Režie:
John StockwellScénář:
Michael RossKamera:
Enrique ChediakHudba:
Paul HaslingerHrají:
Josh Duhamel, Melissa George, Desmond Askew, Olivia Wilde, Beau Garrett, Max Brown, Miguel Lunardi, John Stockwell, Pollyanna Rose, Andréa Leal, Gustav Roth (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Po úděsné autobusové nehodě zůstane v brazilském městě poblíž pláže bez pomoci skupina dobrodruhů. Zatímco čekají na příchozí pomoc, rozhodnou se zajít do místního baru a užít si tak alespoň nějakou party s místními. V baru si dají několik piv a několik sklenek caipirinha a seznámí se s milým místním mladíkem Kikem. Vše se příjemně vyvíjí. Ráno už není tak pozitivní, když cestovatelé zjistí, že jim chybí všechny věci a peníze. Nejen to, všichni, kteří s nimi v noci popíjeli v baru, se chovají odtažitě a nikdo jim nechce pomoci. Jediný Kiko jim pomoci chce a nabídne jim pobyt u jeho strýce v domě, který leží v hluboké a temné džungli a kde mohou v „bezpečí“ počkat na pomoc... Postupem doby zjišťují, že bělostná písečná pláž a nepropustná džungle kolem ukrývají temné, zatím neodhalené tajemství. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (214)
"Brazilci jsou ti nejpřátelštější a nejfantastičtější lidi, jaký jste kdy viděli." To by jistě byla pravda, kdyby ve hře nebylo osm páru jater, ledvin, rohovek a taky další náhradní díly v exkluzivním balení. Tentokrát se totiž v exotickém prostředí hraje chirurgická hra o vlastní orgány, což má něco do sebe a pro lenocha mého typu se tímto způsobem dají slušně poznávat odlišné kultury. Ale i když nejsem žádným velkým odborníkem na cestovní ruch, tak mám jistou pochybnost o tom, že by tento film nějak výrazně zvýšil turistický zájem o pobytové zájezdy v brazilské přírodě. ()
Prázdninový výlet po Brazílii nabral nečekané obrátky. Idylka se proměnila v peklo na zemi. Takhle si prázdniny nepředstavoval nikdo z nich ani ve snu. Tohle všechno už jsme ale někde viděli, ne? Proč jsem tedy na to koukala? Protože mě to zajímalo a navíc se příběh odehrává v neprostupné džungli, což je pro mě velmi atraktivní prostředí. Především mi šlo o nápad s černým obchodováním s lidskými orgány. Takže parta mladých lidí představovala velmi lukrativní komoditu. ()
Brazilský masakr je takovým mixem Pláže, Hostelu a snímku Sanctum. Ačkoliv by se v ději dalo najít pár nelogičností, překvapivě si od bezstarostného začátku drží slušné tempo, které graduje prvním ,,chirurgickým zákrokem ". Herci jsou sympatičtí, svalnatí a charismatičtí, kočičky v plavkách a tílkách vnadné, příroda přenádherná a tak můžeme sledovat jak partička turistů spadne do spárů brazilců s hodně nekalýmy záměry.... Padne zde i jakési moudro k zamyšlení ohledně prachatých gringos a chudých domorodcích - s čímž je třeba něco dělat. Nezbytné honičky po noci v bungalovu mne kupodivu v napětí nijak nerdžely.... Škoda, za ten šťastný konec... K tomu mne ještě nakrkly přiblblé závěrečné průpovídky, které si amíci zkrátka neumí odpustit. Ale slušné tři hvězdičky za to dlouho udržované napětí si snímek zaslouží, to jo. * * * ()
Na Johna Stockwella se často ukazuje jako na toho, co má slabost pro vodu a co leccos spacká (Do hlubiny, Osudové léto), ale jednou za čas dokáže mile překvapit (příjemné drama Šílená/krásný). Pro Turistas platí to druhé. Tahle žánrová laskomina je dokonale vyvážená, drží se pravidel žánru a pohybuje se přesně na té hraně, kdy jí divák ještě leccos spolkne. Z unylého scénáře Stockwell vytřískal maximum. První polovina má příjemné tempo i atmosféru, dokáže nalákat nejprve na autobusovou akrobacii a pak na obrázky jako vystřižené z pohádkové dovolené. Jenže parta sympatických Američanů přitáhne pozornost jednoho místního chirurga, který moc dobře ví, jakou cenu mají mladé orgány a trocha té hebké kůže z těla sličné slečny. První půlkou se tak line nepříjemné mrazení, co na naši partičku v nehostinné brazilské džungli čeká. Druhá polovina je pak o poznání akčnější s několika lahůdkovými scénami, korunovaná podvodním zúčtováním a vykazující už i několik zbytečných logických lapsů. Nicméně vždycky děkuju za žánrový příspěvek, ve kterém nejsou žádné nadpřirozené slátaniny. Stockwellovi se navíc vydařil i výběr neokoukaných tváří (Josh Duhamel – oba díly Transformers, Olivia Wilde – Alpha Dog, Melissa George – 30 dní dlouhá noc, 3:15 zemřeš), které do puntíku plní to, co plnit mají. Když si pomyslím, o kolik prvoplánovější mohl být tenhle snímek v méně povolaných rukou, jsem za výsledek moc rád!! V rámci žánru jisté *** a ½.. Jo, a abych nezapomněl, super hudba. ()
"Turisté jdou domů" lákají svým poutavým obalem, nápaditým názvem a popisem. Bohužel to je také snad jediné, co na tomto filmu stojí za pozornost. Kromě nevýrazného děje, který postrádá jakoukoliv atmosféru, napětí, výrazné scény či strach, se toho o mnoho více nedočkáte. I pokud čekáte otřepanou vyvražďovačku, brutální momenty a nečekaný konec, tak budete nejspíš zklamáni. Tento film, který je stěží hororem, pro mě obsahuje jen málo kladů. Tím je krásné ženské herecké osazenstvo v čele s Olivií Wilde, scény na pláži s místními, laskavými obyvateli, a při "skalpelování." Tento výčet ovšem nedokáže zachránit ani to málo. ()
Galerie (42)
Zajímavosti (8)
- V októbri 2016 sa podľa webu PrettyFamous umiestnil film na 37. priečke v rebríčku "Najhoršie horory všetkých čias". (Zdroj: ČSFD)
- V původní verzi scénáře byl příběh situován do Guatemaly. (Avalon820)
- Melissa George se musela naučit portugalsky, aby si v tomto filmu mohla zahrát. (Avalon820)
Reklama