Režie:
William FriedkinScénář:
William Peter BlattyKamera:
Owen RoizmanHudba:
Jack NitzscheHrají:
Ellen Burstyn, Linda Blair, Jason Miller, Max von Sydow, Lee J. Cobb, Kitty Winn, William O'Malley, Jack MacGowran, Barton Heyman, Peter Masterson (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Regan je dcerou slavné a bohaté herečky. Protože na ni matka nemá čas, tak si ani nevšimne, že se dceřino chování pomalu začíná měnit. Mluví sprostě a obličej se jí křiví do děsivého šklebu. Matka vezme dívku na lékařské vyšetření. Po sérii velmi podrobných vyšetření jsou lékaři bezradní. Dívčin stav se stále horší a teď už napadá i své okolí. Hlas se jí mění a ona komunikuje se svým okolím démonickým hlasem. Jeden z lékařů přijde s návrhem obrátit se na církevního specialistu, exorcistu. Matka to zprvu považuje za hloupost. Když se dívka změní v ďábelskou stvůru, která zabije jejího přítele, nezbývá jí nic jiného než se obrátit na vymítače ďábla. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (904)
Vymítač ďábla je jeden z nejslavnějších hororů, ale na mě film zase tolik nezapůsobil. Největší problém filmu je, že to na co všichni co se na to dívají čekají se pořád oddaluje a neustále se řeší něco jiného nebo se děj trochu svede někam jinam, až asi po hodině se to teprve začne vyvíjet tím správným směrem. Od té doby film disponuje výbornou atmosférou, kterou trošku kazí triky, ale nejsou na tak špatný úrovni, aby to nějak rapidně zhoršovalo dojem z filmu, spíš jsou udělány tak, aby ani po tolika letech nepúsobily směšně, ale přece jenom zub času na tom vidět je. Herecký výkony jsou samozřejmě výborný. Jak Ellen Burstyn, tak Linda Blair jsou skvělý, ale bohužel hlavní hvězda filmu se objevuje až na konci, ale za to na sebe strhává všechnu pozornost, Max von Sydow j nepřekonatelný. Ale i tak nejsam úplně spokojenej, ale rozhodně si dokážu představit, jak se na to muselo koukat o třicet let zpátky ()
Geniální! Nejlepší horror všech dob. Kontroverzní, inteligentní a šokující monument. Jedno z největších děl světové kinematografie. [Kdo z vás, komentujících, viděl pravou verzi Exorcisty? Tu, která tak šokovala a uchvátila celý svět? Tu, za kterou William Friedkin bojoval u soudu a prohrál? Protože na všech uložištích jsem našel jenom ten potrat, který se výsměšně nazývá "directors cut". Nikde nic jiného, než verze, proti jejímuž uvedení bojoval sám režisér všemi prostředky. Všiml jsem si, že někde je dokonce avízována jako "necenzurovaná verze"! Větší paradox aby pohledal. Takže než budete soudit, zamyslete se nad tím, co vlastně hodnotíte či komentujete. Nápověda: Ta pravá verze má 122 minut.] ()
To, že Vymítač ďábla je jeden z nejslavnějších hororů vůbec a naprostý kult, ví snad i naprostý filmový neznalec. Natěšeného diváka by však mohla zarazit poměrně nezáživná první část filmu, která trvá zhruba něco přes půl hodiny. Seznamujeme se s otcem Merrinem, který na své pouti v daleké zemi objeví děsivě vzhlížející sošku, o níž ještě netuší, že má nekalé plány s jednou dospívající dívkou Regan. Regan vede celkem poklidný život se svou matkou. Mezitím se také setkáváme s otcem Damianem, jehož jedinou náplní v první části příběhu jsou pravidelné bohoslužby, vycházky a obtížný vztah s matkou. Jinak se v podstatě neděje vůbec nic. Ovšem od chvíle, kdy matka Regan pořádá večírek, na kterém její dcera způsobí nemalé Faux pas, se, až do této chvíle docela klidný tón celého filmu změní a na diváka začne dopadat hustá atmosféra a ten pravý, ryzí, děs a strach. Již v tomto momentu, kdy kamera ze zadu Regan zabere, jsem pocítila nával strachu, seděla jsem jako zařezaná a tato pozice mě až do konce filmu téměř neopustila. Poté začíná to, na co většina diváků od začátku netrpělivě vyčkávala. Mezi nejděsivější pasáže rozhodně patří ten "devil scream" při němž tuhne krev v žilách a úplně "stačí", aby pronikal "jen" ze zavřených dveří. Linda Blair je démonická, ovšem perfektní masky také udělaly svůj velký, záslužný kus díla:) Myslím, že kdybych na tomto filmu byla v roce ´74 v kině, živá bych z tama nevylezla:) Tehdy to musel být pro diváky, i vůbec pro celou veřejnost i svět pořádný masakr:) ()
No nevím, nějak jsem při znalosti Vymítačova lehce mladšího bratříčka The Omen čekal od režiséra legendární French Connection větší grády. Atmosféra se po výborném úvodu, jemuž vévodí Max von Sydow, na hodinu a něco mění z toho temného mrazení převážně na fyzicky nepříjemné pocity z lékařských procedur. "Světlo" vnáší jen kvalitní výkon Ellen Burstynové coby hroutící se milující matky a několik krátkých scén otce Karrase - ty jsou ale pohříchu jaksi vytržené z kontextu a víc než co jiného působí rušivě. On vůbec celý film působí jako nešikovně sesazený dohromady z několika kusů a těch několik vyloženě libových záběrů nemá příliš šanci ten dojem napravit. Třeba by se tím director's cutem mé dojmy napravily, ale takhle nemůžu jinak - 70%. ()
Jeden z najlepších hororov aké kedy vznikli,ak nie najlepší.Keď sme to asi pred 18-timi rokmi pozerali s kamarátmi, tak sme po úvodných nezáživných minútach pozreli na kamaráta, ktorý to priniesol a povedali: "Čo si to doniesol za sračku?" No vtedy ako puberťáci sme ešte netušili čo bude nasledovať. Odštartovala to scéna kde počas osláv a hudby vyšlo z miestnosti dievča a pomočilo sa. Všetci vo filme stíchli a my pri televízore ztuhli. Od tohto momentu nás film chytil a nepustil až do konca. Dievča posadnuté diablom, bezradná matka a kňaz exorcista úplne stačia na to aby vám ešte niekoľko dní motali hlavu.Pri premiére v 73 roku vraj ľudia utekali z kina.Viem si to živo predstaviť. Nič také strašidelné dovtedy určite nevzniklo. Nič také komorné, provokatívne, strachnahaňajúce. Pokračovania už samozrejme kvalitou čím ďalej viac zaostávali, ale prvý ostane nesmrteľný. Jeden z najvýraznejších filmov svojho žánru. No a tá skladba Mike Oldfielda, paráda...100%. ()
Galerie (243)
Zajímavosti (190)
- Filmári nakrútili hlavu Regan (Linda Blair) opisujúcu 360 stupňov, tak, že štáb vytvoril bábku životnej veľkosti, ktorá okrem dôrazov na detaily mala na krku špeciálny kĺb umožňujúci legendárny pohyb. (classic)
- Film se měl podle plánu točit tři měsíce s rozpočtem pěti milionů amerických dolarů, ale natáčení se protáhlo na tři čtvrtě roku a náklady vyšplhaly na jedenáct milionů. (Locksley)
- Jako svou první scénu natáčel Max von Sydow příjezd otce Merrina. (HellFire)
Reklama