Recenze (118)
Pláž (2000)
Obsadenie DiCapria sadlo filmu ako "riť na šerbeľ". Nohy zaborené v piesku, tyrkysová voda thajských pláží, panenský raj ďaleko od civilizácie ... a nekonečná fiesta. :) Soundtrack je rovnako fajn.
Večeře s April (2003)
Tak to už s čiernymi ovcami rodiny býva. Opäť raz film, v ktorom nevyliečiteľná choroba lieči. Nebolo to príjemné, bolo to reálne. ;)
Křupan (2000)
Po filme "10 vecí, ktoré na tebe nenávidím" asi jediná americká teenedžerská komédia, ktorú neradím do odpadového materiálu. Milé prekvapenie, sympatické hlavné postavy. :) Mám pocit, že všetky ostatné nevydarené komédie o amerických školách by sa mohli nahradiť touto nezvyčajne na úrovni alternatívou, ktorá ich vlastne celkom vystihla. Wheatus a celý soundtrack je iba ďalšie plus.
Umírání v Athénách (2006)
Výpoveď o smrti, túžbe po vykúpení a osudovom strete troch mileniek, ktorým je vzájomná opora zároveň spestrením posledných Andreasovych dní. Krása a charizma gréckych žien vám dajú jasnú výpoveď o tom, prečo podľahol čaru každej z nich. A vy si môžete dosýta vychutnať umenie sršiace Atény.
Počátek (2010)
Výborný námet v rukách nedostatočne kreatívneho režiséra, a to sa nepovažujem za náročného diváka. Tieto akčné strielačky že reprezentujú svet snov? Ani náhodou. Film o zasahovaní do snov by mal vyzerať inak. Jedine že by sa narodil zázračne nudný jedinec, ktorý sníva o ničím nezaujímavej zápche v New Yorku alebo ešte nudnejšej kaviarni.
Nespoutaný Django (2012)
Kvalitné Tarantinovky sú späť ! Django má všetko: zimomriavky, napätie, humor, brutalitu, skvelý casting, soundtrack, myšlienku a trefné hlášky. Dlhé roky nezmyselného otroctva i na Americkom kontinente si zaslúžia filmové adaptácie, no tiež výsmech zadebnenej neľudskosti. DiCaprio, ako vždy, božský! Budete ho od srdca nenávidieť.
Pan Batignole (2002)
Milý francúzsky film o chlapíkovi, ktorý uprostred vojny uniká gestapu a obetuje svoj pokojný život pre bezpečie malého židovského chlapca. Páči sa mi, že v sebe vkusne mieša prvky komédie, aj drámy. Vojna zrejme stále ostáva bezodnou inšpiráciou pre filmy hodné zhliadnutia.
Rec 2 (2009)
Nerada plytvám písmenkami na nepriaznivú kritiku, ale túto si neodpustím. Rec je nepochybne jeden z kvalitnejších hororov. Jeho pokračovanie je však natoľko prekombinované, že démonmi posadnutí zombie pôsobia smiešne no a zbytočné krviprelievanie je pre mňa faktor, ktorý horor posúva po priečkach priamo úmerne dolu. Dve hviezdičky za vstup do budovy a krvavú kaluž pri zábradlí - tvoria aspoň sčasti hororovú atmosféru. Zvyšok ju však zmasakroval viac, než démon policajnú jednotku, či vyšetrovateľa-farára. Apage Apocalypse (2013) ! Pokojne oželiem.
Vesnice (2004)
Film, ktorý svojím vybočením zo škatuľky zrejme sklamal mnohých fanúšikov hororu. M. Night Shyalaman mieril ďalej. A podarilo sa mu to. Komplexný príbeh s precíznym budovaním atmosféry a šokujúcou pointou je presne ten typ filmov, ktoré by nás mali čakať v kinách.
Hon (2012)
Výborná dráma o tom, ako jedna malá lož zmení život na nepoznanie. V duši zanechá chlad, des a hrôzu nad prozaicky pravdepodobnou realitou. Dúfam, že Vinterberg natočí viacero filmov, pri ktorých si kŕčovito posedíme od začiatku až do úplného konca. ****/*****