Režie:
David F. SandbergScénář:
Gary DaubermanKamera:
Maxime AlexandreHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Talitha Eliana Bateman, Lulu Wilson, Stephanie Sigman, Anthony LaPaglia, Miranda Otto, Grace Caroline Currey, Alicia Vela-Bailey, Kerry O'Malley (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Annabelle 2: Zrození zla je pokračováním velmi úspěšného hororu z roku 2014 „Annabelle". Výrobce panenek se svou manželkou přijmou několik let po tragické smrti jejich dcerky do svého domu řádovou sestru a několik dívek ze zavřeného sirotčince. Zanedlouho se stanou terčem aktivit Annabelle, posedlého výtvoru výrobce panenek. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (7)
Recenze (471)
Takto to dopadne, keď horor s nanajvýš ohraným tématom dostane do rúk prvotriedny žánrový režisér. Mňa už tieto duchariny prakticky prestali zaujímať, takmer všetky sú už o tom istom a aj napriek áčkovým technickým parametrom, keďže tento subžáner je v posledných rokoch v kurze si z nich musím vyberať, pričom aj tak som len málokedy skutočne spokojný. Pôvodná Annabelle sa len chcela zviesť na úspechu Wanovej tvorby a tak po hororovej stránke moc nefungovala, ale predsa len ponúkla aspoň svižné tempo a sympatické postavy, aby to nebola ani vyslovene strata času, ale toto pokračovanie už teda dopadlo o dosť lepšie. Ako som spomínal, dejovo to už prakticky ani nemohlo byť ohranejšie, v tomto ohľade aspoň chválim, že sa konečne nejedná o nejakú rodinu, ale osadenstvo sirotčinca, čo je predsa len solídnejšia voľba, ale aj celkovo si to ten potrebný štandard splní a dá sa na to pozerať aj v tomto ohľade. No film povyšuje predovšetkým hororová stránka, ktorá je teda úplne niekde inde, než u väčšiny konkurencie. David F. Sandberg je skutočne talent, ktorému môže konkurovať jedine James Wan a tak ponúkne slušnú atmosféru a dostatok výborných hororových sekvencií, ktoré sú teda nadmieru napínavé a o postavy som sa skutočne obával, čo sa mi v tomto žánri stáva len veľmi zriedka. Obsadenie síce neponúkne moc známych hercov, ale aj toto mi vyhovuje, detské zloženie je sympatické a tých pár dospelých tomu tiež len pridá, tu mi vyhovovali všetci. Ako som spomínal, režijne tu v rámci žánru nemám absolútne žiadnych výhrad. Takže síce ohraná téma, ale toto pokračovanie Annabelle fanúšikovi žánru určite stojí za pozornosť. A dúfam, že sa David F. Sandberg k tomuto žánru ešte vráti. 74% ()
Krom hlavní linie je Conjuring spíš semeniště klišé a odfláknutého build upu. Druhá Annabelle má ten problém, že u věcí setrvává moc dlouho nebo moc krátce, každopádně to, jak postavy-marionety účelově vede od lekačky k lekačce je srandovně průhledné a kazí mi to veškeré potěšení. Hračkářství bez fantazie. ()
Na úrovni celku k tomu můžu mít milion výhrad, protože se po dějové / narativní stránce skutečně jedná o velmi málo nápaditý prequel, jehož průběh odhadne každý, kdo viděl alespoň jednu až dvě duchařiny. Conjuringové universum originálními náměty zatím skutečně neoplývá. Na úrovní jednotlivých scén to ovšem funguje obdivuhodně, což je dáno tím, že Sandberg je opravdu výborný režisér a já jen doufám, že u žánru zůstane a začně dělat i námětově progresivnější věci. V první Annabelle jakž takž fungovalo pouze strašení (na řemeslné rovině), v druhé Annabelle funguje strašení i zájem o postavy, zaujetí je mnohem hlubší. Jsem rozhodně spokojený, byť loňské Lights Out na mě fungovalo o něco lépe. Pomrknutí v podobě skutečné Annabelle v závěru potěšilo. ()
Jedničku si opravdu pamatuji jen matně, ale vím, že největším plusem filmu byla Annabelle Wallis, která mi tu citelně chyběla. Z logických důvodů tu ale být nemohla a tvůrci vlastně udělali nejlepší možný krok, když se vydali cestou prequelu. Navíc s poměrně slušně napsanými a zahranými postavami. Prequel má každopádně mnohem lepší atmosféru, lekačky taky fungují mnohem lépe a je celkově vidět, že schéma poloopuštěného strašidelného domu kdesi v zapadákově pořád funguje. Žádný zázrak to není, zkrátka dobře natočený horor z producentské Wanovy dílny, která jede pořád na plné obrátky a pokud bude takto fungovat i nadále, jednou max dvakrát za rok mě to neomrzí. PS : Potěšila mě úplně poslední scéna, cameo a potitulková scéna. Hororový svět ve Warnerech zvládli na jedničku a nyní sklízejí zasloužené ovoce. ()
Mrazivější atmosféra, super kamerové záběry. Temnota drásající se k Vám za hudby, která Vám nedá spát. Anabela je děsivější, ultimátnější a víc drzejší. Výkon Lulu Wilson je úctyhodný a rýsuje se zde nový hororový talent. Potěší pár hezkých easter egů a krásné dovysvětlení některých věcí. Až na nevýrazné finále a klišé scénář se však jedná o velice povedený horor, který panenka potřebovala. Psychor si svoje analytiky může napsat na toaletní papír a utřít si *****. ()
Galerie (43)
Photo © New Line Cinema
Zajímavosti (21)
- Pickup Samuela Mullinse (Anthony LaPaglia) je Chevrolet One-Ton z roku 1941. S ním souvisí i jedna z chyb ve filmu. Když se dívky ke konci pokusí utéct v pick-upu, snaží se Chevrolet nastartovat spínačem na sloupku řízení. Tento typ spínače nebyl běžný až do konce šedesátých let. Náklaďáček z éry 40. let měl zapalování na palubní desce. (biker)
- Film byl promítán kritikům od kterých dostal 62 %. (ČSFD)
- Ve filmu se na chvíli objeví i Lotta Losten, manželka režiséra Davida Sandberga. (PaTeXx)
Reklama