Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Daniel Auteuil jako policista, který poznal příliš zla... Thriller podle skutečné události je zahalen do temného roucha kruté beznaděje a bezpráví. Kriminální policista Louis Schneider řeší těžkou havárii své ženy alkoholem. V opilosti unese autobus, je zatčen a je mu odebráno vyšetřování zločinů sériového vraha. Zbaven policejní hodnosti, nezbývá mu nic jiného, než se s problémy vyrovnat po svém… Originální název filmu MR73 byl zvolen podle typu revolveru Manhurin MR 73, který byl vyroben společností Manhurin na objednávku pro francouzskou policii a četnictvo, právě v roce 1973. Režisérem a scenáristou filmu je Olivier Marchal, zajímavá postava francouzského filmového a televizního kriminálního žánru. Začínal jako policista a každý jeho scénáristický a režijní počin odráží nejen jeho vlastní zkušenosti z praxe, ale i zklamání, traumata a frustrace z policejní práce. Kdysi prohlásil, že to všechno chtěl v sobě uzavřít, ale kdyby to ve svých filmech znovu neotevřel, možná by skončil jako mnozí z jeho hrdinů. Leitmotivem jeho filmů je marný boj policistů se systémovou policejní a polickou garniturou, jeho hrdinové jsou poznamenáni prací u kriminálky a tímto nerovným bojem, a končí s krutými šrámy a zničenými životy, pokud to ovšem přežijí. Ti, kteří si nyní připomínají kdysi tak oblíbený seriál Komisař Moulin, objeví Oliviera Marchala v jeho začátcích, jako scenáristu, herce i režiséra. (Česká televize)

(více)

Recenze (263)

korbitch22 

všechny recenze uživatele

120 minut čistého psychologického zla.Nechápu jak mohl Marchal natočit dokonalou Válku Policajtů,kde naprosto exceletně vykreslil psychologii postav,akci,výpravu,hudbu a vše to zabalil do drsného akčního thrilleru,protože v MR 73 mu nic nedrží absolutně pohromadě.Komisař Schneider ( vždy výborný Auteil spíš irituje,než baví ) je tak moc rozervaňoučkej,že v příběhu se prakticky celou dobu pitváme v jeho žalu a případ 5tinásobného brutálního vraha jde zcela stranou a komisař k jeho rozuzlení dojde tak bravurně,až sem se z toho smíchem plácal do kolen.Když se totiž v 56 minutě pořád nic neděje a ožralý Auteil dokolečka se sklopenou hlavou utápí žal alkoholem a vzpomíná jak píchal šefku zatímco jeho ženuška s dceruškou bourali v autíčku,tak celý rozervaný zakřičí zkurvenej život a poté se hezounky poblinká pod proudem vodičky,v ten moment moje mysl ze sebe zvracela tak už se konečně ty čuráku vystřel mozek,aby ta debilní píčovina laskavě skončila!Šedohnědá 120 minut trvající psychologická sonda kreténských postav,s nulovým dějem,ve kterém je smíchán dohromady osud několika lidí a celkovou podstatou je něco o zrození čistého života nebo asi tak něco.Když je film zhruba v 60% dokonale si tipnete celý konec,jelikož pokud by k tomu Marchal sám nedospěl,byl by to čistokrevný odpad,protože ten konec co ve filmu,je již od půlky filmu absolutně vymodlený a i přesto jak se snaží být tenhle psychologický kýč důležitý a obsáhlý,je zoufale nudný,i přes svojí ´´složitost´´ jednoduchý a průhledný.Ani nevim proč tomu nedám odpad,asi že mám rád Auteila a jedna scéna byla fakt dobrá.Pokud ovšem znáte od Marchala Válku Policajtů a tenhle jeho titul vám úspěšně unikal,vřele vám doporučuju nechte ho unikat dál.Filmové peklo,katastrofa....zklamání,deprese tak čistá,že vás do deprese dostane.Východisko logické.Jestli se tohle fakt stalo tak život je svině a nuda :D 20% ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Po "Válce policajtů" se bývalý policista a takový francouzský "Michael Mann" opět vydává do vod, které zná nejlépe. Na první pohled by se mohlo zdát, že se bude jednat o standardní kriminálku, kde neohrožený policista pátra po maniakálním vrahovi ale už začátek filmu naznačuje, že to tak nebude. A musím uznat, že to je škoda. Právě "pátrací" část je na filmu to nejlepší ale režisér do toho ještě rozehrává (podle mě trochu zbytečný) příběh propuštěného vraha a dcery jeho obětí. Daniel Auteuil patří mezi nejlepší francouzské herce současnosti a jeho roli policisty (který přišel o dceru a jeho nejlepší společník je alkohol) mu uvěříte. Film má i velice dobrou temnou atmosféru, kterou nejspíše odkoukal od Fincherovi "Sedmičky", jelikož je celý zahalem do šera a deště. Největší problém snímku je v malé gradaci a v tom, že hlavní případ filmu je vyřešen příliš brzo a na můj vkus poněkud zbrkle. A ikdyž se režisér ohání nálepkou "natočeno podle skutečných událostí" konec filmu tomu moc nenasvědčuje. Slušná kriminálka, která ve mně bohužel moc nezanechala. ()

Reklama

Omnibus 

všechny recenze uživatele

Rozklad osobnosti a to v přímém přenosu. Jenže ne zpovzdálí, ale zevniř. Divák je vtažen přímo do žaludku a jater policajta zničeného rodinnou tragédií a následným chlastem. Odtamtud, z vnitřností rozežraných beznadějí a alkoholem sledujeme svět plný hnusu a špíny lidských myslí. Svět, který ztratil barvy a vše je jen šedé a bezútěšné. Dokonce ani ty zvratky nejsou výrazně oranžové, jen divně šedozelené a krvavé šmouhy na zohavených ženských tělech nejsou jasně rudé, ale špinavě hnědé až černé, jak u rozkládající se mršiny tlející na skládce odpadků, jako na kusu páchnoucího masa ušpiněného popelem a hnijící zeleninou. Vítejte ve světě policajta kriminálky Louise Schneidera. Ve světě, ve kterém spravedlnost je slepá a bezzubá stařena (svázaná do kozelce a umlácená masovým vrahem, jehož totožnost nesmí být zveřejněna kvůli „vyššímu zájmu“ a zachování čistého štítu policie). Ve světě, kde zachránit sám před sebou zbytky své duše znamená vzít MR 73, to jediné, co zbylo po kamarádovi a vydat se do kláštera, ne za Bohem a jeho nespolehlivými mlýny, ale uklidit ze světa jeden lidský odpad. A pak uklidit i po svém zmršeném životě. Velmi působivý, ovšem neskutečně depresivní film. // Mimochodem, natočeno podle skutečného případu. S jednou naprosto šílenou scénou. Doživotní vězeň Charles Subra stojí před propouštěcí komisí a jsou mu čteny předchozí tresty: loupež – 2 roky, pokus o vraždu – 4 roky (?!), znásilnění nezletilé – 7 roků (propuštěn po 5!), dvojnásobná vražda – doživotí. A pak má ten člověk (já bych ho tak nenazýval) dojemný proslov o tom, jak ve vězení šel do sebe a našel Boha a jak po propuštění chce pomáhat lidem. To sedlo. Matka Tereza by slzu zamáčkla. Můj názor? Jakkoli nejsem pro trest smrti, tak naprosto nesouhlasím s tím, aby se vrah (a teď nemyslím toho Subru, který mimochodem hned týden nato oběsil spoluvězně, ale jakýkoli vrah) mohl ještě někdy v životě dostat na svobodu. Za vraždu automaticky doživotí, bez jakékoli šance na propuštění. A žádné zasrané humanistické řečičky o resocializaci a „nápravě“ odsouzeného mě nezajímají, to je přece zcela irelevantní!!! To jako, když se zločinec „napraví“ (čti bude tak velmi laskav, že už dál vraždit nebude), tak jím zavražděná oběť zase obživne a bude si taky moci užívat života, stejně jako si bude užívat života na svobodě ten vrah? ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Na základě neobyčejně propracovaného, komplexního a vrstevnatého scénáře vznikla abnormálně pochmurná a depresivní kriminálka (s ryze francouzským feelingem), která zdaleka není jen o dopadení zvrhlého sériového vraha, jak by se možná mohlo zpočátku zdát. Po Válce policajtů další skvostný temně osudový policajtský epos od Oliviera Marchala. Zřejmě si budu muset nakoukat i jeho další díla, ten člověk mě (zatím) hodně baví... 80 % ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Po dobu 120 minút ponúkol snímok niekoľko hluchých, až nudných pasáží, ale ten krutý, no priam žiadaný záver vynahradil pomerne dosť. Takže nakoniec poctivé štyri hviezdy pre thrillero-drámu o žandárovi, ktorý sa v neľahkej situácii odhodlal zobrať spravodlivosť do svojim vlastných rúk. Palec hore a česť jeho pamiatke! ()

Galerie (29)

Zajímavosti (4)

  • Hlavní hrdina filmu jezdí v automobilu Volvo 121 (1967), soudní policie v automobilech Chrysler 300C a velitelka Marie Angéli v kupé Chrysler Crossfire. Zásahová policie na začátku filmu přijíždí v Hummerech H3. (Saur.us)
  • Okrem prístavného mesta Marseille sa natáčalo aj na viacerých miestach severofrancúzskeho regiónu Île-de-France. (MikaelSVK)
  • MR 73, celým názvem Manurhin MR 73, je francouzský revolver z roku 1973 ráže .38 Special nebo .357 Magnum s možností přestavby na 9mm, vyráběné ve třech délkových variantách. Revolver byl standardní výbavou francouzských zvláštních a taktických jednotek. (Saur.us)

Reklama

Reklama