Oni 2: Noční kořist

• USA The Strangers: Prey at Night (více)

Rodinu, která se na noc ubytuje v odlehlém kempu, navštíví tři maskovaní psychopati a podrobí je zkoušce až po ty nejzazší meze. (Vertical Entertainment)

Videa (7)

Recenze (188)

Xmilden

Jednou takhle jako vždycky si sedli producenti na pivko a přemýšleli jaké pokračování by natočili. Žánr? No přeci horor. Není potřeba platit známé herce, záporáky schováme pod masky a navíc je to extrémně levné a prakticky vždy si na sebe nejen vydělá, ale hodí to slušný peníz do kapsy i tvůrcům. Druhý díl solidně průměrného Strangers je naprosto zbytečná podívaná, která dokáže děsit tak leda svou drzostí že vůbec vznikla a hlavně záporáci (jsou z masa a kostí) spoléhají nejvíc na to že se hlavní postavy neumějí prakticky bránit. Hlavní hrdinka je otravná natolik, že jsem si přál její skon už od 5. minuty. Rating R by bylo možné navíc ždímat o hodně více. Jediná vizuálně povedenější scéna je bazén. Další věcí je samotné ubytování v pofiderně vypadajícím kempu. Trojku už opravdu netočit. PS: Alespoň že je tady připomenuto solidní množství hitparádovek. 40% ()

George Stobbart

Veľmi príjemný, priamočiary horor, ktorý ma osobne bavil ešte o chlp viac než jeho predchodca. Audiovizuálne štýlové skoro ako od Carpentera (keby išiel točiť jednoduchší film), v perfektnom prostredí takmer ako zo starých dobrých camp slasherov, so známymi záporákmi, ktorí konečne dostávajú aj na prdel a nemajú tam len čakajúce ovce na porážku. Gore je síce málo, ale vyzerá excelentne a okrem toho je ho plná prdel v iných hororoch, toto sa sústredí skôr na napätie a atmosféru, čo mu imho vychádza výborne. Tento rok som zatiaľ lepšiu novinku nevidel, takže ja som spokojný s tým ako sa to vydarilo, obzvlášť keď vlastne ide o komerčnú produkciu. Snáď sa na tretí diel zase nebude čakať 10 rokov. ()

peiton

Na túto snímku som sa tešila tak dlho,že som pozabudla..Tak mi treba,lebo kladne hodnotím fakt,že do akcie sa išlo od samého začiatku a na plný plyn.Atmosféra na úrovni,žiadne siahlodlhé úvodné oťukávačky,psychologické spoznávanie postáv,i masky psychopatov boli profi.Toto mi max.vyhovuje,lenže povedať trúfalo,že snímka sa zakladá na skutočných udalostiach je to isté akoby som vyhlásila,že som čistokrvná dcéra Baracka Obamu.Prosím Vás pekne,nenechajte sa zmiasť.Ja viem,že v Usa nie je o psychopatov núdza,no toto je min.pritiahnuté za vlasy.Je to celkom určite len ťah tvorcov pritiahnuť pozornosť a zvedavosť diváka.Veď napokon posúdťe sami.Toto leto si beriem týždeň voľna a idem kempovať... ()

dubinak

Druhý díl se od prvního dílu zásadně liší svým tempem a moderním pojetím. V dobrém slova smyslu to myslím tak, že je zde pořád akce, přesouváme se i do jiných prostorů, rejža do nás pere jeden skvělej soundtrack za druhým, přichystal nám nečekané twisty a má to prostě náboj. Ve špatném slova smyslu to myslím tak, že se bohužel neobešel bez klišovitých momentů, dementních dialogů a ještě dementnějšího chování postav. Nicméně musím konstatovat, že ať jsem nádavala jak jsem nádavala, vždycky mou kyselost přebila nějaká super scéna a zavřela mi hubu. Musím silně vyzdvihnout scénu u bazénu, která mi ze všech úhlů pohledů zastavila dech. Pak je ale škoda, že v závěru se děje dost chujovin, což mi dojem zase malinko zkazilo. Když se ale ohlédnu zpět, měla jsem určitě lepší zážitek z dvojky, přes to, že hraje na poměrně známé struny. ()

J*A*S*M

Jednoduchá sledovatelná vyvražďovačka a zároveň zcela zbytečný film, u něhož vůbec netušim, proč byl vlastně po letech zrealizován. Home invasion horory už mají svůj největší boom za sebou, pokračování tak poměrně logicky rozšiřuje svůj záběr na rozlehlejší oblast jakéhosi opuštěného kempu. To ale nakonec není úplně pro dobro věci. Původní The Strangers těžili napětí z vlámání se tajemných zabijáků do soukromí hrdinů, druhý díl se změnil v podstatě zaměnitelný slasher. Prostorové řešení kempové lokace navíc vzbuzuje řadu otázek, na které je pro zachování zdravého rozumu neradno hledat odpověď. Celkový dojem pak sráží rovněž řada nepochopitelných rozhodnutí, a to jak na straně postav, tak na straně tvůrců. Proč například Roberts rve nějaké osmdesátkové songy do skoro každé druhé scény, to fakt netuším. Vlastně tuším, chce tím budovat nějakou náladu a chytřejší postup ho nenapadl. Průšvih je, že to něčemu pomáhá tak zhruba jenom v jedné a půl scéně (u bazénu a s přimhouřením očí v závěru na mostě). ()

• Celosvětová premiéra proběhla 7. března 2018 v Belgii. (Varan)
  • Film bol po prvý krát oznámený už v roku 2008. (molcan2)
  • Film vyšel přesně deset let po prvním dílu. (Worry77)