Režie:
Kenneth BranaghScénář:
Michael GreenKamera:
Haris ZambarloukosHudba:
Hildur GuðnadóttirHrají:
Kenneth Branagh, Tina Fey, Camille Cottin, Kelly Reilly, Jamie Dornan, Kyle Allen, Jude Hill, Riccardo Scamarcio, Emma Laird, Ali Khan, Michelle Yeoh (více)VOD (5)
Obsahy(2)
Kenneth Branagh jako slavný detektiv Hercule Poirot řeší děsivou záhadu v období po druhé světové válce. Poirot si užívá důchod v italských Benátkách. Neochotně se účastní seance, na které uvrhne zavražděný host detektiva do zlověstného, temného světa. (Magic Box)
Videa (5)
Recenze (330)
Benátky za deště, gondoly houpající se v prudké bouři, to je něco co jsem v jiném filmu ještě neviděla. Jen mám problém s tím, že jsem Kennethu Branaghovi toho Poirota moc nevěřila. Kde zůstala pověstná ješitnost a puntičkářství slavného detektiva? Příběh je to náležitě tajemný, paní Reynoldsová jako médium byla dostatečně protřelá (když záhrobí nemůže, menší podvod pomůže), ale na Poirotových šedých buňkách mozkových si vylámala zuby. Jak prohlásil sám detektiv, vyrušený z odpočinku v důchodu: „Probrala jste medvěda ze spánku, nedivte se, že tančí.“ Palazzo Lacrime dei Giovani vzbuzuje dostatečný respekt a příběh vyprávěný dětem o morových ranách a dětských duších, které doposud nenalezly klid je skutečně děsivý (slyšet to jako malá holka, tak si cvrnku do kalhotek). Tento příběh je nejlépe zhlédnout za větrné deštivé noci, to emoce ještě zvětší. ()
Ten hororový vibe a komornost tomu strašně sedí a osvěžuje to, stejně tak přítomnost Michelle Yeoh a Tiny Fey. Lepší než Death on Nile, ale jednička zůstává nepřekonána. 7/10 ()
Klasické „baf -> lek“ se zas až tak často nekoná, takže film přežijí i slabší povahy. Z určitého úhlu pohledu se jedná o „komorní divadelní detektivní představení“ podobné, jako byla Vražda v orient expresu či Smrt na Nilu. Schéma jedna lokace (vlak, loď a nyní jedna budova), podezřelá úmrtí a nejchytřejší detektiv, se zde opakuje. V tomto ohledu nečekejte nic převratného. Nyní je to okořeněno trochou duchařiny, okultismem a lokací, kde se pocit historických reálií prakticky nemusí navozovat. Benátky, jsou totiž polorozpadlé neustále. Pozor spoiler: 🇮🇹🚢👩🕵️♂️🚢🏟️🎭👩🏼🎤😢🫖🕵️♂️🏟️🚢🧙♀️🔮🪟👻😱👨👦👩🏼🎤😱🕵️♂️🤔👻🧙♀️⚰😱🚪🔪🤷♂️⚰️🚪🕵️♂️🤯🤔👦🕵️♂️ ()
Nezáživnejšie sa to už podať hádam ani nedalo. ¾ filmu sú doslova rezaním trpezlivosti, aby sa následne v poslednej dvadsať minútovke všetko odseklo. Čakal som ďaleko viac, teda obzvlášť keď ide o námet v podobe Poirota, ktorý by mal lúštiť tie najkomplikovanejšie prípady. No a to táto epizódka ani zďaleka nenapĺňa, lebo kde nie je prízrak, tam nie je ani záhada. Taký “Fantomas kontra Scotland Yard” je oproti tomuto ďaleko viac mystery kriminálkou, ako by si jeden myslel. A to píšem bez štipky hanby či srandy. ()
Vykalkulovaná snaha o elevaci nezáživné detektivní zápletky se dle očekávání zvrhla v absolutní hororovou křeč. Nechte popraskat pár žárovek, přitlačte na hlasitosti a předstírejte, že se jedná o horor. Třeba se některé z méně bystřejších diváků podaří opít rohlíkem. Doufám, že se studiu tento směšně průhledný marketingový tah vymstí a snímek skončí v červených číslech. Ale A Haunting in Venice trpí i mnoha dalšími neduhy: afektovaným herectvím, chaotickou kamerou či naprosto zbytečnou změnou lokace oproti knižní předloze. Místo toho, aby si režisér při budování atmosféry ulehčil práci a opřel se o benátská specifika v podobě spletitých uliček či stísněných kanálů, tak celý děj zcela nesmyslně zasadí do jakéhosi bezpohlavního interiéru. To už rovnou mohl natáčet někde na statku v Horní Dolní. Katastrofa. Jakožto zdejší hororový expert tak snímku A Haunting in Venice mohu udělit pouze jednu slabší hvězdu. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (18)
- Předchozí televizní adaptace jsou součástí seriálů Hercule Poirot (od r. 1989), konkrétně epizoda Viděla jsem vraždu (2010), a Vraždy podle Agathy Christie (od r. 2009), konkrétně epizoda Viděla jsem vraždu (2014). (NinadeL)
- Režisér a představitel Hercula Poirota, Kenneth Branagh, se domlouval s technickým týmem na četných překvapeních pro ostatní herce. Herci tak nebyli seznámeni s různými výpadky světel či větrem, který rozráží okenice a dveře, a jejich reakce na tyto jevy jsou ve filmu autentické. (NiWi)
- Michelle Yeoh (paní Reynolds) odmítla si zahrát ve filmu The Electric State (2024), jelikož si chtěla zahrát v tomto filmu. (PenguinTom)
Reklama