Reklama

Reklama

Vymítač ďábla III

  • USA The Exorcist III (více)
Trailer

VOD (1)

Pekelná brána se opět otevírá! George C. Scott jako policejní vyšetřovatel Lt. Kinderman pátrá po vrahovi záhadných a brutálních vražd. Nevěří na démony a jejich nadpřirozenou moc. Ještě ne. Nevysvětlitelné úkazy v nemocnici pro choromyslné nezanechávají žádné stopy k rozluštění děsivého tajemství. Jaká síla však vede nemocnou ženu, aby se plazila po stropu zcela obratně a neslyšně jako moucha? A snad i vraždila? (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (91)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Fincherovsky temná detektivka s ultracharismatickým George C. Scottem v roli detektiva, který vyšetřuje brutální vraždy, jež spojují události popsané v prvním Vymítači. Přestože se příběh odehrává 15 let poté, navazuje vlastně tam, kde otec Damian "skončil". Atmosféra byla správně temná, dialogy byly místy vysloveně vynikající a herci byli vybraní skvěle. Přesto je výsledek trochu rozpačitý, protože dlouhé monology v cele...já to vysvětlování co a proč nemám moc rád. Když se padouch chlubí svým plánem a odhaluje proč a jak to udělal... . Možná se to tak děje, že vyšinuté a egem pohlcené duše mají potřebu se pochlubit, ale mě to příjde hloupé a ve filmu to vnímám jako scénáristickou lajdáckost, kdy se tvůrce nechce namáhat s náznaky a vlastně ani moc divákovi nevěří. Prostor pro fantazii, domýšlení si a spekulování, do kterého se po troškách přisypávají dílky skládačky, považuji za nejzábavnější způsob, jak vyprávět mysteriózní krimi. Toho se tady moc nedočkáte. A přesto může na mnoho diváků působit posledních třicet minut poněkud podivně. Kde se tam najednou vzal kněz, jak to, že mohou všichni bez dozoru vcházet do cely...a pár dalších zvláštností. Jakoby Blatty postupně ztrácel soustředění. Přesto je třetí Vymítač mnohem lepší než ten druhý a čtvrtý a kvalitativně moc neztrácí ani na The Exorcism of Emily Rose. ()

mikulem 

všechny recenze uživatele

Rád bych viděl Blattyho původní verzi. Nejvíc mi vadila neopodstatněná postava vymítače, a ejhle - scénu vymítání si vynutilo studio, v příběhu vůbec neměla být. Jinak ale vrcholy filmu jsou působivé samy o sobě - rozhovory s Gemini Killerem, pomatená stařena v rodině detektiva nebo fantastická lekačka s nůžkami. Samotné vymítání je pak největším kamenem úrazu. Mimochodem vřele doporučuji prostřední film z Blattyho trilogie víry THE NINTH CONFIGURATION - ten je bez kompromisů. ()

Reklama

filmmovier 

všechny recenze uživatele

Dvojku jsem přeskočil a nemám v plánu jí někdy vidět a po dlouhém zvažování jsem si řekl, že ta trojka vypadá fakt zajímavě a tak jsem to s ní riskl. Zajímavá zápletka a jméno W. P. Blattyho u režie i scénáře by přeci jen mohla být záruka jistě kvality. Ovšem nakonec jsem byl zklamán. Na začátku sice zazní legendární hudební téma jedničky a natočeno je to docela dobře, zbytek ale pokulhává. Strašlivě dlouho se tam nic neděje a když se tam konečně něco dít začalo, přistihl jsem se, že už mně to vlastně přestává zajímat. Je tam sice pár dobrých momentů, jako třeba důchodkyně lezoucí po stropě a všechny scény s Bradem Dourifem (výslechové), který opět předvedl parádní výkon a v těchto chvílích má film i vcelku solidní atmosféru. Jinak je to ale dlouhé a totálně nezajímavé. Jako detektivka je to nudné zklamání a vymítání jsem žádné nepostřehl. Ale těch pár momentů to docela vytáhlo, škoda, že jich nebylo víc. ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Dost suverénní sequel, který události jedničky jen nudně nevykrádá a chaoticky neznásilňuje jako dvojka, nýbrž chytře rozvíjí v neokoukaném detektivním rámci. Jediné, co Blattymu jakožto scenáristovi i režisérovi tolik nefunguje, totiž tempo, je vynahrazeno snad všemi zbývajícími hororovými proprietami - atmosférou prostředí (v tomto případě hlavně psychiatrická léčebna), přesvědčivými herci i vynalézavou inscenací ve formě sérií často symbolických záběrů. Některé scény, jako ta ve zpovědní kabině, překvapují i dnes svou kreativitou a dokonce černohumorným rozměrem, a když už dojde na explicitní hororové momenty, je to dobové i nadčasové žánrové zlato - mluvím o gore efektech v závěru a pak o největší lekačce filmu, která je asi opravdu nejlepším ‘jump-scarem’ v historii filmu. Kdybych o ní už předem neslyšel a nevěděl, kdy má přibližně přijít, tak bych se asi opravdu posral. Moc pěkné překvapení, které tolik nehyzdí ani ta pomalejší závěrečná třetina a pár až moc za vlasy přitažených momentů, které chtějí soupeřit se symbolikou Williama Friedkina poněkud nešikovně. Pro hororové fandy naprostá povinnost už jen za geniální statickou sekvenci v nemocniční chodbě, kdy si nás režisér připravuje opravdu jak vepře na porážku.. 80 % ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Po většinu času ucházející mysteriózní detektivka s několika roztomile úchylnými scénami, která navazuje na původní film pouze dějově, nikoliv stylově a ani zdaleka žánrově, se z nějakého mně neznámého důvodu v závěru překlopí v béčkový horor prezentující se kupou laciných triků a ohavně neumětelským finále, nad jehož trapností mi zůstává rozum stát. Slabé 2*. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (12)

  • Když se zeptají Venamuna (Brad Dourif) jak se dostal z vězení, odpoví "It's child's play", což je odkaz na film Dětská hra (1988) - tedy Child's Play -, v němž Dourif mluvil Chuckyho. (Chatterer)
  • Rakouská metalová kapela Belphegor použila krátký úryvek z tohoto filmu na začátku písně „Swinefever - Regent of Pigs“ (z alba „Totenritual“). Jedná se o finální scénu vymítání v cele. (Seabeast)

Reklama

Reklama