Režie:
David MichôdScénář:
David MichôdKamera:
Adam ArkapawHudba:
Antony PartosHrají:
James Frecheville, Ben Mendelsohn, Joel Edgerton, Guy Pearce, Luke Ford, Jacki Weaver, Sullivan Stapleton, Dan Wyllie, Anthony Hayes, Laura Wheelwright (více)Obsahy(1)
Vítejte ve městě, kde vládne zákon džungle! V podsvětí Melbourne zuří tvrdý boj s nevypočitatelnou policií. Lupič a výtržník Pope Cody je v hledáčku mužů zákona, kteří by jej nejraději viděli mrtvého. Stojí za ním však jeho rodinný klan. Svou roli zde má pomsta za smrt matky a především závislost synovce ‚J‘, který se vrací domů a propadá osudové hře zločinu a drog. Sugestivní psychologický thriller debutujícího Australana Davida Michôda je fascinující studií rozkladu kriminálnické rodiny, strhávající s sebou do propasti celé své okolí. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (165)
Dobře zvládnuté kriminální drama z jedné melbournské rodiny. James Frecheville jako náš neplnoletý průvodce je tak nějak nečitelný a většinou nejméně zajímavý. To Ben Mendelsohn či Jacki Weaver, to jsou sociopati jako z učebnice. A divák je přitom ze začátku postaven do pozice, kdy se má zdát, že oni jsou pilíře Joshovy nové rodiny. David Michôd předvedl na debutanta pozoruhodný výkon (a to jako scenárista i jako režisér). ()
Trochu zvláštní film. O kriminální činnosti bratří Codyových, pro kterou jsou pod neustálým dohledem policie, se dozvíme pouze z úvodních titulků a to ještě ze statických obrazů pořízených bezpečnostní kamerou při bankovních vykrádačkách. A to je možná nejakčnější část filmu, zbytek je pomalu se linoucí pouť za odplatou s nezajímavým ústředním hrdinou, okořeněná naprosto odpornou postavou babičky (Jacki Weaver). Přesto tenhle snímek nelze jednoduše odstřelit. Je to skvěle natočeno a napětí se občas dá i krájet. Takže plus. ()
Australská pecka. Stylizovaně pomalý, tichý, klidný film, jehož plynutí má v sobě obsaženu až jakousi antickou osudovost a pod jehož povrchem to ale neuvěřitelně vře. Komorní celovečerní debut australského režiséra Davida Michôda je originál sám. Velmi osobitá je hned volba hlavní postavy, jehož rastrem je divákovi celý příběh prezentován, totiž pohled pasivního pozorovatele, který se sám exponovaných událostí neúčastní, který je ale událostem tak blízko, že ani pasivní rezistence nezabrání tomu, aby byl pomalu vtáhnut mezi ně. Pomalé nájezdy kamery, pozvolná dynamika, neviditelný střih. A dějové napětí. Samotné finále je tak osudové a nevyhnutelné, že mi asociovalo epilogy westernů nebo klasických dramat, ta hloubka byla až úděsná. Tohle čisté temné krimi rozrastrované novým úhlem pohledu říká, že nelze být neutrálním, nelze stát mimo události, které ovlivňují vše okolo...nelze odřezat své kořeny, popřít své geny, zamlžit svůj původ...vše se jako Deus ex machina nečekaně na scénu (života) znovu vrátí... Království zvěrstev je skutečná dramaticky neobyčejně rozklenutý filmový skvost, který se rozhodně nevidí každý den. Oproti obvyklé západní produkci jdou australští tvůrci delší, zato horší cestou, jak říká výstižně jeden bonmot...a opravdu se vyplatí filmaře po téhle cestě následovat... ()
Nie je to zlý film. Je veľmi solídne napísaný a tiež skvele zahratý. Trochu mi spôsobom napísania pripomína Krstného otca, ale to len tým, že je rodina, ktorá sa živí nelegálnou prácou a jej jednotliví členovia postupne (častokrát aj nečakane) zomierajú počas filmu. Najviac z obsadenia zaujala Jacki Weaver, o nej ešte budeme počuť. V globále ide o dobrý film, ale nie je z tých, na ktorý by ste si po troch mesiacoch spomenuli. A možno si naňho nespomeniete ani po troch týždňoch... ()
Ufff, to bylo mírně řečeno hodně pomalé. I když se děj vlekl, tak ve vzduchu viselo permanentní napětí. Film plný sviní. Najít kladnou postavu se zdálo celou dobu jako nadlidský výkon. Zákon berou do svých rukou všechny strany, a tak ,,J" zjišťuje, že vybrat si není vůbec jednoduché...až se stane něco, co ho přiměje konečně jednat. Závěr výborný. Nejvýše však hodnotím skvělý výkon Jacki Weaverové, plíživou kameru, co se umí ladně proplétat a tu a tam zastavit (scéna zatýkání, kdy si Weaverová v popředí máčí čaj, je mrazivá), a temnou hudbu, která nevěští nic dobrého... ()
Reklama