Režie:
Justin LinKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Michael GiacchinoHrají:
Chris Pine, Zachary Quinto, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Idris Elba, Sofia Boutella, Joe Taslim, Lydia Wilson, Deep Roy (více)Obsahy(1)
Posádka hvězdné lodi U.S.S. Enterprise zkoumá nejvzdálenější kouty a nezmapovaná místa vesmíru. A zde se setkávají s novým, záhadným nepřítelem, který je i celou Federaci vystaví těžké zkoušce. (Cinemart)
Videa (30)
Recenze (824)
Předchozí dva Star Treky luxusně nakoply značku, ale jak naznačovaly nevýrazné trajlery, trojka je zklamání. Sledovat letos vyhořelého Batmana bylo o dost zábavnější než sledovat vyhořelého Kirka. Nebavilo mě tu prakticky nic - nahozené vztahové problémy, nová mise, akce, blockbusterově nenáročný humor... i proto, že mi to celé přišlo hodně okoukané. ()
Za mě asi nejhorší díl série. Ale kdyby každý nejhorší díl série vypadal takhle, budu chodit do kina obden. Třetí Star Trek bohužel operuje s ne moc zajímavým příběhem, který nikam moc neposouvá postavy, jejich vztahy nedostanou příliš prostoru (i když herecky jsou všichni ve svých rolích parádně usazení) a reálně se tam vlastně nic moc neděje. Prostě taková historka o partě z Enterprise, která která „zase“ narazila na magora, co chce „zase“ zničit všechno hezké ve vesmíru. Prostřední část, kdy se víc mluví než střílí a bojuje, je tak malinko nuda, ovšem začátek a konec to bez problémů vynahradí. To, že akci Justin Lin umí, jsme věděli všichni, ale úvod, v němž to Enterprise ošklivě schytá, je neskutečně strhující scéna, která zvlášť v IMAXu totálně vynikne. Stejně jako explozivní finále, u něhož jsem se jako fanoušek Beastie Boys usmíval jak idiot. Škoda trochu odfláklého záporáka a bolavých logických děr, ale to všechno tak nějak k letnímu blockbusteru patří. Takže pokud chcete velký, hlasitý, svižný, efektní a zábavný film, je nový Star Trek ideální. ()
Volba režiséra byla pro mnohé překvapením, ba dokonce důvodem k nedůvěře, ale když ponecháme stranou fanouškovskou zaťatost, ukazuje se jako naprosto logický krok ze strany producentů, který navíc dokonce lze vnímat jako pochopení podstaty franšízy. Ať už to bylo shodou okolností, nebo vyloženým tvůrčím vkladem, pravdou zůstává, že pod záštitou Justina Lina se z franšízy "Rychle a zběsile" stal týmový blockbuster. Právě tím má v jádru být i "Star Trek", jenže Abrams ve své fanboyovské zaslepenosti aspekt tragicky nepochopil a obzvláště v druhém filmu se točil jen kolem dvou figur, zatímco ostatní ponechal jako jejich sekundanty. Lin sám o sobě zajisté není mermomocí zárukou vyváženosti, ostatně "Rychle a zběsile 6" trpělo v základu podobnými neduhy. V případě třetího "Star Treku" je proto na místě vyzdvihovat angažování Simona Pega do scenáristického týmu, který zajisté coby představitel právě jedné z oněch přehlížených postav mohl mít zájem na tom, aby padlo zaměření na Kirka a Spocka a naopak se do popředí dostaly další členové posádky. Abramsovi patří uznání za to, že nastavil chytrý reboot ikonické franšízy, ale paradoxně až s Linem dosáhl nový Star Trek své ideální podoby svižné sci-fi týmovky, která bravurně střídá napětí, akci, konverzační humor, atrakci interakce kontrastně profilovaných postav a velkolepou vědeckofantastickou spektakularitu s brakovou zábavností. Zdejší závěrečná podoba ikonického hlášení do lodního deníku se stává stvrzením i příslibem do budoucna, že posádka lodi Enterprise se konečně stala sehraným týmem a soběstačnou entitou, která přestala brázdit známý svět fanovských aluzí, ale konečně se vydává vlastním směrem vstříc neprobádanému vesmíru. ()
Justin Lin a Star Trek, to je nešťastné spojení. Dříve vždy šlo ve Star Treku řečeno slovy TGM o ideály humanitní, víc se v něm mluvilo než jednalo, byla to celkem chytrá podívaná, Star Trek: Do neznáma je ale ovšem jen bohapustá limonáda...jakoby Justin Lin minul dlouhou řadu celovečerních filmových zpracování a obloukem se vrátil někam na začátek k první řadě televizního seriálu. K pohyblivým obrázkům útočícím leda na první signální. Jeden z nejzbytečnějších blockbusterů poslední dekády... ()
Právem se hřeší na dynamiku posádky, protože vztahy mezi postavami (a dle chemie i mezi jednotlivými herci) jsou díky veškerému špičkování a podporování tím hlavním. Zatímco první díl sázel na hledání vlastního já a druhý prohluboval vztahy, tentokrát Enterprise míří za epizodickým vesmírným dobrodružstvím, které po akčním infernu při prvním setkání s Krallem bohužel trochu usíná. Pro hlášku se naštěstí nejde daleko a obměna hybatelů děje vydatně prospívá, vždyť Scotty s McCoyem mají snad víc prostoru než v obou předchozích filmech, zatímco Uhura překvapivě ustupuje do pozadí. Nebýt ale dokonale gradovaného finiše, tak nevím, nevím. Jednotlivé linky se chvílemi lepí dohromady jen těžko, záporák až do odhalení své (byť očekávané) identity nemá kde sbírat body a až od chvíle, kdy se dostane do akce zaprášená motorka, začalo jít konečně zase o tu pravověrnou kosmickou jízdu se všemi slíbenými atrakcemi. Silnějších 70%, které ale paradoxně jako rozlučka se současnou podobou posádky fungují naprosto dokonale. ()
Galerie (142)
Zajímavosti (36)
- Film je věnován památce Leonarda Nimoye (Spock) a Antona Yelchina (Čechov). (D.Moore)
- Kdyby členové posádky byli schopni zařadit při scéně úniku s USS Franklin z útesu rychlost čtvrtiny impulzu, jak ve filmu udělali, odlétli by do atmosféry ihned rychlostí přibližně 75 000 km/s (čtvrtina impulzu = cca čtvrtina rychlosti světla). (Honzíno)
- Monokl Chrise Pinea (James T. Kirk) na konci filmu je opravdový. Je to následek natáčení bojových scén. (dobrota128)
Reklama