Režie:
Tobe HooperKamera:
Daniel PearlHrají:
Marilyn Burns, Allen Danziger, Paul A. Partain, William Vail, Teri McMinn, Edwin Neal, Jim Siedow, Gunnar Hansen, John Dugan, Robert Courtin, William Creamer (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Sally se dozví, že vandalové údajně znesvětili hrob jejího dědečka. Spolu se svým ochrnutým bratrem Franklinem a přáteli se pouští do vyšetřování. Po návštěvě staré rodinné farmy zjistí, že v jejím sousedství žije skupina šílených, vraždících psanců. (Cinemax)
Videa (2)
Recenze (543)
Povedená rodinka z Texasu v plné nefalšované kráse. Atmosféra hodně slušná a i postavy fungují, celá šílená rodina působí doslova šíleně. Tempo od začátku dobré, ale postupně daleko lepší. Nejlepší však na Texaském masakru je poslední půl hodinovka, kde si rodinka psychicky pohrává s poslední ženskou. V její kůži bych vážně být nechtěl... 8/10 = 87% ()
Texaský masaker poriadne zostarol a miestami pôsobí nechcene komicky. Časť mimo domu sa celkom ťahá a okrem creepy stopára nie je prakticky vôbec desivá. Jednotlivé odchytávanie členov partie bolo tiež vcelku fádne a poriadna hororová atmosféra príde až s predstavením členov domu. To už je však, bohužiaľ, takmer koniec filmu. ()
Po právu kultovní počin, který se stal žánrovým milníkem. Dynamická, místy až běsná kamera, smysl pro detail (oči vedou) a psychedelická hudba doplněná četnými zvuky a ruchy vytvářejí společně podivnou a tísnivou atmosféru. Kromě památných scén - Leatherface drží mrskající se dívku před domem, zavěšení na hák či tanec s pilou při východu slunce - je jednou z nejděsivějších naháněčka křovím, těsně za ní pak společné stolování s dědou. Gore je z dnešního pohledu umírněné, ale funkční. Marilyn Burnsová tímto snímkem na krátko sesazuje J. L. Curtisovou z pomyslného trůnu - královna vřískotu. Asi nejlepší film T. Hoopera. Po letech bych možná jednu hvězdu ubral, ale z nostalgie hodnocení ponechám. ()
Jak jednoduchý a prostý to tenkrát bylo, natočit budoucí Hororovou klasiku. Zde ještě nebyl kladen důraz na najěké Gore, ale spíše na vyvolání strachu a já myslím, že na tu dobu, se to podařilo natočit velmi dobře. Remake se tenkrát podařil na výbornou a jsem zvědavý, jak dopadne tento masakr příští rok. ()
Ostré jako žiletka. Exploatace, hra s divákem, kdy se násilné a brutální scény neodehrávají přímo na plátně, ale v našich myšlenkách, tenhle geniální tah Tobeho Hoopera perfektně fungoval a má těžký dopad na divákovu psychiku. Dokonalá učebnice strachu a násilí v té nejdokonalejší formě. Může být milion remake Hoopera díla, ale nikdy se to nevyrovná ani nepřiblíží k tísnivému strachu, hrůzy, úzkosti, panice, psychickému transu a všech psychicky zdrcujících složek, které obsahují TEXAS CHAIN MASSACRE. Každý detail, který nám Hooper připravil, je nedostižný a další hororový tvůrci ho nebudou moct jakkoliv následovat. ******* Útěk v lese (hrůzou jsem nedýchal), večeře (detail s okem, psychopatické úsměvy) a nepopsatelný závěr (kamion, útěk). TEXAS CHAIN MASSACRE je hororový klenot. In total exploitation genre the best horror. ()
Galerie (225)
Zajímavosti (97)
- Tobe Hooper umožnil Gunnaru Hansenovi (Leatherface), aby přišel s vlastními nápady při ztvárnění své postavy. Hansen se rozhodl, že Leatherface bude mentálně zaostalý a nikdy se nenaučil mluvit. Navštívil proto školu pro mentálně zaostalé a sledoval pohyby a řeč zdejších studentů. (HellFire)
- Původním distributorem filmu byla společnost Bryanston Distribution Company, jejíž majitel Louis Peraino film využil k vyprání zisků z pornografického filmu Hluboké hrdlo (1972). Na oplátku produkce obdržela pouze tolik peněz, aby mohla vrátit peníze investorům a zaplatit hercům a štábu 405 amerických dolarů na osobu. Producenti nakonec zjistili, že jim Peraino o ziscích z filmu lhal. Poté, co byl zatčen kvůli obvinění z obscénnosti, herci a štáb na něj podali žalobu a každému z nich bylo přiznáno 25 000 dolarů. Společnost New Line Cinema, která získala práva na film od Bryanstona, vyplatila herce a štáb jako součást kupní smlouvy. (RozaF)
- Slávny spisovateľ Stephen King o filme prehlásil: „Rád dosvedčím spoločenský význam tohto filmu u akéhokoľvek súdu." (Jello Biafra)
Reklama