předvedl parádní výkon a v těchto chvílích má film i vcelku solidní atmosféru. Jinak je to ale dlouhé a totálně nezajímavé. Jako detektivka je to nudné zklamání a vymítání jsem žádné nepostřehl. Ale těch pár momentů to docela vytáhlo, škoda, že jich nebylo víc. ()

Šakal 

všechny recenze uživatele

Méně mluvení-doslovnosti (ostatně proč dobrovolně podceňovat inteligenci současného diváka) více konání a možná by se dostavila i atmosféra „zroditele“. Tenhle epilog k původnímu excorcistovi zůstal někde na půl cesty mezi bodrou konverzačkou a psychologickým krimi-thrillerem, kdy i ta vitální „pavoučí“ babča působí všelijak (úsměvně) jen ne děsivě. Spíš to vypadá na zoufalé hledání ztraceného (umělého) chrupu před večeří, než příprava na vraždu. Pokud máte smysl pro fantazii a k snímku přistoupíte jako k oddechovce pro pobavení, (tj. velmi volné adaptaci mixu Formanova Přeletu nad kukaččím hnízdem a Dotekem medůzy J. Golda) s pár světlými (žánrovými) záblesky a obstojnými hereckými výkony (kdy zejména duo G. S. Scott – B. Dourif se (vám) stará o určité napětí) zklamání nebude tak velké.V případě, že očekáváte (psychologický) horor (plnohodnotného pokračovatele), vemte snímek raději velkým obloukem. Originál je vždy pouze jeden, všechno ostatní už jsou pouze slabé odvary, ať louhujete sebevíc. Dvakrát, třikrát, čtyřikrát....? W. P. Blatty je možná zručný scénárista, ale režisér (což se projevuje zejména v budování (resp. její absenci) atmosféry, zcela určitě ne. W. Friedkin vládne nadále neohroženě dál. Možná (by) propěl(a) zcela odlišn(á) ý příchuť (náhled) http://www.csfd.cz/film/274022-vymitac-dabla/bazar/ Who knows.....? ()

Reklama

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Je fajn, že William Peter Blatty šel úplně jinou cestou a Vymítač ďábla III by bez pojítek na první film obstál i jako samostatné dílo. On tak v prvopočátku byl i zamýšlen. George C. Scott je super tahoun a celý snímek prakticky stojí na jeho charismatu. Blatty dokázal natočit několik opravdu působivých hororových scén - třeba pečlivě budovaná sekvence na chodbě nemocnice je highlightem filmu. Režisér měl ovšem i takový zlozvyk, že se asi nedokázal tak úplně odtrhnout od svého spisovatelského já a nechával postavy odříkávat úmorně dlouhé monology a filozofické úvahy, a tak mezi nimi potom poměrně bledne a mizí původní děj. Když se k tomu pak přidá zásah studia a přilepení celé dějové linie s Nicolem Williamsonem a vymítáním, solidně se v tom divák začne ztrácet. Já bych byl zcela spokojen, kdyby tento snímek neměl s Vymítačem ďábla vůbec nic společného a byl nazván Legie podle předlohy. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Starší skúsený detektív Lt. Kinderman vyšetruje brutálnu, rituálnu vraždu 12 ročného chlapca. Keď sa objaví ďalšia obeť s totožnými zraneniami, zdá sa, že v okolí riadi sériový vrah. Komplikácie nastávajú v momente, keď sa pri vyšetrovaní miest činov preukáže, že nájdené otlačky pravdepodobného páchateľa oboch skutkov nie sú totožné. Aby toho nebolo málo, v miestnej nemocnici na oddelení neurológie príde o život najlepší detektívov priateľ, katolícky kňaz z jedného z miestnych kostolov. Napriek mnohým náročným prekážkam, neostáva Kindermanovi nič iné, ako záhadného vraha zastaviť. Stopy jasne poukazujú na nemocnicu, kde napriek dohľadu polície čoraz častejšie dochádza k ďalším rituálnym vraždám. Kto z podozrivých je zločincom? Stará pani, trpiaca ťažkou demenciou, ktorá ledva kráča? Alebo snáď muž, neustále spútaný a uzamknutý v cele pre ťažkých psychiatrických pacientov? Lt. Kinderman si musí veľmi rýchlo uvedomiť, že ten koho hľadá, síce disponuje ľudskou tvárou, no už dávno nie je ľudskou bytosťou. Rozhodne viac krimi než horor. Až v úplnom závere sa divák dočká akého si nastolenia atmosféry. Pasáž exorcizmu slabá, jedna pekná gore scéna spolu s jednou lakačkou je pre mňa veľmi malá satisfakcia za takmer dve hodiny čumenia do blba. Najväčší problém samotného filmu je fakt, že sa jedná o pokračovanie slávneho Exorcistu. Kým ten bol komplet celý o vymetaní, tento sa prevažne zaoberá vyšetrovaním - 50% ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Dost suverénní sequel, který události jedničky jen nudně nevykrádá a chaoticky neznásilňuje jako dvojka, nýbrž chytře rozvíjí v neokoukaném detektivním rámci. Jediné, co Blattymu jakožto scenáristovi i režisérovi tolik nefunguje, totiž tempo, je vynahrazeno snad všemi zbývajícími hororovými proprietami - atmosférou prostředí (v tomto případě hlavně psychiatrická léčebna), přesvědčivými herci i vynalézavou inscenací ve formě sérií často symbolických záběrů. Některé scény, jako ta ve zpovědní kabině, překvapují i dnes svou kreativitou a dokonce černohumorným rozměrem, a když už dojde na explicitní hororové momenty, je to dobové i nadčasové žánrové zlato - mluvím o gore efektech v závěru a pak o největší lekačce filmu, která je asi opravdu nejlepším ‘jump-scarem’ v historii filmu. Kdybych o ní už předem neslyšel a nevěděl, kdy má přibližně přijít, tak bych se asi opravdu posral. Moc pěkné překvapení, které tolik nehyzdí ani ta pomalejší závěrečná třetina a pár až moc za vlasy přitažených momentů, které chtějí soupeřit se symbolikou Williama Friedkina poněkud nešikovně. Pro hororové fandy naprostá povinnost už jen za geniální statickou sekvenci v nemocniční chodbě, kdy si nás režisér připravuje opravdu jak vepře na porážku.. 80 % ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Fínska skupina "Children of Bodom",  hrajúca melodický death metal, využila krátky úryvok z filmu vo svojej piesni "Taste Of My Scythe" z albumu "Follow The Reaper" (2000). (Kusko.t2)

Reklama

Reklama