Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Pouliční nepokoje, všudypřítomná policejní korupce a nechvalně proslulé války gangů. V takovém prostředí se odehrává syrový a nemilosrdný příběh o policajtovi a bývalém členovi gangu v jedné osobě, který se teď musí během jediného dne rozhodnout mezi svým svědomím a loajalitou. Armando Sancho (Clifton Collins, Jr.) byl v pouhých 28 letech naverbován do tajné jednotky policejního oddělení v Los Angeles, aby pomohl v boji se zákeřnými gangy. Své zkušenosti ze života na ulici teď využívá proti těm, které přísahal ochraňovat. Se svým parťákem Salimem Adelem (Cuba Gooding, Jr.) udržují pořádek v ulicích Los Angeles jediným způsobem, který znají - silou. Ale není nic nebezpečnějšího než gangster s odznakem. A když se tihle dva dostanou pod palbu, jen jeden z toho vyjde živý. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (47)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Film, který nějak zapadl, ačkoliv nabízí vše, co patří k tématu policie-gangy-korupce-parťáctví, a má stylové a moderní zpracování. Vlastně jsem se na něj začala dívat právě kvůli formě, ale ani obsah mne nakonec nezklamal. Příčina zapadnutí podle mne tkví v hereckém obsazení - černoši a latinoameričané u bělochů zřejmě moc netáhnou, ač všichni táhnou za jeden provaz ve světě, kde konkurenční boj přiostřuje, protože lidí je jednoduše příliš moc. "Nenadávej na hráče, nadávej na hru, brácho. Pravidla znáš." V globalizovaném světě, kde všichni znají všechny a zároveň nikdo nezná nikoho, se nějak porouchal mechanismus her s nenulovým součtem (viz vězňovo dilema) a ztratilo efekt altruistické trestání. "Být altruistický a spolupracovat může být pro altruistu velmi nevýhodné. Přesto většina z nás jak v životě, tak v pokusných situacích altruisty jsme. Proč? Kromě altruistického odměňování za spolupráci a dodržování sociálních norem nás k tomu nutí altruistické trestání. Co to je? Někteří lidé trestají podrazáky i černé pasažéry i tehdy, když se jich to přímo netýká a když musejí sami něco obětovat." Jak řekl jeden z hrdinů filmu "Zločin je snadný, když nedodržujete pravidla." Místo zákona přicházejí vlastní pravidla, která stanoví ti, kdo má moc. "S mocí přišla zodpovědnost, se zodpovědností přišla příležitost a s příležitostí přišla korupce. Bylo to jako epidemie - všichni se nakazili." Ano, všichni děláme, co můžeme, v dobrém světě. Děláme, co můžeme, ve špatném světě. Děláme, co můžeme. ()

Faye 

všechny recenze uživatele

„Ve městě jste nula, pokud nepatříte do něčeho lepšího, než jste. Do gangu jsem vstoupil, když mi bylo deset. Být gangster jsem zbožňoval. Zbožňoval jsem svoji čtvrť. Možná proto se ze mě stal polda. S tou mocí přišla zodpovědnost. Se zodpovědností přišla příležitost. A s příležitostí přišla korupce. Bylo to jako epidemie.“ Tak začíná příběh policajta, který má ještě něco jako výčitky svědomí (nebo je to možná jenom strach) a ty se dostávají do rozporu s chováním a plány jeho parťáka. Ale nemá na vybranou. Jeho kolega vidí v policejní placce nejenom možnost jak si zvednout sebevědomí na každém, kdo je zrovna po ruce, ale i snadný a bezpečný způsob jak se napakovat.Jenže napakovat se chce, kde kdo a odznak nechrání vždycky. Až na ruskou ruletu ( a kvůli ní to stojí za to vidět) nikterak originální film, který si většinu dialogů vystačí se základním slovem Fuck a negr. ()

Reklama

Tuxedo 

všechny recenze uživatele

Špína dominuje ve dvou sférách. Zvolením prostředí špinavého L.A. se všemi jeho zákoutími a věčným slangem „fuck“ či „motherfucker“, díky čemuž má blízko k Davidu Ayerovi (Training Day, Drsné časy a naposled Street Kings) a obsazením hlavní dvojice. Cuba Gooding Jr. podává výkon o něco slabší než Denzel Washington, jinak k němu ale nemá daleko, skutečným tahounem je však Clifton Collins Jr., který dokazuje, že i poslední zbytky dobrosrdečnosti můžou ve víru korupce snadno vymizet, ačkoliv zde náznak dobra spíš značí slabost a strach než opravdové výčitky. O to více zamrzí, že na scénář byl dán poloviční důraz. Rozjezd je fajn a film si volí zajímavá témata („přátelství“ mezi zkorumpovanými policisty), ty bohužel vinou nezkušenosti či nedostatečnému rozvinutí nevyzní tak jak by si zasloužily. Příběh se navíc kvůli skákání mezi liniemi jeví mnohem zmatenější než ve skutečnosti je. Škoda promarněného potenciálu, který je navíc dovršen divným koncem, jenž spadá do jiného žánru. Velmi podobné Drsné časy jsou na tom ve všech směrech o mnoho lépe. ()

bogomira 

všechny recenze uživatele

Scéna s ruskou ruletou je vážně něco. U mě přihodila jednu hvězdu v hodnocení. Do tý doby to sice slušně svištělo kupředu, ale bylo to dost zmatený a člověk má honičku, aby stíhal všechny souvislosti. Collinse juniora už jsem viděl, ale tentokrát se mi konečně dostal do zornýho pole. Na toho kluka bacha! ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Ryan Beveridge: 1. Chump - Oh-No ,2. Heavy Artillery - Classified ,3. Hemlock Boogie - Phonosapiens ,4. Chops & Thangs - The Beat Conductor ,5. Street Life - C-Bo ,6. Gangsta Pimpin' - West Coast Mafia Gang ,7. Como Las Noticias - Loyalty & Honor ,8. Massacre - The Dwarves ,9. Nocturnal Plants - Bluebird ,10. Future Burn - Bluebird ,11. I'll Remember You - Andy Williams ,12. Badass Salim ,13. Evidence Locker A.K.A. Candy Store ,14. Last Morning ,15. Salim Gives Splodge the Low Down ,16. Rita Approaches Salim ,17. Drive to Baine's ,18. Hair of the Dog ,19. Visit the Families Montage ,20. Sancho is Pissed ,21. Drive to Evidence Locker ,22. Rolando's Crib ,23. It's Never Over , ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • V jedné scéně hrají drogoví dealeři konzolovou hru „Grand Theft Auto: San Andreas“. Představitel Sancha herec Clifton Collins Jr. v této hře namluvil jednu z hlavních postav. (Dr Lizal)
  • Režisér Chris Fisher chtěl město Los Angeles ukázat jako suché, pusté místo, jenže zrovna během natáčení, které se konalo na počátku roku 2005, zásahlo L.A. jedno z nejdeštivějších období v jeho historii. (Dr Lizal)

Reklama

Reklama