Reklama

Reklama

Star Trek

  • USA Star Trek (více)
Trailer 4
USA / Německo, 2009, 127 min

Režie:

J.J. Abrams

Kamera:

Dan Mindel

Hrají:

Chris Pine, Zachary Quinto, Leonard Nimoy, Eric Bana, Bruce Greenwood, Karl Urban, Zoe Saldana, Simon Pegg, John Cho, Anton Yelchin, Ben Cross, Winona Ryder (více)
(další profese)

Obsahy(1)

James Kirk se narodil v den, kdy byla napadena hvězdná loď jeho otce. Od té doby vyrůstal jako poloviční sirotek, nebyl zrovna vzorné dítě, ale přesto se dostal ke hvězdné flotile. Jako kadet se ocitá na palubě U.S.S. Enterprise pod velením kapitána Pikea. Potkává zde prvního důstojníka Spocka, který je mu na první pohled nesympatický, a jejich antipatie jsou vzájemné. Enterprise přijímá tísňové volání z planety Vulcan a vyjždí na pomoc, ačkoliv posádku tvoří kadeti. Jsou totiž nejblíže. Kirk si ale uvědomí, že okolnosti jsou stejné, jako ten den, kdy zmizel jeho otec, letí do pasti. Opravdu, u Vulcanu na ně čeká ničivá loď pod velením romulana Nera. Nero chce, aby důstojník Spock trpěl, jenže Spock toho muže vidí poprvé v životě. Ukáže se, že Nero je z budoucnosti, kde byl svědkem zničení své planety, svého domova. Viní z toho Spocka, který slíbil, že planetu zachrání. Cestoval proto do minulosti a chce, aby mladý Spock trpěl stejně, jako trpěl on. Chce zničit jeho planetu, jeho domov, jeho rodinu. Bohužel se mu jeho dílo zkázy podaří a Vulcan přestane existovat. Další na řadě je Země. Mladá posádka se musí hrozbě postavit. Snad se při tom z Kirka a Spocka stanou dobří přátelé, tak, jako tomu bylo v jiné časové linii. (TV Prima)

(více)

Videa (16)

Trailer 4

Recenze (1 950)

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Roberto Orci, Alex Kurtzman .. A parallel reality. Lost. __ Na plnej warp něco silnějšího paliva chybělo. Jako, J.J. Abrams je znalý geek a zručný tvůrce, vizuální stránku má vypulírovanou, plnou zářivě nasvícených barviček, střih jede ve velkém tempu (a ledacos je tak v návalu drobností nedotažené), vyprávění i akce je na svůj třesavý styl přehledná, hudba vykresluje dramatičnost (a to někdy až, pro Giacchina, typicky přehnaně) a nad tím stojí silné (a skvěle obsazené!) charaktery. A ty hodně mluví. Ne že by jim scénář nedal spoustu podařených a občas vtipných replik, sám spíše pokulhává v jistých klišé a nedostatcích a hlavně tím (pro Abramse nyní nezbytným;-)) svévolným posunem alternativních realit a časů. ___ Z výsledku jsem měl dojem, že jde o hodně drahý pilotní díl k jinak pojatému klasickému sci-fi seriálu, který výsostně uspokojí popcornovou rodinu jednadvacátého století. Jsem zvědav, co z toho nakonec zbude a zda nějaký další díl přijde. Abrams už jednou skvěle znovu nastartoval jednu (vlastně taky seriálovou) pecku - Mission: Impossible, ale další přírůstek je zatím v nedohlednu. Možná je to dobře, radši ať svoji produkční sílu pustí do předělání/vylepšení něčeho dalšího. Jednu protahovanou sci-fi sérii si totiž momentálně stále hýčká… 75%. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Úvodní dvě poznámky se týkají kamery, zbylých pět pak odůvodňuje mé nižší hodnocení. 1, Máte-li postavu, kterou cloumají emoce, otočenou zády ke kameře a chcete divákovi zpřístupnit její stav, můžete to učinit dvojím způsobem: buďto „explicitně" ukážete tvář této postavy v dalším záběru, nebo „implicitně" jako režisér postavě přikážete, aby otočila obličej kolem ramene a snímáte ji – bez předešlého střihu – z profilu. Star Trek v minimálně dvou scénách volí druhý, mazanější postup. A to proto, že čelní polodetaily obličejů jsou ve filmu až příliš časté, díky čemuž je třeba volit i jiné postupy. 2, Hýbe se v kinematografii spíše s herci, nebo s kamerou? V první polovině dvacátého století probíhaly promluvy herců bez střihu v jednom velkém záběru (hýbalo se s herci, kamera zůstávala v klidu), v druhé polovině dvacátého století byla hercova replika rozdělena na několik detailních záběrů (hýbalo se s kamerou, herci zůstávali v klidu), zatímco v první polovině dvacátéhoprvního století kamera bez střihu přejíždí (švenkuje) mezi herci, viz klopotné scény na palubě lodí. Hýbe se tedy jak s kamerou, ale i s herci – kupř. jakmile vkročí do osy kamera-postava nějaká další postava, kamera věnuje nové příchozímu pozornost a přerámovává scénu, aby ho udržela ve středu, ale i do nově ustanovené osy kamera-nově příchozí často vstoupí zas někdo další apod. ____ A, Kompozice filmu je následující: emoce, vtip, akce, romantika - emoce, vtip, akce romantika - emoce, vtip, akce, romantika... a tak po celé dvě hodiny. Opravdu, Star Trek absolutně nezná míru, klidně orámuje smrt rodiného příbuzného zleva flirtováním Kirka a zprava vtípkem Simona Pegga, přičemž všechny tři scény vpasuje to dvaceti sekund. Tahle zběsilá a schizofrenní „rapidmontáž“ čtyř různých „žánrů“ nejenže nedovoluje jakoukoliv gradaci a kontinuitu v příběhu, protože se zdá, jako kdyby nějaký „velký strůjce obrazů“ neustále přepínal ovladačem mezi čtyřmi kanály, ale ze všeho nejvíce usvědčuje Abramse z nekalých, mainstreamových úmyslů. Podobně jako George Lucas před čtyřiceti lety přitáhl undergroundový sci-fi žánr pro zasvěcené do každé rodiny, obdobně i Abrams zrealizoval nikoliv teenagerovský, jak mu bývá někdy vytýkáno, ale čistě rodinný spektákl „from 9 to 99“. B, Proč mají všechny ženy ve filmu minisukně? Protože Star Trek meets Beverly Hills. Odendáte-li postavy a dějový rámec Star Treku z vesmíru a zasadíte oboje do středoškolského kampusu, bude vše fungovat bez sebemenších komplikací i nadále. Vesmír, sci-fi, technologie, strunová teorie, vize – to je u Abramsova díla pouhý rámec a alibi pro povinně blockbusterové atrakce, ale jinak ani jedno s filmem (s jeho sémantikou) víceméně nesouvisí. C, Matka, která na začátku rodí, to není nic jiného než „vychcaně“ umístěná scéna určená ženám do ryze mužského sci-fi světa. A nejen to, u celého filmu je až extrémní, jak se Kurtzman, Orci a Abrams snaží umanutě oslovovat fakt úplně každého bez rozdílu vyznání, barvy pleti nebo orientace. D, Ohledně toho oslavovaného racia a vítězství rozumu... za prvé, s rozumem se ve filmu sice operuje, ale nevítězí, protože Spock se nakonec ukazuje ve srovnání s Kirkem jako „přemožený". A za druhé, rozum Spocka má ve filmu pouze vyvažovat až extrémně převtipělý a nevážný děj. Tzn. že tvůrci prvně vykonstruovali děj, a pak teprve podle toho volili, do jakých extrémů charakter Spocka dotáhnou, nikoliv obráceně. E, A nakonec to, co mi vadilo nejvíce: Hudba je ve srovnání s Bournem nebo TDK opravdu špatná-nijaká a akční scény a souboje (mimo úvodní jízdy autem) bez choreografie, rytmu a jakéhokoliv stupňováni, popřípadě spádu. () (méně) (více)

Reklama

H34D 

všechny recenze uživatele

J. J. Abrams dobře ví, co moderní publikum rádo a tak mu na míru přesně ušije zábavnou blockbusterovou akci i trošku chytřejší příběh a z kina neodejdou zklamání jak ostřílení znalci Star Treku, tak vesmírní anál-fabeti. Kompromis navíc vůbec nevyzní kompromisem, neboť nový Star Trek klape dokonale jak švýcarské hodinky, je chytlavý, svižný, smysl(upl)ný, vizálně špičkový a místy i trochu raubířsky vtipný, přesto se pár drobných výtek najde. Ve zběsilějších scénách bych ocenil drobátko větší přehlednost a zachování kamerové perspektivy a pak je mi divné, proč v osudových soubojích mezi řečmi o přežití miliardových národů bojují cca 2 hodní proti 4 zlým... To už je ale jen malá daň pro zviditelnění charismatických hrdinů v epickém příběhu. 8/10 ()

Fr 

všechny recenze uživatele

Nepřítel přichází z budoucnosti.…. Vesmír jsou nemoci a nebezpečí obalené temnotou a tichem. Také kosmické lodě, raketoplány, ale i boj muže proti muži s využitím nejmodernějších zbraní. A i když seriál prošel kolem mě v tichosti, těším se na další dobrodružství posádky Enterprise pod velením J.J.Abramse. Manévrovací prostor zdá se být nekonečný! PŘÍBĚH ***** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? Vesmír. Nejzazší hranice. Toto jsou cesty hvězdné lodi ENTERPRISE. Jejich úkolem je zkoumat nové světy. Hledat nové formy života a nové civilizace a odvážně se pouštět tam, kam se dosud nikdo nevydal…. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Michael Giacchino: 1. Star Trek ,2. Nailin' The Kelvin ,3. Labor Of Love ,4. Hella Bar Talk ,5. Enterprising Young Men ,6. Nero Sighted ,7. Nice To Meld You ,8. Run And Shoot Offense ,9. Does It Still McFly ,10. Nero Death Experience ,11. Nero Fiddles, Narada Burns ,12. Back From Black ,13. That New Car Smell ,14. End Credits , ()

Galerie (157)

Zajímavosti (91)

  • Jedná se o jedenáctý film z prostředí Star Treku, jehož příběh se však chronologicky řadí ještě před první, dnes již klasický seriál Star Trek (1966–1969). (endoskop)

Související novinky

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

Jak to vypadá s filmovým Star Trekem?

12.01.2024

Je tomu už téměř osm let, co do kin dorazil zatím poslední filmový Star Trek s podtitulem Do neznáma. A zatímco o přímém pokračování série v hlavních rolích s Chrisem Pinem, Zacharym Quintem a Zoe… (více)

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

Jak to vypadá se čtvrtým Star Trekem?

02.03.2023

Je to už několik měsíců, co studio Paramount s nadšením oznámilo vedle dalšího rozšiřování univerza skrze televizní seriály taky čtvrtý filmový Star Trek. V tom se měli údajně vrátit všichni původní… (více)

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

Plány na čtvrtý Star Trek opět ztroskotaly

28.09.2022

Těžko říct, co přesně studio Paramount provádí se čtvrtým Star Trekem, jedno je ale jisté, pokračování úspěšné série s Chrisem Pinem (To nic, drahá), Zacharym Quintem (Snowden) a Zoe Saldana (Avatar)… (více)

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

Záporácká týmovka od Marvelu našla režiséra

10.06.2022

Nejdůležitějším projektem Marvelu v příštích pár letech bude podle všeho reboot Fantastické čtyřky. Do třetice všeho dobrého to totiž chce mít Kevin Feige správně, a podle posledních drbů by se… (více)

Reklama

Reklama