Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Černá Dahlia, příběh posedlosti, lásky, korupce a mravní zkaženosti. Mladá a krásná Elizabeth Short (Mia Kirshner) "Černá Dahlia" přišla do Hollywoodu, aby se stala slavnou herečkou. Nebyl to však její herecký talent, který ji přinesl slávu, ale její brutální vražda. Detektivové Lee Blanchard (Aaron Eckhart) a Bucky Bleichert (Josh Hartnett), se stávají posedlými nalezením vraha. V dalších rolích uvidíte Scarlett Johansson a dvěma Oscary oceněnou Hilary Swank. Natočeno podle skutečného příběhu. Příběh je založen na nejznámější, nikdy nevyřešené vraždě kalifornské historie. Hollywoodská herečka Elizabeth Short byla zavražděna tak brutálně, že se fotografie z místa činu nesměly objevit v tisku. (Magic Box)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (285)

lesumir 

všechny recenze uživatele

Brian De Palma je ve filmovém světě pojem, který dokáže udělat post noirovskou atmosféru jako nikdo jiný. Příběh se táhne a plyne opravdu hodně pomalým tempem. Herecké obsazení výborné až na Scarlett, která mi vůbec nesedla a vlastně ani nechápu, co jsem na ní někdy viděl. Příběh zamotaný a zajímavý, ale žádný extrém. ()

Rudovous 

všechny recenze uživatele

Tohle neni jednoduchy film. Ani svym dejem, ani k ohodnoceni. Ambicioznost se setkava s nedotazenym scenarem a to bohuzel fatalne. Nicmene sceny samotne jsou zvladle mistrovsky. Je jich tu nekolik z nichz se mi zatajil dech tak jako uz dlouho ne. Ackloli tedy hodne prekombinovane, zaroven velmi, velmi dobre koukatelne, zabane a tajemne. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

„I think you'd rather fuck me than kill me. But you don't have the guts to do either.“ Úžasná, kreativní kamera Vilmose Zsigmonda, pohrávající si s úhly, stíny i okrově šedým betonem města andělů, De Palma potvrzující status noblesního autora se smyslem pro stylovost a perfekcionismus výpravy, což se konkrétně u neo-noiru hodí jak ďolíček na bradu A.Eckharta a Mia Kirshner, která si těch pár minut na plátně bezostyšně ukradne pro sebe. Mimochodem, po „promítání“ jejích scén člověka napadne, jaká je škoda, že vše nebylo černobílé (jak zamýšlel na post režiséra původně uvažovaný D.Fincher). Jenže.. Strpěl bych přítomnost Hartnetta, jehož místo detektiva v Hollywoodu je vedle Harrisona Forda ve vymydlených komediích ze současnosti (holt, klobouk a cigára sami o sobě nepřeklenou vzdálenost tisíce mil k Bogartovi), leč scénáristickou neučesanost Ellroyova košatého stromu lze tolerovat jen stěží (posledních dvacet minut zahlcených motivy budiž tomu důkazem). A navíc, každý, ať už noir, nebo neo-noir, musí být skrz na skrz protkán břitvu připomínajícími replikami a dialogy (viz.úvod komentáře), přičemž Černá Jiřina s nimi docela šetří, nebo je hercům, co je pronášejí, zkrátka nevěříte. Možná i proto pak chybí intenzivnější emoční zapojení ze strany pozorovatele.. ()

dzej dzej 

všechny recenze uživatele

Zpočátku je divák přikován k sedadlu propracovanou retro-stylizací celého filmu a se zájmem sleduje prezentaci hlavních hrdinů i úvodní minuty příběhu. Vypadá to na precizní poctu noirovým filmům staré éry se všemi požadovanými atributy: dvojice detektivů, vražda krásné dívky, blízkost hollywoodské továrny na sny, černá a bílá dáma na šachovnici příběhu, traumata z minulosti, stovky spotřebovaných cigaret atd… Úvod filmu (stejně jako trailer) slibuje stylovou svižnou místy brutální detektivní podívanou – v závěru filmu si divák není jist, zda nesleduje parodii ve stylu Mazaného Filipa. De Palma totiž absolutně nezvládnul dvě věci – ukočírovat příběh (tedy zvládnout adaptaci macatého románu Jamese McElroye) a neztratit pod tím vším retro-glancem tvář celého filmu. Ad příběh: Black Dahlia zpočátku nabírá lokace, subpříběhy a vedlejší postavy stejně vehementně jako je na konci naprosto zběsile odhazuje, čímž naprosto dekonstruuje svou příběhově – nosnou strukturu. Ad stylizace: Ve své snaze o poctu starým noirům zachází potom pan režisér tak daleko, že přebírá i všechny nešvary tehdejších děl a v roce 2006 natáčí film, ve kterém postavy nemají žádný vývoj, ve kterém donutil dobré herce přehrávat či „držet“ konstantní herecký projev, ve kterém se objeví všechna myslitelná klišé, ve kterém… který je prostě špatný a v poslední třetině dokonce neskonale protivný. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

TTrochu viac komplikované, aby to bolo príjemne komplikované, s velmi slušnou atmosférou a hviezdnym obsadením. Bohužial rozuzlenie nie je tak šokujúce a uspokojivé, ako si tvorcovia mysleli. Každopádne s Black Dahlia strávite príjemný večer v štýle dobovej hollywoodskej smotánky. Na to, čo naši distribútori spoza velkej mláky privážajú do kín, a na čo zabúdajú, by sa dali viesť dlhosiahle reči. Pri takomto obsadení si prečítať iba na DVD od: je hanba. ()

Galerie (97)

Zajímavosti (36)

  • Brian De Palma v rozhovore uviedol, že štúdio silne propagovalo film ako „skutočný príbeh“, čo v konečnom dôsledku poškodilo príjmy filmu a viedlo k mylným predstavám a zmätku. V titulkoch je jasne uvedené, že film je založený na románe Jamesa Ellroya a tesne pred záverečnými titulkami sa nachádza aj vyhlásenie o odmietnutí zodpovednosti, no mnoho ľudí odsúdilo film za to, že zavádza divákov a nepredstavuje dramatizáciu skutočného prípadu. (Arsenal83)

Související novinky

S Oscarem se vydělává snadněji

S Oscarem se vydělává snadněji

30.03.2007

Všichni víme, že Oscaři v hereckých kategoriích často slouží k tomu, aby si jejich držitele konečně všimli producenti vysokorozpočtových bijáků. Jedni si chtějí vydělat, ti druzí potřebují do… (více)

De Palmov thriller

De Palmov thriller

17.05.2005

Brian De Palma (na obr.) nakrúti 60-miliónový kriminálny thriller THE BLACK DAHLIA, kde Josh Hartnett a Aaron Eckhart stvárnia dvojicu policajtov čoraz viac posadnutých snahou odhaliť brutálneho… (více)

Střídá hvězdu s hvězdou

Střídá hvězdu s hvězdou

24.02.2005

Po té, co Hilary Swank zazářila pod režijním vedením legendárního Clinta Eastwooda, nálepky legenda se nevyhne ani u nově připravovaného filmu Briana De Palmy. Režisér nejen kultovní Zjizvené tváře… (více)

Reklama

Reklama