Pach krve

• USA Wrong Turn (více)

Parta kamarádů vyrazí na výlet do hor. Zpočátku jde všechno podle plánu, po sletu děsivých událostí však skupinka zjišťuje, že v lese nejsou sami. Opět... (Matared)

Recenze (261)

pornogrind

Přiživování se na značce Wrong Turn už dávno nemá smysl. Důkazem je i tenhle novej počin. Už trailer mi napověděl, že asi nepůjde o nic extra a to se i potvrdilo i po dokoukání. Pach krve tu sice cítit je, ale tahle krev je řádně zaschlá a vyčpělá. Nemůžu si pomoct ale bylo to takový nemastný,neslaný. Zbytečně dlouhý a natahovaný, postavy nevýrazný. Čekal jsem aspoň nějaký výživný gore efekty. Ale i na nich se očividně šetřilo a tak je vše mimo kameru. Za mě slabý 2 hvězdy. ()

EvilPhoEniX

Reboot Wrong Turnu má společného s původním Wrong Turnem jen název a možná pasti v lese, takže zarputilí fanoušci série budou zklamáni a s němi i lokální odpad ČSFD vedený Antiexpertem a jeho přivrženci ( Doslova Foundation!!!) Který se v hororech vyzná asi jako já v botanice a ještě sleduje mizerný cam rip kdo ví jestli né i na mobilu. Už z traileru bylo celkem očividné, že na mutanty tentokrát nedojde ( až tak nevadí, jelikož nejlepší byli stejně v Hory mají oči ) a tenhle nový směr dost možná přidal čerstvý závan větru. Vlastně jediné, co mě trochu mrzí, že většina vražd je Off screen, ale naštěstí většinou ukážou alespoň "co zbylo". Skupina teenagerů je celkem ok, blondýnka je sympatická kočka, která na konci působí jako Tomb Raider a rozhodně musím pochválit slušné řemeslo, přírodu, pěkné masky lebek zvířat a velmi dobře dolované napětí ( Pád ze svahu před rolující kládou byl super) a že zde bude jedna atmosférická creepy scéna, to asi nečekal nikdo ( Chodba slepců je skvostně nepříjemná). Finální 20minutovka je poměrně slušná divočina vrcholící ostrým a zajímavým koncem. Mohlo to být sice ještě brutálnější a špinavější, na jednu stranu pořád je to víc brutální než většina hororů, která za poslední dobu vyšla. Já jsem spokojen, pro lesní vyvražďovačky mám slabost a už dlouho žádná pořádná nevyšla a nejspíš ani nevyjde. Těch 49% je zatím k smíchu a mimo. Příběh***, Akce****, Humor>Ne, Násilí****, Zábavnost****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí****. 7.5/10. ()

TheEvilTwin

Začíná to filmařsky stoprocentně korektní partičkou (černoch, běloch, asiat, mexičan, blondýna, bruneta, homosexuál, heterosexuál - to vše najednou) v lesích a končí to zvláštním a nečekaným lesním společenstvím. S původním WT to má společného akorát tak název a místo kanibalů, kteří byli hlavním tahounem staré série, tady máme “jen” obyčejné vidláky. Gore je průměrné, herci nenadchnou, scénář je hloupý (haha, doslova všechny pastičky jsou v lese nastraženy přesně tam, kde postavy jdou...), vizuál lesní vesničky je vyloženě jen na efekt (snad nechcou tvrdit, že tam týpci chodí s lebkou jelena na hlavě celý den) a postavy zde očividně nemají periferní vidění, protože co není na scéně, to samy nevidí. Ale tohle všechno od filmu tak nějak čekáme a jdeme do něj s tím, že to bude podprůměrné slasher béčko. Ve svém žánru je tedy přesně tím (pod)průměrným kouskem, který je holt hloupý, ale alespoň dokáže zabavit při nudném odpoledni. Snaha o sociálně vyčítavý přesah s životem v lese a závěrečný revenge je tady více k smíchu a spíše filmu škodí, ale budiž. Sice nenadchne a fanoušci původního WT budou zklamáni, ale vřele do toho... ()

tron

Prvý Pach krvi je môj obľúbený horor a hoci väčšina nasledujúcich sequelov (a prequelov) bola zlá, veľmi zlá alebo príšerná, napriek tomu som sa na sedmičku tešil. Ale je to vôbec sedmička? Napriek názvu (a Appalačskej ceste) sa naskytá opatrná odpoveď „nie, nie je“. Nebudem spoilerovať, ale toto mi fakt nepripadá nielenže ako sequel, ale ani reboot, ale skôr ako lesný krvák, ktorému z nejakého dôvodu dali taký názov, aký dali. Prvé, čo ma zaskočilo, bola dvojhodinová dĺžka. Najskôr som nevedel, prečo k niečomu takému muselo dôjsť, ale potom som pochopil – ten film nepozostáva z jedného scenára, ale minimálne z troch. A každý je o dosť iný, čiže spolu to pokope viac nesedí, než sedí. Postavy sú veľmi nesympatické, nepríjemné a hysterické, čo je v horore vždy zle, lebo hrdinom by ste mali držať palce a nie im priať smrť. Dobrou správou je, že prvých 45 minút je to príjemne realistické a pracuje s náznakmi. Pozitívne vnímam aj účasť Matthewa Moddinea, drsné lesné pasce a asi dve tri naturalistické úmrtia. Avšak ako sa postupne začne tajomstvo hory odhaľovať, začína sa na sebe kopiť jeden bizarný zvrat za druhým až do kuriózneho finále. Nebudem spoilerovať, ale nový Wrong Turn je skôr folk horor (!), než klasický exploitation/hixploitation. Problém je v tom, že postupne na seba vŕši natoľko absurdné, za pačesy pritiahnuté zvraty, že ku koncu už len bezmocne krútite hlavou. ()

JohnCZ

Poněkud filmařský obrat, kdy se dosud čistě béčková až céčková hororová série ve svém rebootu překlopila do podoby nečekané pecky, která začíná nenápadně, ale postupně hezky graduje a překvapuje diváka s každou další minutou. Až si ve finále říkám, jestli měli tvůrci využití názvu téhle podřadné značky vůbec zapotřebí. Na druhou stranu, i to možná důvod, proč na mě film působil tím, jak bořil očekávání, tak podvratně zábavným dojmem. ()

Zajímavosti (10)

• První film Wrong Turn natočený ve Spojených státech. Díly 1, 2 a 4 se natáčely v Kanadě a díly 3, 5 a 6 v Bulharsku. (LUKICKK)
  • Keď Jen (Charlotte Vega) povie svojmu otcovi (Matthew Modine), že filmová noc bude obsahovať film o „nenásytných kanibaloch“ a on odpovie „Zase?“, zjavne naráža na antagonistov predchádzajúcich šiestich filmov pred týmto reštartom. (Arsenal83)