Reklama

Reklama

Annabelle

Trailer 1

Obsahy(1)

John Form našel pro svou nastávající manželku Miu dokonalý dárek – krásnou starou klasikou panenku oděnou do sněhobílých svatebních šatů. Ale Miina radost z Annabelle nemá dlouhého trvání. Jedné hrůzné noci vtrhnou do jejich domu vyznavači satanského kultu a brutálně napadnou mladý pár. Prolitá krev a hrůza nejsou to jediné, co za sebou nechávají. Vyznavači Satana vyvolali bytost tak zlovolnou, že nic z toho, co udělali, nelze ani zdaleka srovnávat se zlem, kterým je nyní posedlá Annabelle. (Warner Bros. CZ)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (621)

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Annabelle předepisuji povinně ke zhlédnutí všem těm mnohým pochybovačům, podle jejichž slov se subžánr duchařského hororu (jediný v pravém smyslu slova horor) vyčerpal a žádný nový takový snímek už nemůže nabídnout nic než klišé a předvídatelná vyprávění příběhů podle velmi limitovaného repertoáru šablon. tak to totiž přesně není. nemluvím přitom o nějaké iluzorní originalitě námětu o prokleté panence. předměty zastupující a ztělesňující jinak neviditelné zlovolné síly jsou v hororech přeci obvyklé, ať už je to panenka, tajemná skříňka (Kletba z temnot), filmový záznam (Sinister), zrcadlo (Oculus) či jiné. ony předměty navíc neslouží coby prostředky k vyvolání kýženého děsu, ale spíše jen nenápadně rozdmýchávají atmosféru nepříjemného lepkavého napětí, vyvolávají nervozitu z očekávání dalšího dění a v neposlední řadě mají na svědomí ten metaforický mráz přebíhající po zádech, zatímco opravdové zdroje hrůzy přicházejí odjinud. s konvencemi žánru (a zmíněným repertoárem šablon) a tedy i očekáváním diváka lze totiž pracovat tvůrčím způsobem. neplatí, že s trochou zkušenosti svede divák předvídat nejen vývoj děje, ale i emoční vývoj scén, pokud tvůrci vědí, jak s konvencemi dovedně a samozřejmě cíleně manipulovat. /// Annabelle například na povrchu připomíná relativně nevyčnívající konvenční žánrovku, ale při jejím o trochu soustředěnějším sledování vychází najevo, že si s pravidly žánru a přeneseně i s divákem velmi uvědoměle, místy dokonce velmi odvážně pohrává. okamžiky napjatého očekávání nechává tu zcela "vyšumět", tu je prozměnu pouze protahuje dost dlouho na to, aby divák v klimax přestal doufat a ten pak posléze přichází neočekáván se zpožděním a zastihuje diváka se "sklopenými štíty". tolik lapání po dechu, nehtů zarývajících se křečovitě do opěradel křesla, úlevných výdechů při změně nálady v následující scéně a nuceného smíchu ve snaze o uvolnění doléhajícího napětí jsem v kině dosud nezažil a to prosím chodím na duchařské horory při každičké příležitosti. naopak tam, kde divák hrůzu nečeká, třeba proto, že scéna začíná otřepaným klišé, divák v ní rozeznává cosi nudně povědomého a cítí se díky tomu sebevědomě, tam se často dočkává vůbec nejvýživnější odměny. jako jeden příklad za všechny uvádím scénu ve sklepě, která dobře ilustruje i výše zmíněnou troufalost k divákovi a hravý přístup k frekventovaným klišé. nebo ne, ještě jeden příklad si neumím odpustit: okamžik s děvčátkem probíhajícím skrz dveře. nevěřte ani na malou chvíli žádnému z těch lhářů, kteří tvrdí, že to čekali. /// v kontextu mnoha vynalézavých hororů posledních let si již divák nemůže být jist ani postavami, které jsou v případě Annabelle charakterizovány zpravidla jednou ze dvou metod: (1.) stereotypizací v souladu s tradičnmi modely (např. starostlivý, plně oddaný a ve všem nápomocný manžílek ve spíše druhořadé úloze), která ovšem může být úmyslně zavádějící a takové postavy pak budou v poučeném divákovi tak jako tak vyvolávat podezření, či (2.) pomocí dvojznačných indicií (např. sousedka, která ve výloze svého knihkupectví vystavuje knihu vítající svým titulem ďábla - jak příhodné rozpoznávací znamení pro spřátelené členy satanských sekt, chtělo by se říct). takové jsou ovšem zavádějící téměř vždy, přičemž na tak trochu alibistické scenáristy vinu svést nelze, jedině na divákovu aroganci a předpojatost. mea culpa, dodávám za sebe. /// scénář je vlastně skomponován z tolika zákeřných (zdánlivě) nahodilostí, až může budit dojem, že vděčí za svůj vznik jakémusi zlému demiurgovi. tolik se ve filmu hovoří o Bohu, a přesto se zdá, že fikční svět Annabelle (a snad tím pádem i souvisejících filmů) musel stvořit nikoliv on, ale naopak Satan. o to spíše je v závěru cítit nemalé promile ironie - vždyť způsob rozuzlení při důsledném výkladu znamená vítězství pro démonické síly - a probuzení do reálného světa po skončení projekce teprve přináší tu pravou úlevu. divákům zbývá jen doufat, že na nich během sledování neulpěla žádná poskvrna. vždyť to nakonec byl jen trochu znepokojivější filmík na téma mateřské lásky, nebo ne? (90%) () (méně) (více)

tron 

všechny recenze uživatele

V pohode. Ja som spokojný. Dostal som presne to, čo som chcel. Akceptovateľný a znesiteľný rip-off (resp. spin-off). Annabelle nie je vyložene blbá a hoci k strašeniu a znervózňovaniu diváka a postáv používa zastarané metódy, fungujú. Neviem, možno som len proste mal chuť na staromódny horor á la deväťdesiate roky. Je to fajn, atmosféra temná, krv tu takmer vôbec nie je (rozhodne nejde o vyvražďovačku na spôsob šiesteho Chuckyho, ale o komorný horor), kladné postavy sú vcelku sympatické a záporné tu nie sú. Ak pravdaže nerátame Annabelle, ktorá má niečo do seba. Napnuto som čakal, kedy sa pohne oko, kedy žmurkne alebo sa jej nepatrne, o pár milimetrov pohne ruka. ()

Reklama

Shakers 

všechny recenze uživatele

John R. Leonetti v tomto hororovom svete (Annabelle, Conjuring) vymenil kameramanskú výplatu za režisérsku a nebola to zla výmena. Leonetti vás dokáže držať v napätí a vystrašiť vás slušnými lakačkami, ale s príbehu a scenáru viac nevyťaží a tak sa Annabelle plazí pri slušnom nadpriemere. V dnešnej dobe jeden s tých lepších obyčajných hororov. 60% - 3* ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Horor momentálně prožívá silný "odšťavňovací mód", protože z osmdesáti procent to jsou buď found footages, duchařiny, sequely, remaky nebo spin-offy. Třeba jako zrovna Annabelle. Pásový produkt z "továrny na sny", který doluje zbytky zlatých valounů z jiných úspěšných duchařin, zejména z těch Wanových. Další setkání s posedlou panenkou je však natolik zbytečné, že díky ní ztratíte chuť na další The Conjuring. Příběh je naprosto zaměnitelný s jakýmkoli jiným z daného subžárnu a celkový teror hlavní hrdinky se smrskl na dvě nebo tři povedené bubu scény. Škoda. (40%) ()

Deimos odpad!

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 2/10 Děj 1/10 Zvuky 3/10 Efekty 1/10/// PLUS: Tony Amendola, víc mně vylekala kamarádka, která na to koukala se mnou MÍNUS: to je tak špatně natočený, až je to horor na to koukat, žádné lekačky nefungují, český dabing je hodně špatný, kamera je divná a pokud nezabírá panenku, tak vůbec nefunguje, herecky to není vůbec uvěřitelné, přestože se Annabelle Wallis snaží a tak jediné zajímavé na filmu je stejné jméno herečky i názvu filmu./// Shrnutí: čekal jsem průměr a viděl jsem jeden z nejméně povedených hororových filmů. Amatér by to natočil lépe, vlastně John R. Leonetti je amatér, tak nevím, asi by to i cvičená panenka natočila lépe. Kam se tohle hrabe na Chuckyho. Jdu vyhodit všechny panenky./// Celkem 15%/// ()

Galerie (32)

Zajímavosti (38)

  • Skutečná panenka Annabell nevypadá nijak děsivě. Jedná se o hadrovou panenku se širokým vyšitým úsměvem, velkýma očima a trojúhelníkovým nosem. (misha88)
  • Ve scéně kdy Mia (Annabelle Wallis) spí na gauči, je záběr na mimino, jak jen v plenkách spí v postýlce, následně při scéně, kdy se nad ní sklání duch zemřelé, je však již dítě oblečené. (dandislav1991)
  • Hlavná hrdinka sa volá Mia. Mia Farrow hrá hlavnú úlohu vo filme Rosemary's Baby (1968) s podobným dejom, v ktorom sa matka snaží chrániť svoje dieťa pred zlom. (Pat.Ko)

Související novinky

Nová adaptace Prokletí Salemu našla režiséra

Nová adaptace Prokletí Salemu našla režiséra

13.04.2020

Minulý rok jsme se dozvěděli, že Kingův horor Prokletí Salemu se po letech dočká nové verze. Produkovat ji měl James Wan a do scénáře se pustil Gary Dauberman, jenž napsal například nové To nebo… (více)

Manželé Warrenovi zpět pro třetí Annabelle

Manželé Warrenovi zpět pro třetí Annabelle

18.10.2018

Patrick Wilson (Aquaman) a Vera Farmiga (Zdrojový kód) si zopakují své role Eda a Lorraine Warrenových v třetím dílu spin-offové Annabelle. Příběh třetího filmu se bude točit okolo proslulé panenky,… (více)

Třetí Annabelle má režiséra

Třetí Annabelle má režiséra

24.07.2018

Vražedná panenka Annabelle je k nezastavení a tak studia Warner Bros. spolu s New Line během Comic-Conu oznámila, že její třetí díl dorazí pravděpodobně už v létě příštího roku. Pokračování spin-offu… (více)

V zajetí démonů potřetí

V zajetí démonů potřetí

27.06.2017

Alfou a omegou dnešního Hollywoodu jsou propojené filmové vesmíry. U Star Wars nebo Marvelu šlapou na jedničku, jinde se více či méně klopýtá. Naposledy se trochu spálil vesmír s klasickými monstry,… (více)

Reklama

Reklama