Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Animovaný
  • Sci-Fi
  • Komedie
  • Drama

Recenze (275)

plakát

Alenka v říši divů: Za zrcadlem (2016) 

Přesně tak zbytečné pokračování, jak se dalo čekat. Příběh sice dovysvětluje pozadí počátku války dvou královských sester, ale klidně bych se bez toho obešel, první díl klidně obstojí sám o sobě. Pokračování ustoupilo z Burtonovy vizuální hravosti a přitlačilo na temnotě (viz například osud Staynea). Trailery poměrně zdařile zamaskovaly identitu hlavního záporáka, ale i nekvalitu scénáře. Flashbacky krom jednoho zoufale nefungují a scénáristka dokonce nedokázala vysvětlit chování hlavní postavy jinak než v monologu, který je tam jako pěst na oko. Z nudy a šedi vprostřed filmu mě vytrhl jediný dospělý fór (o ženské hysterii), po výborné úvodní scéně jsem se něčeho zajímavého dočkal až v působivém (a přeslazeném) závěru. Osobně moc nechápu antipatie k Mie Wassikowské. Alenku zvládla už podruhé přesvědčivě a sympaticky podat, Sacha Baron Cohen bavil v každé scéně, snad jen ten Johnny Depp mě už po několikáté ve stejné poloze unavuje. Suma sumárum, trochu horší průměr, přesto je to o světelné roky před katastrofou jménem Mocný vládce Oz.

plakát

Kontakt (1997) 

Vizuální žrádlo a jeden z nejlepších filmů o mimozemském kontaktu.

plakát

Rudý kapitán (2016) 

Parádní špionážní krimithriller. Předlohu jsem (zatím) nečetl, ale ani tak jsem neměl problém se v ději orientovat. Byť bych čekal výraznější katarzi a možná i důslednější zatlačení na hlavního hrdinu (kterému se v podstatě bez překážek podařilo, na co sáhl), jsem spokojen. Formálně i technicky je film perfektní, rád bych pochválil především kameru, která za všech okolností volila neobvyklé úhly (hozený půlitr by možná ocenili i milovníci 3D), a hudbu. Palec dolů pak především za ten zbytečný zlatý filtr, který snad měl znázorňovat horké léto, ale mě soustavně pil krev. Také mi přišlo, jakoby postavy necestovaly, ale teleportovaly se. Ale to třeba spraví opětovné shlédnutí. Oproti jiným českým filmům, jejichž trailery jsem (nedobrovolně) shlédl v kině, ční kapitán hrdě a sebevědomě. Jen houšť.

plakát

Bitva o Sevastopol (2015) 

Trailer to prezentoval jako válečný film, a on je to především životopis. Nu což, vyloženě to nebolelo. Technicky precizní, nadchl mě především zvuk. Řešení romantických vztahů bylo poněkud navíc, a kdyby ve scénáři absentovaly, vůbec bych se nezlobil, patosu taky bylo víc než zdrávo. Válečné scény, byť zabírají velkou část stopáže, mi přišly jako válka light, rusové umí i líp ( http://www.csfd.cz/film/288230-brestska-pevnost/ ). Tak si říkám, že by možná bylo lepší, kdyby se ve filmu více věnovali prokreslení vztahu s Eleanor Roosevelt. Palec nahoru za střelbu do vlastních v podobě otravného politruka.

plakát

Agent Carter (2015) (seriál) 

Já se Marvelu fakt divím, že si nehlídá úvody seriálů víc. Na rovinu, nemít to jen osm dílů a bez zkušenosti s Agenty SHIELDU bych asi po druhém dílu přestal koukat. Naštěstí se Carterová (podobně jako agenti) po polovině sezóny hodně zvedne, ale takové hazardování... Nevím nevím. Hayley i ostatní osazenstvo přitom herecky šlape od začátku. Případ začne nabírat obrátky až v šestém dílu a to je dost pozdě. Chemie mezi ústředním triem je výtečná, škorpení mezi Carterovou a Jarvisem často tne do živého, jen ty akční scény dost haprují. Nejsem ochoten uvěřit ženě s poloviční vahou, že pěstí složí chlapa. To už mi přijde účinnější bojový styl Black Widow, plný přehozů a strhů. I přes finále, které tedy mohlo být trochu hlučnější doufám ve druhou sezónu. A snad se v ní objeví i Dottie Underwood, záporačka ze stejné líhně jako Black Widow. Mám Bridget Regan rád už od Legend of the Seeker, a tahle role jí sedla podstatně víc.

plakát

Sedmý syn (2014) 

Tohle prostě musel být průser. Někdo na téhle béčkové báchorce propálil bezmála sto mega, ale není to vidět. Dneska se ohání temnotou kde kdo, ale ve filmu o ní není ani zbla, a Sedmý syn je přesně tím případem. Srovnání s Nesmrtelnou tetou bohužel sedí, postavy nefungují, scény občas ani nesedí za sebou a triky a akční scény vypadají na třetinový rozpočet. Bez mučení (nebo, abych byl stylový, bez upalování) se přiznám, že původní komentář obsahoval jen tři písmena a otazník s tím, že mi vrtalo hlavou, kdo na tohle dal své peníze. Zkrátka, viděl jsem (dokoukáno napodruhé), oči mi sice nekrvácely, ale kdybych to už nikdy neviděl, tak truchlit určitě nebudu.

plakát

Avengers: Age of Ultron (2015) 

Musím se přiznat, že úvodní akční sekvence mě regulérně vyděsila. Vyblitý vizuál, triky jako by je malovalo dvanáctileté dítě, chaotická a nepřehledná akce. Nemluvě o mizerných hláškách, i když jsem ochoten to připsat opravdu otřesnému dabingu. Ale pak přijdou dvojčata, a (i když si myslím, že je to proto, že jsem z nich měl strach, protože nemám rád hrátky s mozkem, překvapivě) fungují. Triky se sice až do konce nezlepší (vlastně je až s podivem, jak mizerné triky může mít film s produkčním rozpočtem čtvrt miliardy dolarů), ale svůj rytmus najde střihač a chemie mezi postavami začne nabývat na důležitosti. Ale na to, kolik se v Avengers 2 za 142 minut odehraje je dopad překvapivě nulový. Následky souboje Hulk vs. Hulkbuster (jakkoli je to nejspíš nejlepší akční scéna)? Nula. Po-finální následky, (including jedno kompletně zničené město a padlý superhrdina)? Nula. Díky všem bohům, za nejspíš nejzbytečnější postavy prvního dílu. Legolas je JEDINÁ postava, která projde během filmu nějakým vývojem. A taky si krade pro sebe nejlepší skoro rozhovor mezi Jestřábím okem a Šarlatovou čarodějkou. "Tady jsi v bezpečí, ale jakmile vyjdeš ven, je z tebe Avenger." A Černá vdova se dopouští romantického tokání. Jsem moc zvědav, co se bude dít v dalších Marvel filmech, zvlášť pokud se budou držet komiksů, k čemuž pár věcí nasvědčuje. Po úvodním šoku musím říct, že jsem se bavil, a dost mě zajímají následky Ultronova inferna. Čekám, že Ant-man bude spíš taková jednohubka, to pravé přijde až příští rok s Občanskou válkou. Tam se bude lámat chleba. Avengers 2 jsou spíš takový, sice chutný, ale přesto jen light předkrm. EDIT: BTW, zvukový mix je namíchán dost zvláštně. Nevědět už předtím, že je soundtrack opravdu dobrý, z filmu bych na to nepřišel.

plakát

Šílený Max: Bojovník silnic (1981) 

To dobré (syrová akce s výtečným ozvučením, postapo atmosféra, úsporně profilované postavy) zůstalo zachováno, to ostatní (prvnímu dílu chybělo v podstatě jen výraznější finále) bylo napraveno. Poslední akční čtvrthodinka je výborná. Gibson (v podání českého dabingu Džibsn, ono vůbec celý český dabing se nedá poslouchat, počínaje výběrem herců až po překlad) táhne suverénně celý film, navzdory tomu, že je to jedna z nejstručnějších postav filmové historie. Road warrior je jeden z případů, kdy je pokračování lepší než první díl. Jsem zvědav, jak se budu vyjadřovat o Dómu hromu (a ještě víc na Fury road).

plakát

John Wick (2014) 

Po dlouhé době film určený čistě pro chlapy. Kde romantika umře těsně po titulcích a pak už se celou stopáž JEN umírá. Příběh sice končí zhruba po půl hodině, ale jeho místo nastupuje precizní, přehledná, bezohledná a krvavá akce. Až by se chtělo zvolat cosi o reinkarnaci Johna Woo (ten je naštěstí ještě naživu, i když podle drbů kutí něco do televize, místo aby se pokorně vrátil do Hongkongu). Svádí k tomu víc věcí. Rytmika a choreografie přestřelek, ale třeba i téma cti mezi vrahy. Snad jen, že to absolutní finále (souboj v dešti - kde já jsem ho jen viděl) mělo být údernější. V souboji loňských akčňáků bych ho pasoval na první místo. Konkurenční druhý Raid sice vede v akci, ale táhne ho dolů příliš košatý a ambiciózní děj. No, a superman z baumaxu vede v charakterizaci postav, ale naopak ztrácí v akci.

plakát

Lucy (2014) 

Osobně si myslím, že divnějších filmů už letos asi moc neuvidím. Besson to do nebohého diváka začne tlačit bryskně. Co na začátku akční scifi dělá lidoop? Že by snad aluze na 2001? Hmm. Výraz, který Lucy charakterizuje, je "Adekvátní". Je adekvátně dlouhá, adekvátně odehraná, má adekvátní triky a rovněž má adekvátní pozadí (ne, nemluvím o pozadí Scarlett), které vás donutí se zastavit a popřemýšlet (vážně nemluvím o pozadí Scarlett) nad tím, jak vlastně funguje život a naše priority (tak vidíte). A celé je zabalené do slušivého kabátku o adekvátní délce a zběsilém tempu. Po několika scénáristických režijních sázkách na jistotu (Minimojové) je tu znovu Luc jak z Pátého elementu, nebo Leona. Vždyť poprava operovaného pacienta se jen tak někde nevidí. Scarlett herecky táhne i ve velmi bizarních scénách (telefonát matce, výkladová scéna na univerzitě) a Morgan Freeman poněkud umenšuje nesmyslnost teze o procentuální výtěžnosti mozku, ale jeho přednášky bych i tak považoval za ztrátu času. A finále už je opravdu silný trip. Ona hoďka a půl utekly opravdu svižně a z celé Lucy si lze mimo jiné odnést základní poznatek : SPOILER Bůh je žena! SPOILER END.