Režie:
Juan Carlos FresnadilloKamera:
Enrique ChediakHudba:
John MurphyHrají:
Robert Carlyle, Rose Byrne, Imogen Poots, Catherine McCormack, Jeremy Renner, Harold Perrineau, Idris Elba, Emily Beecham, William Meredith, Chris Ryman (více)VOD (3)
Obsahy(3)
Koprodukční sci-fi horor v režii Juana Carlose Fresnadilla navazuje na úspěšný film 28 dní poté. Odehrává se šest měsíců po tom, co děsivý virus takřka vyhladil obyvatele Velké Británie. Armáda nyní vyhlásila, že boj s virem úspěšně vyhrála, takže uprchlíci se mohou vrátit a začít s obnovou země. Patří k nim i Don Harris se svou ženou Alicí a dvěma dětmi, kteří nákazu přežili. Nikdo ovšem netuší, že virus nebyl zničen úplně a vzal na sebe ještě nebezpečnější podobu. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (719)
Nebol som spokojný s úvodným filmom "28 dní potom", tak nechápem prečo som si myslel, že ma toto pokračovanie bude baviť. Nebavilo! Je to len opakovaná a naťahovaná nuda z jedničky. Nad chaotickou, roztrasenou kamerou a rádoby zaujímavými uhlami, som sa len pohrdavo pousmial. Som fanúšikom horrorového žánru, ale určite nie som obdivovateľom modernej anglickej filmovej školy. Zdá sa mi strohá, lacná a nezáživná. Presne taký je aj tento netradičný zombie horror. ** ()
Krvežíznivé rychlonožky se opět přemnožily v pokračování působivého Boyleho "zombies" opusu. Jistě, Fresnadillo to vzal za akčnější konec, ale jelikož znatelně přitvrdil (více gore, jeden nechutný způsob zabití dobře známý z "jedničky" neváhá několikrát pěkně v detailu zopakovat), tak 28 týdnů poté obsahuje všechny potřebné žánrové ingredience, aby mohl zaujmout horrorové fandy a diváky, kterým se líbil Boyleho film a kupříkladu remake Dawn of the Dead od Snydera. Na ten Fresnadillovo dílko nestačí, ale i tak skýtá pár hodně slušných a dobře zapamatovatelných sekvencí. Vybydlená zóna v Londýně, chaos při přílivu nakažených, tradičně hrdinská oběť či skvělý masakr "vzteklounů" pomocí vrtulníku. Kinetické útoky nakažených jsou krapet nepřehledné, ale čiší z nich nekompromisnost a brutalita, díky které mají u mě krvelačné "stíhačky" navrch nad Romerem, jehož zombíci mi připomínají slet důchodců neústupně pajdající za zlevněnou šunkou. 28 týdnů poté není žádné veledílo s nadstavbou, nepočítáme-li slušný výkon Roberta Carlylea. Mé horrorové choutky však bez problémů ukojilo. 7/10 ()
V mnoha ohledech se tento film vyrovná jedničce, žel v mnoha i zaostává.. Zápletka je opravdu banální a klasicky hororově blbá.. Hlavní "záporák" má neskutečnou výdrž, zabudované GPS a je téměř nesmrtelný, armáda dělá samozřejmě největší bordel. Vojáci se nudí a chtějí akci, a když příjde, nedokážou absolutně nic.. A tentokrát je to už určitě horor, jestli se o tom u jedničky trochu dalo pochybovat, tady jsem dostal někdy až přemrštěnou porci brutalit, a různých chuťovek (jedna jako odkaz na jedničku), opravdu skvělá byla ale jen jedna (víte která). Carlyle hraje lépe než Murphy, leč jeho charakter není dotažen a zase vyhořívá na logických dírách. Režisér Fresnadillo je určitě talent, kdyby dostal do rukou lepší scénař, byl by to jeden z nejlepších filmů, jaké jsem kdy viděl.. Znovu jako u Boylea, kamera skvěle zabírá prázdný Londýn, dočkáme se i skvělých pohledů přes zaměřovače nebo noční vidění (ke kterému se prý váže velmi strašidelná scéna... neviděl jsem film v noci, takže se nebojím :-)) Ostatní hlavní postavy nejsou otravné (děti), jsou sympatické (doktorka a skvělý Renner..) a druhá polovina filmu je jeden velký běh.. Nejlepší na tom je, že jsem absolutně netušil, kdo zemře a kdo ne.. A závěrečná scéna ve zvráceném slova smyslu potěšila.. Těším se na další díl.. SUMA: velice obstojný zombie running horor, se sympatickými hereckými výkony, skvělou kamerou a vynikající atmosférou podpořený gradující a depresivní Murphyho hudbou.. Dolů ho ale sráží špatný scénař.. O fousek horší než jednička, ale stále zůstanu na čtyřech.. Vždycky jsem měl rád zběsilejší, akčnější a dražší filmy ;-)) ()
Už je to docela dlouho, co jsem viděl 28 dnů poté. Ale musím se přiznat, že jsem po filmu měl takový ten zkurvený pocit, že ze mě film vycucal všecko, co mohl. A tohle pokračování to udělalo stejně tak. Nevidím v tom jediný důvod, proč byste ho měli zahazovat, a že ho taky zahazujete. Režisér Chuan Carlos natočil pokračování v osobitém stylu. Sic se klepající kamery nezbavil, zato pro diváka nechal pár docela zásadních změn a to mě udrželo až do konce. A možná by udrželo i dýl, ale bůhví kam až by po další půlhodině scénáristi byli schopní zajít. Líbilo se mi ale, jak se samotný režisér pokoušel být osobitý a natočil to tak, jak to cítil. Žádné matlanice, žádná čistá akce. Tady si střihač máknul, jako dlouho ne. A díky němu jsem pak měl při každé adrenalinové scéně srdce až v prdeli. Tak to má být. No a při psaní komentáře to tady má 67 % A to jsem se nezmínil ani o samotné, neskutečně dokonalé muzice. Byla to bomba, ne úplně dokonalá, ale cejtil jsem se u toho naplněnej adrenalinem, jako dlouho ne. Zkušenější uživatel čsfd v tom viděl maximálně díry, né v zombících, ale ve filmu. A další fakt, že dvojky to prostě lehký nemaj. Každopádně tady odborník lehce ostrouhal. Sleduju zdejší odborná hodnocení, která odborným znaménkem určují, že film je ve většině případů na 50 %. Výsledný počet 67% je nakonec vcelku dobrým překvapením a trnem v oku nejednoho odborníka. Je vidět, že film se normálně líbil. Nedivím se, mně se také líbil. Proč by ne. Má všecko co dobrý film mít má, tak proč v něm hledat složitosti? ()
Naprosto úchvatná atmosferická záležitost, natočená tak, že sem jen seděl a čuměl s otevřenou tlamou. V podstatě od začátku to má takový grády, že sem si musel držet koule, aby mi je to neutrhlo ,tak kulervoucí ten začátek je. Je to skoro až neskutečně napínavý a to i když se třeba v ději zrvona nic moc neděje, ale díky, sice ne nijak různorodý, ale za to dokonale znepokojivý a zároveň svižný hudbě to pořád drží v napětí. A ty zombící, respektive infikovaný lidi to je kapitola sama o sobě, lepší sem prostě neviděl a jelikož uměj fakt strašně rychle běhat, tak se díky tomu objevuje krutě dynamická a napínavá akce, podpořená, sice dost chaotickou, ale zároveň hrozně působivou ruční kamerou a nádherně postapokaliptckým londýnem. Je to prostě totální a prvotřídni klepáč. Takhle napnutej a fascinovanej filmem sem už hodně dlouho nebyl a to ani nemluvim o tom, že střeva, roztrhaný a nasekaný lidi nebo vypíchnutý oči a tuny moc pěkně udělaný krve taky nejsou Fresnadillovi v žádným případě cizí. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (20)
- Původně studio uvažovalo o možnosti natočit film 29 dní poté, který by se odehrával těsně po konci jedničky, ale nápad byl zavržen pro jistou šablonovitost. Další plán byl naplnit filmem díru mezi vypuknutím nákazy a začátkem prvního filmu. SAS by v něm zachraňovala královnu. Ale i tento nápad byl smeten ze stolu a došlo na námět, kdy se země dává do pořádku a něco se (jak jinak) podělá. (Rodriguez)
- Při natáčení interiérů zastoupil stadion ve Wembley kvůli rekonstrukcím stadion Millennium v Cardiffu. Pomocí speciálních efektů byly potom sedačky zbarveny do červena a trávník upraven tak, aby vypadal jako nepoužitý. (HellFire)
- O 28 týždňov je prvý anglicky hovorený film režiséra Juana Carlosa Fresnadilla. (Greenpeacak)
Reklama