Reklama

Reklama

V dávných dobách vznikla říše zvaná Persie. Její král byl mocný i moudrý a v místech, která dobyla jeho vojska, vždy nastolil pořádek. Měl dva syny, v očích boha však nebyla jeho královská rodina úplná, proto adoptoval chudého sirotka Dastana, který se stal jeho třetím synem - bez nároku na korunu, protože nebyl vznešeného rodu. O mnoho let později se všichni královi synové účastnili válečného tažení. Přes králův zákaz útočit na posvátné město Alamút princové dají na radu králova bratra a zahájí boj. Město je dobyto, princezna Tamina , strážkyně města, je uvězněna a bratři získávají tajemnou dýku, která může svého majitele přenášet v čase. I když krále útok na posvátné město rozhněvá, nakonec se vydá do Alamútu, aby se syny a bratrem oslavil válečný triumf. Ještě téhož dne je otráven a vina padne na Dastana. Aby princ očistil své jméno a našel skutečného vraha, musí rychle uprchnout. Společně s ním utíká i princezna Tamina... (TV Nova)

(více)

Videa (10)

Trailer 1

Recenze (1 452)

Arachneuss 

všechny recenze uživatele

Jerry je bez Míši Baye očividně hodně bezradný, když na zrežírování adaptace herní klasiky najal břídila Mikea Newella, který není z tak zajímavého tématu ani na vteřinu schopen vykouzlit sebemenší špetku atmosféry. Zatímco základním elementem předlohy bylo princovo putování skrze zpustošené město plné písečných monster, jenž stylově porážel díky převracení času, tak ve filmu cestuje hlavní hrdina sem-tam po celé Persii, jen aby se vždy zapletl do nějaké šarvátky (o akčních scénách se zde díky otřesnému střihu nedá hovořit), z které vždy o vlásek unikne a jde se o dům dál. Místo pohádkově laděného příběhu se dostavil nelogický slepenec všech dosavadních dílů ságy (zaůkolovat napsáním scénáře béčkaře a debutanta je opravdu skvostný nápad) s nemastným-neslaným záporákem a humorem z Ordinace v růžové zahradě. Pravda, Jake Gyllenhaal a Gemma Arterton se na své role hodí jako nikdo jiný, to by ale nesměli pronášet tak křečovité dialogy, nutící je chovat se jako dvě malé děti na pískovišti. Filmová verze Prince of Persia je zkrátka kardinální průser, jehož jediným plusem je tak maximálně hudba Harryho Gregsona-Williamse a hrdinovy akrobatické vychytávky. Pro fanoušky geniální trilogie jinak hotové peklo. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Newell to umí s herci – na uličnický a jiskřivý duet Gyllenhaal / Arterton je radost se dívat – nicméně Newell to zoufale neumí s epickou omáčkou. Už v Potterovi to bylo citelné, když nejvtipnější a nejpůsobivější na něm byly některé konverzace. Princ z Persie nasazuje sterilitě korunu. Marné efektní kouzlení s "jako-herní" kamerou, parkúr zazděný střihem, souboje nijaké a prkenné. Některé záběry k nesnesení umělohmotné místo toho, aby byly pohádkově kouzelné. Přesto všechno jsem se u filmu velmi uspokojivě bavil. Jako pohádka to funguje (díky hercům), jen ten pocit umělohmotné nezávadnosti prostředí limituje fantazii v rozletu. Princ z Persie je taková pěkná disneyovská figurka, co neurazí. Někdy potěší, jindy prohopká kolem, aniž by vůbec vytrhl z letargie. Škoda, ten potenciál tu byl – a nemalý. Přinejmenším Jakeovo telecí pojetí mi v ranku akční fantasy bude scházet. ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jakmile se objevila znělka s ohňostrojem nad zámkem Neuschweistein, bylo hned jasné, kudy se potáhne karavana.. Někdo chrabrý, někdo krásný, někdo vtipný, někdo proradný a někdo nebezpečný - strejdou Marsellusem Bruckheimerem štědře zadotované, dějově i násilím poněkud bezkrevné dobrodružství v dávno zavátých stopách Mumie. Orientální blockbuster z pískoviště, do něhož se může klidně vymočit toulavé psisko, neb já se do něj už nikdy vracet nehodlám. No nic, aspoň že si Gyllenhaal při perském parkuru natrénoval skoky v čase pro Zdrojový kód a já nepřestávám doufat, že se podaří přenést na plátno i další legendární hru - Pong od Atari. V dvojroli plochých čárek by se měla objevit Keira Knightley, obsazení míčku je z castingového hlediska prozatím otevřené.. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.7/10] | me: Ja vravím, že to bola pohodová rozprávka s dobrou dávkou (kvalitne prepracovanej) akcie, istou štipkou humoru, veľmi vhodným ústredným duom (s potrebnými prebiehajúcimi chemickými reakciami :)) a akurátnym dejom. Film ma počas celého svojho trvania vôbec nenudil (celý čas sa deje niečo čo púta pozornosť či už viac alebo menej) a keďže sa jedná o (modernú) rozprávku, tak sa k tomu aj staviam. Prince of Persia: The Sands of Time je dobrá oddychová PC hra a taká je aj jeho filmová podoba. Pohodka. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tento film je asi taková záhada jako ucpanej hajzl pro instalatéra. Krach Prince z Persie na všech frontách může překvapit leda ty, kteří neznají Newellovo portfolio. Záhadou zůstává totiž jedině to, jak se tvůrce, který třicet let idloval u polozapomenutých televizních projektů, nachomýtl k sezónním blockbusterům. Vůbec mám dojem, že bychom po nevydařeném duu Princ z Persie a Souboj Titánů měli přehodnotit stanoviska, který jsme zaujmuli k Verbinského pirátské trilogii. Ta představovala vážně míněný pokus o vpašování surrealismu a avantgardy do Hollywoodu, který kupodivu vyšel. Kritiky si sice stěžovaly na logické díry v příběhu a anarchistické dialogy – jenže o to právě tvůrcům běželo. Vezměme si ty dvě mezihry ve dvojce nebo zachraňování Jacka z Pirátů trojek ze 40. minuty, takový intermezzo odbočující z příběhový větve nebylo ani v Mannově Miami Vice, který nechal odvážně vyjet Farella a Li Gong na více než dvacet minut „ven z příběhu", jednoduše se sebrat, a odplout v motorovém člunu za tancem a sexem mimo práci. Opustit vyprávění kvůli projížďce, není to náhodou modernistické gesto? Občas zazní, co se komu může líbit na Gameru a vysokonapěťovým Cranku… tyhle filmy si nevypůjčují prvky z videoher, ale jsou videohrami potud, pokud zavrhují filmové postupy a parametry. Na rozdíl od Prince z Persie, který je ale špatný z mnoha dalších důvodů, ponejvíce proto, že nefunguje dokonce ani jako blockbuster vyvolávající silné emoce nikoli zápletkou a vcítěním do postav příběhu, ale přemírou současných stimulů (bombardování místo dojímavého pohnutí). ____ Jestliže se v televizních seriálech z 90. let často uvozovala interiérová scéna záběrem na exteriér, v Princovi je totéž, jen ten záběr není velikostí celek, ale velký celek, poněvadž jsme na půdě blockbusteru, kde je vše ve velkým měřítku. Dramaturgicky jde ale o totéž. Nelze se ovšem zbavit pocitu, že krásný velký celky nedrží pohromadě s pohublým děním. Jednoduše se tu staví na hlavu zásada, která velí skloubit práci jak na environmentu, tak na jeho obyvatelích. Tady zůstává u prvého, pochopitelně proto, že to neměl na starost chvastoun a mastičkář Newell, ale grafici s výtvarníky a lidi přes výpravu. Ta písnička je pořád stejná: buďto nabízí film monstrózní lokace a prázdné nitro postav, anebo monstrózní nitro postav a prázdné lokace. Do první kategorie patří tzv. expanzivní filmy, všechny ty historický fresky jako Spartakus, Ben Hur, Kleopatra, včetně týhle srágory, do druhý existenciální bergmanovský rozpoložení. Pak jsou tu samozřejmě géniové jako Scorsese, který dbá v Letci jak na prostředí, tak na postavy. Je to nicméně hlavně režisér, kdo dává filmu výslednou sjednocující podobou, kdo je zodpovědný za konečnou kvalitu a usměrňuje rozkošatělý štáb. Proto je Tango a Cash pravděpodobně nejlepší akční buddy komedie vůbec, protože za ní stál virtuóz Končalovskij, velká ruská duše, žádná fajnovka, co šoféruje v rukavičkách a voní si auťák papundeklovým stromečkem, ale režisér, který před americkým exilem sesbírával ceny v Cannes a byl tudíž s to vtisknout béčkové story prvojakostní parametry. Ze stejného důvodu je postmoderně střižený Poslední akční hrdina x-kát lepší než koncepčně příbuzný projekt Expendables, protože Sly není při vší úctě ani McTiernan, ani scénárista kalibru Shanea Blacka, který stál namátkou za meta-noiry Posledním skautem nebo Kiss Kiss Bang Bang. Pracant a rutinér Newell do téhle smetánky zatím nepatří, bude-li kdy vůbec. Ačkoliv moc talentu nepobral, je k neutahání, je to typ člověka, kterého jeden den pohřbíte, abyste ho druhý den našli dočista exhumovaného pospávat na vašem zápraží. Na áčkový blockbustery nicméně nemá, neboť – jak říkával můj tatínek – z psa slanina nebude, a když se s nima spustí, vylejzaj mu z toho narozený mrtvoly bez srdce a bez koulí, a hlavně bez chuti. Něco jako prošlá paštika. (Bouřlivý potlesk.) Marnost nad marnost, všechno nad marnost! (Pochvalné výkřiky a souhlasné volání ze všech stran.) Otče, odpusť mu, neboť neví, co činí. () (méně) (více)

Galerie (146)

Zajímavosti (47)

  • Práva na film získala produkčná spoločnosť Jerry Bruckheimer Films už v marci 2004. (Greenpeacak)
  • Film vychází ze stejnojmenné veleúspěšné počítačové hry "Prince of Persia" z roku 1990. (Ignus.cz)
  • Pro film bylo vyrobeno na 20 verzí Dýky času - všechny byly identické, ale každá sloužila jinému účelu. Jeden duplikát byl např. schopen svítit. (Mertax)

Související novinky

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

Jake Gyllenhaal jako nový Batman?

16.11.2017

Možná jste zaznamenali, že si Ben Affleck není úplně jistý svým pokračováním v roli Batmana. V červenci sice na Comic-Conu tvrdil, jak je všechno super, všichni ale předpokládali, že chce jen… (více)

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

The Division verbuje Jakea Gyllenhaala

05.06.2016

Herní firma Ubisoft si po vzoru Marvelu založila vlastní filmovou pobočku, v níž hodlá převádět svoje největší značky do celovečerní podoby. Rozjezdem bude letošní Assassin's Creed, jemuž se upsal… (více)

Hollywoodští skladatelé v Praze

Hollywoodští skladatelé v Praze

18.04.2015

Hned několik světových premiér obohatí program 4. ročníku festivalu Film Music Prague. V rámci koncertu s názvem Hudba Hollywoodu zazní 23. dubna ve Dvořákově síni Rudolfina hudební ukázka z… (více)

Reklama

Reklama